[1M] Praca na 3 cylindrach na benzynie, na gazie wszystko ok

Wszystko o silnikach benzynowych

Moderatorzy: Robo, Sony, CYRULIK, remiq, Roxon40, peter174

[1M] Praca na 3 cylindrach na benzynie, na gazie wszystko ok

Postprzez pelash » 26 stycznia 2015, o 21:54

Witam.
Dzisiaj pojechałem do mechanika bo zauważyłem, że mam niedokręconą jedną świecę. On zdjął kabel zapłonowy, dokręcił świecę, założył kabel i wszystko było ładnie pięknie. Odpaliłem samochód, co prawda silnik trochę zadrżał, ale w związku z tym, że był ciepły to za chwilę przełączył się na gaz i chodził pięknie. Przejechałem ponad 100km. postawiłem go i byłem zadowolony. Teraz poszedłem go odpalić i okazało się, że na benzynie chodzi na 3 cylindry cały czas. Wymusiłem odpalenie na gazie i na gazie jest wszystko dobrze. Dodam, że przed wizytą u mechanika wszystko było ok. Raczej wykluczam taki zbieg okoliczność, że podczas wizyty u mechanika zepsułby się wtryskiwacz benzynowy. Czytałem coś na innym forum, że może być uszkodzone wcięcie wtryskiwacza benzynowego z gazowym (podobno te gazowe są jakoś wpinane w benzynowe), a on mógł to uszkodzić podczas grzebania. Normalnie pojechałbym do tego mechanika żeby mi to teraz zrobił ale właśnie jestem daleko od domu i wracam dopiero za dwa tygodnie i codziennie muszę używać auta, a odpalanie na zimnym silniku na lpg jest chyba trochę niezdrowe . Wiecie o co chodzi z tym wpięciem wtryskiwaczy, czy mogę to sam naprawić?? Czy może macie jakieś inne typy??
pelash
Forumowicz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 6 czerwca 2010, o 09:05
Lokalizacja: Siedlce
Car:
Engine:

Postprzez haszczu » 26 stycznia 2015, o 22:41

U mnie jak się tak działo to pierwsze co to do gaziorzy, wpiecie pod kompa lpg i gość bawił się w podmianki na kompie (praca 3 benzynowe i jeden gazowy) żeby sprawdzić który wtrysk benzynowy szwankuje. Po odnalezieniu który to, najpierw zmiana świecy która niestety nic nie pomogła. Następnie wykręcili wtryski i regeneracja. Okazało się że lał ale półtorej godziny działania ultradźwięków pomogły
Było 1.8 20v AGN 125KM
Jest 1.8 20VT AUQ 180KM
Avatar użytkownika
haszczu
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 1 marca 2013, o 19:50
Lokalizacja: Pilzno
Car: Toledo 1M
Engine: 1.8 20VT AUQ

Postprzez pelash » 26 stycznia 2015, o 22:49

No ja bym obstawiał prędzej właśnie jakiś odpięty uszkodzony kabel bo pojawiło się to odrazu po wizycie u mechanika. Nie może to być kabel zapłonowy bo na gazie jest ok. Raczej to coś z zasilaniem, sterowaniem wtryskiwacza. Ale nie wiem gdzie szukać, jak wyglądają jakieś kostki od wtryskiwaczy itp.
pelash
Forumowicz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 6 czerwca 2010, o 09:05
Lokalizacja: Siedlce
Car:
Engine:

Postprzez haszczu » 26 stycznia 2015, o 23:01

Przy listwie wtryskiwaczy masz kostki tak że musisz tam szukać
Było 1.8 20v AGN 125KM
Jest 1.8 20VT AUQ 180KM
Avatar użytkownika
haszczu
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 1 marca 2013, o 19:50
Lokalizacja: Pilzno
Car: Toledo 1M
Engine: 1.8 20VT AUQ

Postprzez pelash » 26 stycznia 2015, o 23:37

Byłem teraz tam zajrzeć nawet ( tak już mam, że nawet jak jakaś pierdoła mi nie działa to spać nie mogę :-) ) ale bez zdjęcia osłony silnika nie da się nawet palca włożyć. Jutro skombinuję jakieś klucze i zobaczę co tam się dzieje.
pelash
Forumowicz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 6 czerwca 2010, o 09:05
Lokalizacja: Siedlce
Car:
Engine:

Postprzez Centek15 » 28 stycznia 2015, o 11:39

Mi się wydaje, że jeden wtrysk benzynowy masz po prostu odłączony. Gaziarze zakładając gaz muszę się do nich wpiąć, żeby sterownik gazu odłączał w nich zasilanie podczas pracy na gazie. Coś się musiało poluzować, lub odpiąć lub po prostu zabrudzić i jeden wtrysk nie pracuje. Sprawdź wtyczki i kable. Na koniec jedź do gaziarza, nie do mechanika - jak nie uda Ci się naprawić.
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
 
Posty: 670
Dołączył(a): 30 października 2011, o 17:55
Lokalizacja: Ruda Śląska
Car: Seat Toledo 1L
Engine: 2.0 16V ABF

Postprzez pelash » 29 stycznia 2015, o 14:24

Już wszystko działa. Wczoraj odkręciłem osłonę silnika i okazało się że wypięte są wtyczki od dwóch wtryskiwaczy - czyli pracowały tylko 2 cylindry a nie 3.
Po wpięciu wtyczek wszystko działa jak należy.
Dzięki za porady.
pelash
Forumowicz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 6 czerwca 2010, o 09:05
Lokalizacja: Siedlce
Car:
Engine:

[1M, 1.6 8v] praca na trzech garach

Postprzez maluvius » 9 kwietnia 2019, o 22:33

witam
Z problemem borykam się już od roku. Silnik bierze olej tak około 1l na 1000km. Zalewa świece na drugim cylindrze. wykręcałem, czyściłem montowałem i latał tak około dwóch tygodni. Ponownie zaczął nierówno pracować i palić wachy 20/100. Ponownie czyszczenie świecy z drugiego i jeszcze czwartego cylindra. Ostatnio wymieniłem wszystkie świece(NGK) wraz z przewodami. Problem szybko powrócił. Sprawdzałem ciśnienie to wszystkie cztery między 10-11.
Poradźcie co mam naprawiać, bo silnika po szrotach nie chce szukać. A to za sprawą niedawno wymienionego rozrządu. Aha, jak z rana odpala to wali białym dymem jakby papieża wybrali. Silnik jest zagazowany.
maluvius
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9 sierpnia 2018, o 23:52
Lokalizacja: Siedlce
Car: Toledo II 1M
Engine: 1,6 SR 8v AKL


Powrót do Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron