Toledo I z silnikiem 1.9 TD(I)

Toledo I generacji
zizzfizzix
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 24 kwie 2012, 13:50

Toledo I z silnikiem 1.9 TD(I)

Post autor: zizzfizzix »

szymekgd pisze:Na zime, ze wzgledu na niesprzyjajace warunki, lepiej miec stalowki, skoro z takimi auto kupisz to wg. mnie zaloz na nie zimowki, a na lato kup alu 15''

Zasięgnąłem informacji u sprzedającego i podobno są zamontowane zimówki "90%". Zważywszy na to, że chcę nim jechać do UK to będę zmuszony dokupić opony (może z alusami od razu), chyba uniwersalne najlepiej bo tam są inne amplitudy temperatur..

Wg informacji sprzedawcy:
- wersja to SXE,
- silnik 90KM (oznaczenia nie znał ale pewnie 1Z),
- sprowadzony z Niemiec około 2008 roku,
- rok temu był kupowany (rozumiem że od kogoś w PL) i wtedy wymieniane były poduszki pod silnikiem, rozrząd i może coś jeszcze (zbyt szczegółowy nie był),
-nadal twierdzi że "wystarczy wsiąść i jechać"

Dostałem numer VIN także spróbuję pozyskać jakieś dodatkowe informacje, ciekawe czy się uda..
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Toledo I z silnikiem 1.9 TD(I)

Post autor: szymekgd »

Silnik 90KM to AHU,taki jak u migacz1981, widac, ze wersja SXE ma rozne oblicza, ja tez taka mam,ale sa roznice w wyposazeniu, w watku ´Moje Toledo 1L´ znajdziesz tez kilka nastepnych SXE.
Michal
zizzfizzix
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 24 kwie 2012, 13:50

Toledo I z silnikiem 1.9 TD(I)

Post autor: zizzfizzix »

Rozumiem że to jest ten "dobry" silnik, możesz powiedzieć coś nt. tego tunningu? Jakiś link do tematu chociaż?
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Toledo I z silnikiem 1.9 TD(I)

Post autor: szymekgd »

zizzfizzix, silnik jest na pewno mniej awaryjny od 110KM ze wzgledu na brak turbiny o zmiennej geometrii, pewnie wycisniesz z niego 110-115KM, ale po szczegoly to nie do mnie :)

http://www.google.pl/#hl=pl&sclient=psy ... 40&bih=770
Michal
zizzfizzix
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 24 kwie 2012, 13:50

Toledo I z silnikiem 1.9 TD(I)

Post autor: zizzfizzix »

Dobrze to brzmi. Przeróbki sobie podaruję, za dużo kasy w stosunku do kosztów samego samochodu.

Niestety informacji z numeru VIN nie udało mi się uzyskać, podobno nie ma na co liczyć bo za stary samochód. Jest coś o czym nie wiem, a można wykorzystać?
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Wałbrzych - okolice

Toledo I z silnikiem 1.9 TD(I)

Post autor: migacz1981 »

szymekgd pisze:przebieg fikcyjny, wiec caly rozrzad z pompa wody, ustawienie kata wtrysku, paski, filtry i olej do wymiany, pewnie z 800zl,
Co do kosztów rozrządu to:
-Pasek "Dayco"-66zł(normalnie ok.75zł)
-Rolka prowadząca "INA"-67zł(normalnie ponad 80)
-Rolka napinająca "INA"-104zł (normalnie ponad 130zł)
Co daje razem 237zł (normalnie ok.290zł),tyle ja płaciłem po rabacie w zaprzyjaźnionym sklepie ;-),w nawiasach masz ceny mniej więcej bez rabatu.Wymiana to około 200zł ale można zrobić to taniej kwestia znajomości i umiejętnosci konwersacji.Celowo pomijam kwestię pompy wody ponieważ nie jest ona napędzana paskiem rozrządu i jej wymiana może być zbędna i tylko niepotrzebnie wzrośnie koszt wymiany całego rozrządu a więc jeżeli nie cieknie zostawiamy ją w spokoju i cieszymy się z zaoszczędzonych 200 zł,które możemy dolożyć np.do alusów lub kupić porządny olej.I nie słuchaj że trzeba ją wymieniać razem z rozrządem to bzdura rozpowszechniana przez lobby producentów.pamiętaj też,że mechanicy będą Ci robić wodę z mózgu,że niby trzeba rozpiąć rozrząd (i kupić nowy pasek rolki i lepiej wymienić za wczasu)żeby ją wymienić nie trzeba ruszać rozrządu.Tu masz jak wymienić pompę nie ruszając rozrządu:link Powodzenia
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Toledo I z silnikiem 1.9 TD(I)

Post autor: szymekgd »

migacz1981 pisze:Celowo pomijam kwestię pompy wody


Nie jest na rozrzadzie, ale jezeli zakladajamy fikcyjny przebieg i brak wymiany od fabryki to 70zl nie robi roznicy, tym bardziej, ze podobno jest lepszy dostep przy zdjetym rozrzadzie.
Moze przesadzilem z suma 800zl, ale pamietaj, ze napisalem jeszcze o filtrach, oleju i paskach: wielorowkowym i klinowym
Michal
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Wałbrzych - okolice

Toledo I z silnikiem 1.9 TD(I)

Post autor: migacz1981 »

szymekgd pisze:Nie jest na rozrzadzie, ale jezeli zakladajamy fikcyjny przebieg i brak wymiany od fabryki to 70zl nie robi roznicy,
W tym konkretnym przykładzie masz racje,bo
zizzfizzix pisze:Zważywszy na to, że chcę nim jechać do UK
Jednak zalecłbym profilaktyczną wymianę pompy aczkolwiek Bonbini z tego co piszę nigdy nie wymieniał (dla niewtajemniczonych nigdy czyli od nowości) ja w AAZ też miałem oryginał meksyk także temat dyskusyjny,ale nie w tym miejscu ;-) ,lepiej w taką drogę mieć spokojną głowę

[ Dodano: 2012-04-26, 05:44 ]
Co do oleju to w firmie OILLUKS mają dobrą cenę na MOTULA 6100 Synergie+ czyli 105zł także wal na Sliczną za "AB Centrum"
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
zizzfizzix
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 24 kwie 2012, 13:50

Toledo I z silnikiem 1.9 TD(I)

Post autor: zizzfizzix »

Dajcie mi obejrzeć chociaż to auto najpierw ;)
Jeśli kupię to będę męczył forum na pewno w wielu kwestiach :P

Dobrze jednak jest znać koszty przybliżone, nie zaskoczy mnie nic (mam nadzieję) po zakupie..

[ Dodano: 2012-05-08, 22:58 ]
Wypadałoby dać znać jak wygląda sprawa :]

Tamtego Tolka nie kupiłem i postanowiłem trochę obniżyć pułap cenowy (w okolice 4.000), widziałem od tamtej pory kilka no i żaden nie przypadł mi do gustu.

Teraz czaję się na http://allegro.pl/show_item.php?item=2331499917
Byłem dziś go obejrzeć no i poza kilkoma rzeczami jest w porządku.

minusy:
- klimatyzacja (dmucha ciepłem) podobno nienabita (jak sprawdzić czy poza tym wszystko z nią w porządku?)
- brak przełącznika szyby w drzwiach za kierowcą (ale działa z konsoli)
- tylko jeden kluczyk (nie działa na odległość mimo że włącza się diodka na nim)
- przedni zderzak coś odpada, w ogóle był malowany i farba złazi, ale wygląda na to że to tylko zderzak, nie nosi znamion większego puknięcia
- tylne głośniki są albo niepodłączone albo nie działają
- drzwi kierowcy są opuszczone (nie wiem czy to zluzowana śruba czy co, nie przyglądałem się), na szczęście zamykają się bez problemu (wskakują do góry przy zamykaniu)

nie sprawdzone:
- regulacja świateł z kabiny

Generalnie blacha na pierwszy rzut oka jest ok, kilka śladów rdzy przy błotnikach.

Teraz najważniejsze, umówiłem się z właścicielem że podjedzie do Wrocławia nim, żeby go sprawdzić na stacji diagnostycznej, w związku z tym:

Możecie mi polecić jakiegoś mechanika (Wrocław i ew. okolice), który rzetelnie sprawdzi wszystkie najważniejsze elementy i rzuci okiem chociaż na te mniej ważne?
Oczywiście w rozsądnej cenie ;)
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Toledo I z silnikiem 1.9 TD(I)

Post autor: szymekgd »

zizzfizzix pisze:- klimatyzacja (dmucha ciepłem) podobno nienabita (jak sprawdzić czy poza tym wszystko z nią w porządku?)


nie sprawdzisz, nabicie to ok.100zl za czynnik, do tego sprawdzenie szczelnosci, ozonowanie i uzupelnienie oleju.

- drzwi kierowcy są opuszczone (nie wiem czy to zluzowana śruba czy co, nie przyglądałem się), na szczęście zamykają się bez problemu (wskakują do góry przy zamykaniu)


to raczej norma, kumpel chwyta na koncu, ciagnie do gory i pomaga ;)

zizzfizzix pisze:Generalnie blacha na pierwszy rzut oka jest ok, kilka śladów rdzy przy błotnikach


to ciekawostka, jak szukalem to w Polsce to wszystkie srebne byly bez rdzy, a w Niemczech wygladaly najgorzej...

Dziwne jest tez to, ze rozrzad wymieniony (ok.550zl) i auto idzie na sprzedaz, ale czasy tez mamy nie najciekawsze...

Z ta przesylka kurierska pobraniowa jest moc :mrgreen:
Michal
ODPOWIEDZ