[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Wszystko o silnikach benzynowych

Moderatorzy: remiq, Robo, Sony, CYRULIK, Roxon40, peter174

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Postprzez kamil_sz » 1 listopada 2015, o 10:45

Witam, posiadam seata toledo II 1.6 16v AZD 2002r. z LPG STAG 200 GOFAST przebieg około 115 300km i po 2 dniowym postoju cieżko pali, rozrusznik kręci na początku łapie łapie łapie i zapalił to się dzieje gdy stoi dłużej niż 2 dni.

Wymieniłem:

świece oryginał NGK PZFR5D-11 ( takie miałem od nowości więc takie kupiłem )
2 cewki oryginał vw vag ( komputer nie wykazywał żadnych błędów z cewkami, kupie jeszcze 2szt. BERU ZSE030 )
regulator ciśnienia paliwa NA ORYGINAŁ
nie dawno zmieniany olej i filtry
czyszczona przepustnica
egr sprawdziłem jest czysty

Ogólnie silnik po krótkim postoju czy zimny czy ciepły pali na dotyk, tylko jest problem jak dłużej postoi.

Nie długo puści mnie z torbami, co mam robić :558:
kamil_sz
Forumowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 11 listopada 2014, o 15:45
Lokalizacja: Lubartów
Car: SEAT TOLEDO 1M
Engine: 1.6 16V AZD LPG

toledo II 1.6 16v AZD cieżko pali na zimnym

Postprzez haszczu » 1 listopada 2015, o 11:20

Może za mało paliwa pompuje. Po otwarciu drzwi słychać żeby pompka zaczęła pracować? Powinna przez pare sekund pompować.
Spróbuj np włączyć zapłon, wyłączyć znowu włączyć i odpalić.
Może i głupia rzecz a pomoże
Było 1.8 20v AGN 125KM
Jest 1.8 20VT AUQ 180KM

Polary, kubki termiczne i breloki klubowe - PW, tel: 795-952-746
Avatar użytkownika
haszczu
Moderator
 
Posty: 2882
Dołączył(a): 1 marca 2013, o 19:50
Lokalizacja: Pilzno
Car: Toledo 1M
Engine: 1.8 20VT AUQ

toledo II 1.6 16v AZD cieżko pali na zimnym

Postprzez kamil_sz » 1 listopada 2015, o 11:24

Tak pompka pracuje, sprawdzę i dam znać.
kamil_sz
Forumowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 11 listopada 2014, o 15:45
Lokalizacja: Lubartów
Car: SEAT TOLEDO 1M
Engine: 1.6 16V AZD LPG

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Postprzez vwir » 2 listopada 2015, o 09:13

Sprawdź czujniki temperatury silnika - czy wskazania są zbliżone do faktycznej temperatury.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2783
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Postprzez kamil_sz » 3 listopada 2015, o 14:36

po 4-5 przekręceniu kluczyka / włączeniu i wyłączeniu pompy paliwa nic to nie dało.

Jak mam sprawdzić czujniki temperatury, zakładka silnik czy licznik i jaki nr bloku ?

Dodam, ze rok temu wymieniałem filtr paliwa na MANN, wątpie aby sie zapchał .
kamil_sz
Forumowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 11 listopada 2014, o 15:45
Lokalizacja: Lubartów
Car: SEAT TOLEDO 1M
Engine: 1.6 16V AZD LPG

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Postprzez vwir » 3 listopada 2015, o 15:05

Najlepiej i w silniku i w liczniku. Wskazania powinny być do siebie zbliżone i do tego na zimnym silniku zbliżone do temperatury zewnętrznej. Nie znam grupy w benzyniaku, ale idź po kolei to znajdziesz. Wiele tego nie ma. W TDI jeśli dobrze pamiętam to jest w grupie 001 w silniku i w grupie 003 w zegarach.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2783
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Postprzez kamil_sz » 3 listopada 2015, o 15:19

Na gorącym wskazania są zbliżone jeszcze sprawdzę na zimnym, bo właśnie na zimnym są problemy.

Jeżeli to nie czujniki to jakaś grubsza sprawa, chyba pozostaje mi tylko dobry elektronik.
kamil_sz
Forumowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 11 listopada 2014, o 15:45
Lokalizacja: Lubartów
Car: SEAT TOLEDO 1M
Engine: 1.6 16V AZD LPG

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Postprzez vwir » 3 listopada 2015, o 15:40

Możesz jeszcze łatwo sprawdzić, czy to kwestia elektroniki czy paliwa. Po dłuższym postoju wtryśnij strzykawką trochę paliwa przez przepustnicę. Ewentualnie spróbuj odpalić na LPG, jeśli masz taką możliwość. Tylko po to, żeby sprawdzić, czy wtedy nie odpali od strzała. Gdyby tak było to przyczyny trzeba by szukać w zasilaniu paliwem, a nie w elektronice.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2783
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Postprzez D3T3 » 3 listopada 2015, o 16:38

Czujnikowi i jego odczytom to się przyjrzyj dokładnie. Ja swój rok temu wymieniałem, a niedawno znów pojawiły się problemy z odpalaniem.
Czujnik temperatury zasadniczo pokazywał temperaturę ok, ale przy dłuższej obserwacji pojawiały się na ułamek sekundy kosmiczne odczyty, a to -60, -27.
Czujnik wymieniłem i problemy z odpalaniem zniknęły.
Na oryginał też więcej się szarpał nie będę, bo rok to i raczej zamiennik wytrzyma, a kosztuje grosze.
Avatar użytkownika
D3T3
Sponsor
 
Posty: 43
Dołączył(a): 9 września 2014, o 12:22
Lokalizacja: Grójec
Car: Toledo II
Engine: 1.6 BCB

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Postprzez vwir » 3 listopada 2015, o 17:13

Najczęściej te "oryginały" za 30-50pln mają bardzo mało wspólnego z oryginałem. Chińczycy świetnie je podrabiają, łącznie z wybijaniem symbolu VW. Więc jeśli taki kupiłeś gdzieś na allegro to się nie dziw, że padł po roku. Sam ten błąd popełniłem i padł po 2 latach.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2783
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Następna strona

Powrót do Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron