Jakiego diesla kupic Toledo II?

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40

Postprzez kornat » 2 lutego 2014, o 00:12

Grabek napisał(a):Pierwsze pytanie dosyć banalne.. który silnik lepiej się sprawuje i którym warto się kierować przy zakupie?

Tym który będzie w lepszym stanie.
Grabek napisał(a):Czy Seat Toledo 1.9 tdi 110 km posiada dwumasę, filtr cząstek stałych, turbinę oraz czy jest na pasku rozrządu czy łańcuchu?

Posiada dwumas który można zamienić na jednomas, filtra cząstek stałych nie posiada. Turbinę posiada jak samo oznaczenie mówi TDI tylko że turbina ze zmienną geometrią. Rozrząd na pasku.
Grabek napisał(a):Jak w tej chwili cenowo mają się te części do wymiany gdyby zaistniała potrzeba wymiany?

Uszczelka pod głowicą - koszt ok. 1000zł, Dwumas - koszt 1500zł lub zamieniasz na jedno masz i robisz za połowę ceny ale ogólnie może być parę pierdółek które mogą pochłonąć trochę grosza.
Grabek napisał(a):Na co najlepiej zwrócić uwagę podczas oględzin samochodu? Jakieś typowe usterki dla tego samochodu?

Przeciekające drzwi, mikrostyki w zamkach, zacinające się kierowniczki spalin w turbinie, przepływomierz.
Grabek napisał(a):A i ostatnia prośba/ pytanie. Posiadam numer VIN. Czy ktoś z forum miałby możliwość pomocy przy rozkodowaniu? Bardzo by mi zależało.

Jeżeli był serwisowany w PL to może coś się dowiesz a jak nie to lipa, bo Seat nie prowadzi bazy.
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez Grabek » 2 lutego 2014, o 00:22

Nie ma różnicy czy jednomas czy dwumasa? Jaki jest ewentualny koszt nowej turbiny?
Grabek
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 1 lutego 2014, o 23:45
Lokalizacja: Wrocław
Car:
Engine:

Postprzez macsta12 » 2 lutego 2014, o 00:53

Grabek, One h.j. Polecam 110 bo ma więcej mocy.
Avatar użytkownika
macsta12
Sponsor
 
Posty: 310
Dołączył(a): 25 kwietnia 2012, o 14:15
Lokalizacja: Dęblin
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

Postprzez kornat » 2 lutego 2014, o 01:09

Grabek napisał(a):Nie ma różnicy czy jednomas czy dwumasa? Jaki jest ewentualny koszt nowej turbiny?

W cenie jest różnica oraz wytrzymałości na korzyść jednomasy a reszta bez różnicy. Koszt nowej turbiny 2500zł
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez Sony » 2 lutego 2014, o 11:21

kornat napisał(a):Turbinę posiada jak samo oznaczenie mówi TDI tylko że turbina ze zmienną geometrią.
Wersja silnika AGR (90KM) posiada turbinę bez zmiennej geometrii.

Osobiście wolę 110KM, a jakbym miał ponownie kupować Tolka to wyłącznie z silnikiem 150KM, no ale to już większa kasa.

Grabek, poczytaj ten wątek, scaliłem Twój temat.
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6694
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez Kitaj » 2 lutego 2014, o 14:29

Jeżeli lubisz powolną i spokojną jazdę skłaniałbym się ku 90 AGR z prostej przyczyny, nie zapieczesz geometrii w turbinie bo jej po prostu nie ma ;-) AGR nie licząc dwumasa, n75 i przepływki jest prawie jak stary 1.9D tylko lejesz paliwo i jedziesz. Co do przepływki to u mnie auto zrobilo 100tyś km i jeżdżę na chińskiej przepływce (z taką już kupiłem) i jak na razie wszystko działa, do wymiany był zawór n75 i sprzęgło ale mam naciupciane prawie 360tyś ;-)

Nie sztuką jest kupić diesla z filtrem dpf do 5km dojazdów do pracy w mieście a później narzekać, przed zakupem trzeba przemysleć w jakich warunkach najczęściej sie poruszamy i jaki mamy styl jazdy i wtedy można coś wybierać między wersjami, oczywiście do tego jest też potrzebna wiedza który silnik ma jakie plusy i minusy ;-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
Audi A6C5 Quattro 2.8ALG Pb+Lpg "Nocny Pogromca" :evilbat:
------------------------------
Avatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
 
Posty: 2815
Dołączył(a): 1 lipca 2008, o 23:52
Lokalizacja: Okolice Oławy
Car: E46 330xd/A6 C5 2.8
Engine: M57D30/2.8 ALG

Poprzednia strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron