Toledo I z silnikiem 1.9 TD(I)

Toledo I generacji
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Wałbrzych - okolice

Toledo I z silnikiem 1.9 TD(I)

Post autor: migacz1981 »

Na moje oko bliźniak mojego silnik to AHU 90km pokrywy nie miał,bo jakby miał to by był wyżej wlew oleju wyprowadzony.Ważne jest przy szybach,żeby się nie przycinały jeżeli tak się dzieje z którąś to 100zł niżej za sztukę
szymekgd pisze:Po lifcie chyba wszystkie 1L mialy 2ie poduszki.
Kolega miał ostatnio 1L z 97r 1.6 w benzynie i poduszek nie miał wcale,ale to była wersja CL a tu chyba SXE jest.Jedź oglądaj tylko targuj się solidnie,bo ja w podobnej cenie dostałem jeszcze alusy ;-)
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
zizzfizzix
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 24 kwie 2012, 13:50

Toledo I z silnikiem 1.9 TD(I)

Post autor: zizzfizzix »

hmm, no to wyglądałoby na to że poduszki wykluczają podgrzewanie foteli..?

To może takie pytanie, na co zwracać największą uwagę pod względem kosztów (tzn. na co ile wydam w razie czego, jak mocno stargować cenę za poszczególne rzeczy)?
Dobrym przykładem są szyby (dzięki migacz1981!), z mojego wywiadu wiem że blacharka jest najdroższa i najryzykowniejsza, co jeszcze z takich bardziej częstych usterek?

Zakładam (z tego co czytałem), że silnik raczej pojeździ długo nawet jeśli ma te 350 tys. km już. Oczywiście jeśli jest w dobrym stanie..

Jeszcze jedno, co najlepiej zrobić z takim autem poza obejrzeniem "gołym okiem"? Trzeba by pewnie na przegląd zabrać, przydusić na porządnej drodze i potelepać nim na jakiś wertepach, tak?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Toledo I z silnikiem 1.9 TD(I)

Post autor: Sony »

Koleś przepił gdzieś jeden kołpak. Ogółem fajna sztuka, nawet bardzo, ale przebieg pewnie krojony jak chleb.

P.S. zizzfizzix, popraw pole "Skąd" zgodnie z regulaminem :)
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Toledo I z silnikiem 1.9 TD(I)

Post autor: szymekgd »

zizzfizzix, zle rozumujesz,jak chcesz miec auto z przebiegiem 400tys. to kupisz takie duzo taniej,jezeli ten tyle ma to owszem,dla silnika to moze nie duzo,ale juz dla jego osprzetu tak,wiec nalezy sie liczyc z kosztami...

To może takie pytanie, na co zwracać największą uwagę pod względem kosztów


- dokladnie tak jak napisal migacz1981 przetestuj dokladnie szyby, maja otwierac sie i zamykac plynnie, bez skrzypienia, moze to nie bedzie 100, ale zawsze koszt.
- przyjrzyj sie hamulcom, z tylu pewnie sa bebny i nic nie zobaczysz, ale wymiana kompletnych tarcz z przodu to ok. 300zl
- po wlaczeniu klimy ma od razu wiac zimnem, jezeli leci letnie powietrze to do nabicia, wchodzi prawie 1kg czynnika, wiec ok.100zl + obsluga
- sprawdz czy dzialaja wszytskie kontrolki, szczegolnie poduszek i abs'u,
- o korozji napisalem kilka postow wyzej,
- przebieg fikcyjny, wiec caly rozrzad z pompa wody, ustawienie kata wtrysku, paski, filtry i olej do wymiany, pewnie z 800zl,
- podczas jazdy testowej przetestuj sprzeglo i przyspieszanie, a na nierownosciach sprawdz jak sie sprawuje zawieszenie i uklad kierowniczy
- obejrzyj komore silnika i sprawdz czy/gdzie sa wycieki, od gory pewnie jest umyty, wiec zerknij od dolu, na miske, poloski, pompy/sprezarke ;)
Michal
zizzfizzix
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 24 kwie 2012, 13:50

Toledo I z silnikiem 1.9 TD(I)

Post autor: zizzfizzix »

Rzeczywiście kołpaka brakuje i chyba nie uda mi się znaleźć identycznego do kompletu więc trzeba by wymienić od razu 4 gdyby się chciało żeby wyglądał porządnie.

szymekgd,
Zakładając, że wszystko jest cacy prócz przebiegu, brać go czy nie? I za jaką kwotę?
Poczytałem trochę o kręceniu liczników i w tolku jest zapis tylko w jednym miejscu chyba, który stosunkowo łatwo zmienić, także mogę się potrudzić i sprawdzić tam, ale jeśli nie robił tego partacz to na 100% będzie się zgadzać z licznikiem :/
Chyba nie pozostaje mi nic innego jak szukać ruszanych śrub przy wskaźnikach, ktoś wie gdzie one są (na zdjęciu nie widać)?

Dzięki za tą obszerną listę! Chyba sobie wszystko przepiszę na kartkę żeby niczego nie zapomnieć..
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Toledo I z silnikiem 1.9 TD(I)

Post autor: Sony »

Rzeczywiście kołpaka brakuje i chyba nie uda mi się znaleźć identycznego do kompletu więc trzeba by wymienić od razu 4 gdyby się chciało żeby wyglądał porządnie.
Ja myślałbym o alufelgach, a nie :) A tą stal na zimę bym zostawił :P
zizzfizzix
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 24 kwie 2012, 13:50

Toledo I z silnikiem 1.9 TD(I)

Post autor: zizzfizzix »

Sony pisze:Ja myślałbym o alufelgach, a nie A tą stal na zimę bym zostawił

Póki co to jest melodia przyszłości ;-) na razie chcę kupić auto i się nie naciąć, no i żeby trochę posłużyło.
Jak będzie się dobrze sprawować to pomyślę.. 8-)
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Toledo I z silnikiem 1.9 TD(I)

Post autor: szymekgd »

zizzfizzix pisze:Poczytałem trochę o kręceniu liczników i w tolku jest zapis tylko w jednym miejscu chyba, który stosunkowo łatwo zmienić, także mogę się potrudzić i sprawdzić tam, ale jeśli nie robił tego partacz to na 100% będzie się zgadzać z licznikiem :/
Chyba nie pozostaje mi nic innego jak szukać ruszanych śrub przy wskaźnikach, ktoś wie gdzie one są (na zdjęciu nie widać)?


Nie znajdziesz sladow, ze byl krecony, na sruby nie licz-bylo o tym na forum, zwroc uwage na zdjecie wnetrza i dzwignie hamulca, jak dla mnie jest zmeczona, ale zdjecie kiepskie wiec moge przesadzac.

brać go czy nie?


Oto jest pytanie :-D

Wg. mnie to najladniejszy uklad kolorow i silnik w 1L, na pewno wart obejrzenia i powaznego zastanowienia sie, na miejscu bedziesz widzial auto i slyszal czy gosc sciemnia.

Dzięki za tą obszerną listę!


Lista jest z "zycia' wzieta, ale pewnie zostanie przez innych rozwinieta.


Jedna rzecz mnie jeszcze zastanawia, ja mam 1L z 97r - pierwsza rejestracja i 96 produkcja i mam antene na dachu, w tym egzemplarzu jest na dachu i w blotniku...

Póki co to jest melodia przyszłości ;-)


Ale zaczynaj ja juz nucic :mrgreen:

Apropo to sprawdz stan/wiek opon, podejrzewam, ze te stalowki maja 14', na zime w sam raz, ale alu na lato kupuj 15'
Michal
zizzfizzix
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 24 kwie 2012, 13:50

Toledo I z silnikiem 1.9 TD(I)

Post autor: zizzfizzix »

szymekgd pisze:Nie znajdziesz sladow, ze byl krecony, na sruby nie licz-bylo o tym na forum, zwroc uwage na zdjecie wnetrza i dzwignie hamulca, jak dla mnie jest zmeczona, ale zdjecie kiepskie wiec moge przesadzac.

Zauważyłem to, dosyć dziwna sprawa, skrzynia biegów i kierownica powinny być bardziej wyeksploatowane niż dźwignia hamulca ręcznego, a tutaj jest na odwrót..

szymekgd pisze:Jedna rzecz mnie jeszcze zastanawia, ja mam 1L z 97r - pierwsza rejestracja i 96 produkcja i mam antene na dachu, w tym egzemplarzu jest na dachu i w blotniku...

Gdzie ty widzisz antenę na dachu? Ja widzę tylko przy drzwiach kierowcy.. Cholerne zdjęcia w lesie, wszystko się odbija :/ zaczynam myśleć że to specjalnie..

szymekgd pisze:Apropo to sprawdz stan/wiek opon, podejrzewam, ze te stalowki maja 14', na zime w sam raz, ale alu na lato kupuj 15'

- A sprawdza się to jakoś inaczej niż głębokość bieżnika?
- Skąd różnica w średnicy między zimą a latem?
- Jakie opony w ogóle są odpowiednie? Widzę na allegro że rozpiętość cen jest ogromna, więc jestem ciekaw ile by trzeba liczyć za komplet w miarę ok.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Toledo I z silnikiem 1.9 TD(I)

Post autor: szymekgd »

Gdzie ty widzisz antenę na dachu?


Masz racje, zasugerowalem sie chyba innym autem, w sumie to ciekawa sprawa, jezeli db rozumuje to przed liftem anteny byly w blotniku, ale na forum juz widzialem zdjecia z takimi antenami w rocznikach 96/97, wiec moze tak ma byc.

A sprawdza się to jakoś inaczej niż głębokość bieżnika?


Sprawdz rocznik, czyli szukaj na oponie cyfr np. 2404 gdzie 24 to tydzien, a 04 rok produkcji, do tego glebokosc bieznika i rownomiernosc jego zuzycia, jezeli opony beda zjechane nierowno to prawdopodobnie zawieszenie lub zbieznosc/geometria do robienia

Skąd różnica w średnicy między zimą a latem?
- Jakie opony w ogóle są odpowiednie? Widzę na allegro że rozpiętość cen jest ogromna, więc jestem ciekaw ile by trzeba liczyć za komplet w miarę ok


Na zime, ze wzgledu na niesprzyjajace warunki, lepiej miec stalowki, skoro z takimi auto kupisz to wg. mnie zaloz na nie zimowki, a na lato kup alu 15'', dlaczego? Hmm..ladniej sie prezentuja? :-D
Na 15'' zalozysz opony 195/50 i 185/55, na 14'' wg. instrukcji 185/60


Auto naprawde jest ladne, wiec nie zniechecaj sie tylko podejdz na "zimno' do tematu.
Michal
ODPOWIEDZ