[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Wszystko o silnikach benzynowych

Moderatorzy: remiq, Robo, Sony, CYRULIK, Roxon40, peter174

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Postprzez qoblin » 9 października 2017, o 12:17

Mam pytanie odnośnie rozrządu w moim silniku, co sądzicie nt poniższych odczytów z VAGa? Normalne, ujdzie, do regulacji, do wymiany?
Obrazek
qoblin
Sponsor
 
Posty: 47
Dołączył(a): 28 grudnia 2013, o 13:43
Lokalizacja: Siedlce/Kędzierzyn-Koźle
Car: Toledo 1M
Engine: 2.3 v5 AQN

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Postprzez mariusz88 » 11 października 2017, o 22:03

z tego co wiem to norma jest do -8 ale jeżeli hałasuje to należało by do niego zajrzeć, jestem w trakcie wymiany w swoim aqn, z tym, że u mnie odczyty na vagu w kanałach 208 i 209 wynosiły -9 i -8 i słychać było łańcuszek, po wymianie górnego napinacza "śruby" jeden łańcuch się poprawił na -7 z -9 za to drugi z -8 poszedł na -10, po rozebraniu okazuje się że winowajcą jest napinacz łańcucha dolnego, ale skoro już to rozebrałem, kupiłem cały komplet bo koszt jak na rozrząd niewielki, zestaw febi po rabatach kosztował mnie 720 zł, w opakowaniu łańcuchy iwis, napinacze, ślizgi Ina, gdybyś był ciekaw zapraszam do tematu o aucie, właśnie "skrobię" posta z postępów
co do Twoich pomiarów -3 i -5 krótko mówiąc jeżeli nie hałasuje i ładnie jedzie auto to "ujdzie" i jeżeli nie wyrzuca błędu o braku synchronizacji wałków to nie ma się czym przejmować


moralez00 napisał(a):Sprzęgiełko nowe. Już nawet mechanicy nie mają koncepcji.

Wysłane z mojego LG-H815


miałem taki przypadek u brata w aqn, u mnie cisza od zakupu na tym samym pasku, u niego popiskiwał, auto dostało nowy napinacz i pasek, pomogło ale w deszczowe, wilgotne dni problem powracał, sprawę rozwiązało założenie kompletu osłon pod silnik, bocznych i dolnej których w jego aucie brakowało od dnia w którym rzekł "ja nie przejadę..." hehe i zaspę śnieżną przejechał ale połamane osłony zostały w połowie drogi

sprawdź jeszcze czy pompa wody nie jest zatarta, bo miałem to u siebie, co prawda pasek nie piszczał ale wymieniłem ją jak tylko usłyszałem i zlokalizowałem dziwny dźwięk, a jakby okazała się do wymiany to szukaj takiej z mosiężnym wirnikiem a nie plastikowym to ta pierwsza ma dużo większą wydajność w stosunku do drugiej, wrzucę przy okazji fotki dla porównania w temacie o moim aucie to zobaczysz o co chodzi
moralez00 napisał(a):A ja mam pytanie. Co mogą powodować nieszczelności u układzie powietrza wtórnego?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


sprawdź połączenia węży karbowanych od pompy powietrza wtórnego, od samej pompy i po kolei dalej, w połowie skrzyni jest łączenie, potrafi toto wyskoczyć i już mamy błąd w sterowniku "obieg powietrza wtórnego, upływ" czy jakoś tak

co do tego co mogą powodować... hmmm, zaciąganie syfu do układu dolotowego, nierówną pracę silnika idt itp
mariusz88
Forumowicz
 
Posty: 464
Dołączył(a): 4 grudnia 2011, o 23:01
Lokalizacja: zambrów
Car: 1M
Engine: 2.3 v5 aqn

Re: [1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Postprzez moralez00 » 12 października 2017, o 08:01

Co do piszczenia paska już ogarnięte. Zostało tak jak piszesz założyć osłony boczne. Problemem okazała się rolka pompy wody.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Wszystko już kiedyś było, wszystko już się kiedyś wydarzyło i wszystko już zostało opisane...
Avatar użytkownika
moralez00
Forumowicz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 9 grudnia 2014, o 19:27
Lokalizacja: Pruszków
Car: Toledo 1M
Engine: 2.3 AGZ

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Postprzez qoblin » 13 października 2017, o 09:52

@mariusz88 dzięki za odpowiedź. Błędu jak na razie nie wyrzuca, jeździ normalnie, jedyne co, to silnik drży na biegu jałowym trochę bardziej niż normalnie. Postaram się znaleźć wątek o Twoim aucie, to najwyżej tam Cie podpytam o parę rzeczy.
qoblin
Sponsor
 
Posty: 47
Dołączył(a): 28 grudnia 2013, o 13:43
Lokalizacja: Siedlce/Kędzierzyn-Koźle
Car: Toledo 1M
Engine: 2.3 v5 AQN

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Postprzez mariusz88 » 13 października 2017, o 11:11

Drgania i strzały w wydech to może być oczywiście wina łańcuszka, ale przy tych odczytach szukał bym winy w wypadających zapłonach, tzn nowe świece jeżeli nie wymieniłeś ich jeszcze, ewentualnie przejrzyj przewody podciśnieniowe i sprawdź szczelność dolotu, u mnie odpękł kiedyś czujnik od rury łączącej filtr powietrza z przepustnicą bo jest zgrzewany i niby auto jechało ale drgał na wolnych, 5 minut roboty lutownicą i trzyma już ze 2 lata, no i oczywiście obowiązkowo sprawdź stan poduszek silnika/skrzyni biegów
mariusz88
Forumowicz
 
Posty: 464
Dołączył(a): 4 grudnia 2011, o 23:01
Lokalizacja: zambrów
Car: 1M
Engine: 2.3 v5 aqn

Re: [1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Postprzez moralez00 » 26 października 2017, o 12:55

Witam. Panowie jakie dokładnie obroty powinien mieć silnik agz na biegu jałowym bo u mnie jest to koło 700 i nie wiem czy ok?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Wszystko już kiedyś było, wszystko już się kiedyś wydarzyło i wszystko już zostało opisane...
Avatar użytkownika
moralez00
Forumowicz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 9 grudnia 2014, o 19:27
Lokalizacja: Pruszków
Car: Toledo 1M
Engine: 2.3 AGZ

Re: [1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Postprzez myszazwc » 27 października 2017, o 10:40

Na to wyglądaObrazek
No przecież nikt nie obiecywał nam że będzie łatwo
Avatar użytkownika
myszazwc
Sponsor
 
Posty: 260
Dołączył(a): 19 listopada 2016, o 19:07
Lokalizacja: Zwierzyniec
Car: Seat toledo 1M
Engine: 1.6 16v AUS

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Postprzez BUC-KT » 30 października 2017, o 23:44

witam panowie o kilku dni borykam sie z zawysokimi obrotami sa stale 1100-1200 ,na kompie mi pokazal blod regulacji biegu jalowego za wysokie obroty,auto normalnie jezdzi i normalnie odpala czy to gaz czy pb ,co w tym silniku steruje obrotami bo krokowca tu niema ,podcisnienie tez raczej szczelne nie slychac zadnych sykow ma moze ktos jakis pomysl lub sugestie co to moze byc z gory dzieki, silniczek AQN
BUC-KT
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22 lutego 2015, o 16:36
Lokalizacja: Bialobrzegi
Car:
Engine:

Poprzednia strona

Powrót do Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron