Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[1M] Sonda lambda

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
qoblin
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2013, 12:43
Auto: Toledo 1M
Model: 2.3 v5 AQN
Skąd?: Siedlce/Kędzierzyn-Koźle

Re: [1M] Sonda lambda

Post autor: qoblin »

@tomek315ln ja na początek sprawdził bym jeszcze wiązkę elektryczną czy coś się gdzieś nie przetarło, wypięło, bo może przez to są te krzaki.
Awatar użytkownika
Mad_Maxs
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 02 sie 2017, 09:39
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 AGN
Skąd?: Legnica

[1M] Sonda lambda

Post autor: Mad_Maxs »

Zacząłem dzisiaj diagnozować swoją sondę lambda, która na kompie zgłasza brak sygnału. Ku mojemu zdziwieniu, po 30 sekundach od zimnego startu, sonda pięknie sobie oscyluje, ale przez jakieś 10 minut, po czym staje w wartości domyślnej i już tam zostaje bez względu na to czy stoję, czy jadę, czy mam wolne obroty, czy trzymam go na odcięciu... Jakieś pomysły??

Wykres pracy sondy z vcds'a:
Obrazek

Pacjent to Toledo 1M 1.8 20V z 99 roku, silnik AGN, więc tylko jedna sonda
Obrazek
Koler97
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:28
Auto: 1M
Model: 2.3 AQN
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M] Sonda lambda

Post autor: Koler97 »

Witam.
Mam problem z Seatem 2.3 AQN 2001 rok . W Czerwcu założyłem istalacje gazową BRC w Czakramie w Rzeszowie . Wszystko pięknie , ładnie ale po 50 km padła cewka . Wymieniłem , jest ok. Następnie po około dwóch tygodniach zaczął szarpać . Obroty na jałowym falują +- 50ob.(odczyt z Vag-com'u), auto szarpie ( do 1500ob, idzie ładnie , potem lekko się zadławi i mocno przyspiesza , nie trzyma jednostajnej prędkości szczególnie czuć to na tempomacie przy okolo 90-100 km/h (tzn, prędkosc trzyma tylko albo go przymula albo mocno ciągnie i na zmiane . Tylko na pełnym gazie ładnie ciągnie choć wydaje mi się że stracił troche mocy . Gość w Czakramie mówił że sonda słabo sczytuje ale że ustawią gaz pod nią . Parę razy wyskoczył mi błąd 17511 oraz 16523 . Dodam że przepustnica wyczyszczona i zaadaptowana ,świece nowe, lewego nie ciągnie , przebieg 175000 ) .
Teraz pytanie do jakiegoś Majstra czy to faktycznie sonda ?
https://www.youtube.com/watch?v=HAI-QcCHvn4
https://www.youtube.com/watch?v=dnOlT9ayGyY
Przy dłuższej chwili jak się patrzy na to na wolnych obrotach sczytuje praktycznie same niskie wartości max do 0.2 V
Aha cewka która wymieniłem na 2 garze była z jakiegoś złomu(opisana była białym flamastrem) i wiem że na 5 też jest ze złomu ale na razie chodzi.Czy to też może mieć jakiś wpływ ?
Mój pierwszy post nie wiem czy trafiłem w rozdział hehe :) Dziekuję z góry za pomoc .
Awatar użytkownika
haszczu
Moderator
Posty: 3380
Rejestracja: 01 mar 2013, 18:50
Auto: Seat
Model: Leon 1.8T AUQ
Skąd?: Pilzno

Re: [1M] Sonda lambda

Post autor: haszczu »

A takie pytanie. Dzieje się tak tylko na LPG czy na PB to samo

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
Koler97
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:28
Auto: 1M
Model: 2.3 AQN
Skąd?: Tarnobrzeg

Re: [1M] Sonda lambda

Post autor: Koler97 »

Na benzynie to samo
qoblin
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2013, 12:43
Auto: Toledo 1M
Model: 2.3 v5 AQN
Skąd?: Siedlce/Kędzierzyn-Koźle

[1M] Sonda lambda

Post autor: qoblin »

@koler97 Jak jest problem i na benzynie i na gazie, to najpierw się robi benzynę i do dobrze działającej benzyny stroi się gaz. Jeśli chodzi o sondę to ten pierwszy błąd kiedyś miałem, była spalona grzałka pierwszej sondy. Jak się ja wyjęło i potrząsnęło to dźwięk jak z grzechotki ;). Z tego co sprawdziłem w necie to drugi błąd też dotyczy odczytu z sondy. Sprawdź najpierw wiązkę która idzie do sond (puszka znajduje się w połowie samochodu pod podwoziem od strony pasażera.) Jak kable i wtyczki są ok to najprawdopodobniej musisz zmienić sondę. Nie bierz żądnych zamienników. Ja kupiłem jakiś niby turecki i jak tylko włożyłem to zaraz się spaliła i poszła do zwrotu. Ostatecznie skończyło się na używanej ze szrotu. Ale jak masz troszkę kasy to zainwestuj w nową Boscha, będziesz już miał spokój na lata ;) Co do cewki, to mi kiedyś też padła w trasie, dojechałem do mechanika i powiedział mi żeby od razu wymienić wszystkie bo teraz to już poleci jedna za drugą. No i rzeczywiście. Zamówiliśmy komplet, najpierw na próbę wymieniliśmy tylko tę jedną, która była uszkodzona, po czym po odpaleniu silnika padła następna :D Więc bez zbędnych ceregieli zmieniliśmy całość i jak na razie spokój.
lukasz6171
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 25 gru 2013, 11:30
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 16V AUS
Skąd?: Namysłów

Re: [1M] Sonda lambda

Post autor: lukasz6171 »

Witam,
Odkopię trochę temat. Mam problem z moim Seatem Toledo 1M. Autko wywala błąd check engine, który czasami sam się kasuje ale po krótkim czasie (tj. ponownym uruchomieniu silnika lub kilku odpaleniach) powraca. Podłączyłem go pod VCDS i wyświetlił mi takie oto błędy:

17586 - Linear O2 Sensor; Pump Current: Open Circuit
P1178 - 35-10 - - - Intermittent
17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit
P1116 - 35-00 - - - Intermittent
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction
P1196 - 35-00 - - - Intermittent

Wymieniona została już sonda lambda przed katalizatorem na oryginalną ale używaną, lecz błąd nadal się pojawia.
Obie sondy sprawdzone multimetrem, który na grzałce pokazuje 3.5 - 3.7 Ohma. Napiecie po wpięciu się w kostkę sondy po odpaleniu silnika pokazało 12.22 V i powoli spadało do 12.09 V.
Sprawdziłem również dzisiaj ciągłość przewodów multimetrem i wynik jest następujący:
1 pin kostki sondy wychodzi na 2 pinie dużej kostki ECU
2 pin kostki sondy wychodzi na 4, 5, 6, 7 oraz 37 pinie dużej kostki ECU
3 pin kostki sondy wychodzi na 33 pinie dużej kostki ECU
4 pin kostki sondy wychodzi na 14 pinie dużej kostki ECU
5 pin kostki sondy wychodzi na 13 pinie dużej kostki ECU
6 pin kostki sondy wychodzi na 32 pinie dużej kostki ECU

Skasowałem dzisiaj błędy VCDS em ale wróciły parę sekund po uruchomieniu rozgrzanego silnika przez co zwątpiłem w uszkodzoną grzałkę sondy. Samochód na świecącym się checku działa różnie, czasami nie odczuwa się różnicy a czasami jest trochę słabszy i więcej pali.
Proszę o pomoc gdyż już nie wiem co może być przyczyną a każdy mechanik ma inną opinię. Przeszukałem także wiele podobnych tematów na forach ale żadna z odpowiedzi jakoś nie pasuje.

Dane auta:
Seat Toledo II 2001 rok 1.6 16V kod silnika AUS
Sonda przed katalizatorem to NTK Japan 12V numer: 036 906 262 J.
ODPOWIEDZ