Jakiego diesla kupic Toledo II?

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40

Postprzez jakub_bb » 14 sierpnia 2011, o 16:47

odpowiadając krotko i zwiezle na Twoje pytanie:
Tak, szukaj 110KM. a jak bedziesz ogladal to patrz czy kolo dwumasowe się nie odzywa, czy turbina nie przeładowuje, czy uszczelka pod glowica jest OK, no i oczywiscie ogolna kondycja nie tylko silnika ale calego samochodu :)
Avatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
 
Posty: 1154
Dołączył(a): 6 marca 2010, o 00:47
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Car: Audi A4 B6
Engine: 1.9 TDI AWX

Postprzez kornat » 14 sierpnia 2011, o 16:48

Przed zakupem polecam odwiedzić dobry serwis (diesla) aby sprawdzili stan techniczny. Po za kupie warto już mieć odłożone min. 1000zł na rozrząd oraz olej z filtrami (piszę bo niektórzy o tym zapominają).
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez DzieX » 14 sierpnia 2011, o 17:46

bartekmk,
Można odczytać. Ja u siebie odczytywałem:

MD7 5-cyl. gasoline engine 2.3 L/110 kW VR5
appendix EU 3D
base engine is T8R
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2124
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: AGZ, M9R

Postprzez Faster » 14 sierpnia 2011, o 18:07

jakub_bb,

...a jak poznać, że koło dwumasowe sie odzywa, hałasuje? i jak poznac czy turbina nie przeladowuje? ;)
Nie mialem diesla i nie znam sie więc na pewno jakąś stacje diagnostyczną zahacze ;)
Faster
Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 22 lutego 2011, o 02:31
Lokalizacja: Piła
Car:
Engine:

Postprzez jakub_bb » 14 sierpnia 2011, o 18:27

przede wszystkim wazne zeby silnik byl zimny przy odpalaniu
jak silnik pracuje i puszczasz powoli sprzegło to sluchaj uwaznie czy sa jakies zmieniajace sie dzwieki a jak gasisz z puszczoneym sprzeglem cyz nie ma zadnych stukow badz wibracji oraz jak jest na luzie to jak jest dwumas uszkodzony to tez bedzie lekko tłukł. w 110 zadziej sie to zdarza ze wzgledu na mniejsza moc.
turbina jak przeladowuje to jak dasz buta powiedzmy na 3 biegu i bedziesz go ciagnal od 2000obr do 4000 to mniej wiecej powyzej 3000 bedzie odczowalny delikatny spadek mocy. dodatkowo jesli kierownice sa zapieczone turbina po prostu sie wylaczy. tak sie dzieje jak sie dlugo zamula TDIka, po prostu raz na jakis czas trzeba dac mu w beret zeby sie przedmuchał :)

dodatkowo jak juz osiagnie 90*C to sprawdz czy na cieplym odpala od strzalu czy kreci dlugo.
jak nie odpala od strzalu tylko krei przez chwile to jest do poprawy mapa startowa. koszt ok 350zł

Jak namierzysz jakiegoś tolka w moich okolicach to daj znac moge podjechac go zobaczyc.
ogólnie zajmuje sie sprowadzaniem samochodow z niemiec i przerobiłem juz dokładnie 15 TDIków w tym byly 110 i 90 wiec troche sie poznałem na tym silniku.
Dodatkowo posiadam elektroniczny czujnik lakieru oraz VAGa.

mozesz smialo dzwonic 510 454 050
Avatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
 
Posty: 1154
Dołączył(a): 6 marca 2010, o 00:47
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Car: Audi A4 B6
Engine: 1.9 TDI AWX

Postprzez Faster » 14 sierpnia 2011, o 18:47

jakub_bb,

Bardzo zrozumiale to opisałeś i dziękuję za porady wszystkim :)
Co do Twoich okolic Bielsko-Biała to mam ponad 500km więc nie wiem czy akurat tam bede szukał ale numer Twoj zapisze jakbym miał problem :)
...a skoro zajmujesz sie sprowadzaniem aut i znasz bardzo dobrze Tolki TDI to by nie było problemu gdybym chciał zlecić Ci takie zamówienie? :) ...oczywiscie pytam na przyszłosc :)
Faster
Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 22 lutego 2011, o 02:31
Lokalizacja: Piła
Car:
Engine:

Postprzez jakub_bb » 14 sierpnia 2011, o 18:57

nie ma problemu :)

jakbedziesz gdziekolwiek dzwonil to zapytaj
- o dwumas czy slychac czy nie,
- czy turbina przeladowuje czy nie
- czy pali na cieplym i na zimnym na dotyk
- czy ucieka woda z chlodnicy
- no i wszystkie inne duperele

jesli odpowiedzi na te pytania beda Cie zadowalaly to wtedy dopiero mozesz jechac ogladac auto i czasem warto podjechac na stacje diagnostyczna dac 20zl i niech auto porzadnie na szarpakach przetrzepia. Na wiekszosci stacji diag. maja tez czujniki lakieru wiec mozesz poprosic zeby go przelecial :)

powodzenia!


!EDIT:
a co do tego ze znam tolki to tak dokladnie to te wszystkie auta to byly głównie A3 do 2000r kilka golfow i passat :)
ale A3 to jest dokladnie to samo, różnia sie tylko budą :)
Avatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
 
Posty: 1154
Dołączył(a): 6 marca 2010, o 00:47
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Car: Audi A4 B6
Engine: 1.9 TDI AWX

Postprzez Sony » 14 sierpnia 2011, o 20:25

Faster napisał(a):...a jak poznać, że koło dwumasowe sie odzywa, hałasuje?
Do słów poprzednika dodam kolejną metodę. W trakcie jazdy zapinasz V bieg i od 60km/h na tym biegu dajesz gaz w podłogę. Jak będzie telepać budą to dwumas się kończy.

A co do przeładowania turbiny to czasem na III biegu jest OK, a sytuacja dopiero na IV biegu się ujawni tak po 3 tys. obrotów.

Ogółem im więcej sprawdzisz tym lepiej dla Ciebie :)
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6691
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez GangstaMarc » 15 sierpnia 2011, o 00:47

jakub_bb napisał(a):przede wszystkim wazne zeby silnik byl zimny przy odpalaniu
jak silnik pracuje i puszczasz powoli sprzegło to sluchaj uwaznie czy sa jakies zmieniajace sie dzwieki a jak gasisz z puszczoneym sprzeglem cyz nie ma zadnych stukow badz wibracji oraz jak jest na luzie to jak jest dwumas uszkodzony to tez bedzie lekko tłukł. w 110 zadziej sie to zdarza ze wzgledu na mniejsza moc.


Nie do końca się z tym zgodzę... Podczas delikatnego puszczania sprzęgła na tzw "półsprzęgle" zawsze zmieni się dźwięk i będzie słychać jak pracuje dwumas. Oczywiście mówię tu o zimnym silniku, a jasna sprawa że jakieś metaliczne głośne stuki nie są mile widziane, ale sama zmiana charakterystyki dźwięku jest jak najbardziej normalnym objawem. To samo przy gaszeniu silnika bez wciskania sprzęgła może być słychać jak zatrzymuje się koło i to o niczym złym nie świadczy. Te efekty o których wspominam są odczuwalne głównie w silnikach ASZ i ARL ze skrzynią 6-tką. W AHF czy ASV nie będzie to aż tak odczuwalne, a nie wprawne ucho nawet na to nie zwróci uwagi.

O większym problemie z dwumasem mamy raczej do czy niania gdy drgania będą się przenosić na karoserie lub będzie słychać mocny metaliczny stukot. Głównie ma to miejsce przy zapalaniu i gaszeniu na zimnym silniku bez wciśniętego sprzęgła oraz przy ruszaniu i jeździe na wysokim biegu przy niskich obrotach silnika. Na zapas nie ma się co martwić.

Pracę silnika (Turbo, wtryski, pompowtrski, przepływka, EGR ....) najlepiej sprawdzić samemu kupując kabelek za 30 zł i przeprowadzając logi dynamiczne i statyczne. Notlauf'a można często złapać po przejechaniu dłuższego odcinka, a nie przy pojedynczym butowaniu. Jeśli od razu po bucie dostaniemy notlaufa to już naprawdę kiepsko z turbo. W czasach gdy w prawie każdym domu jest laptop proponowałbym raczej kupić kabelek za parę zł i samemu sobie wszystko obczaić. Do tego wizyta na jakichś trzepakach + dobre oko i ew. miernik do oceny karoserii, która moim zdaniem nie powinna być, aż tak dużym wyznacznikiem jakości auta za jaki jest uważana.
GangstaMarc
 

1.9 Tdi 90 km czy 110 km?

Postprzez Grabek » 1 lutego 2014, o 23:56

Chciałbym uzyskać kilka informacji odnośnie dieselków z silnikami 1.9 tdi 90 km oraz 1.9 tdi 110 km.

Pierwsze pytanie dosyć banalne.. który silnik lepiej się sprawuje i którym warto się kierować przy zakupie?

Czy Seat Toledo 1.9 tdi 110 km posiada dwumasę, filtr cząstek stałych, turbinę oraz czy jest na pasku rozrządu czy łańcuchu?

Jak w tej chwili cenowo mają się te części do wymiany gdyby zaistniała potrzeba wymiany?

Na co najlepiej zwrócić uwagę podczas oględzin samochodu? Jakieś typowe usterki dla tego samochodu?

Wcześniej posiadałem Peugeota 307 2.0 hdi w hatchbacku. Z silnika byłem bardzo zadowolony.

Z góry przepraszam, jeżeli temat jest nieadekwatny do działu, ale jestem nowy i proszę o wyrozumiałość, w razie czego proszę przenieść temat do odpowiedniego działu.

A i ostatnia prośba/ pytanie. Posiadam numer VIN. Czy ktoś z forum miałby możliwość pomocy przy rozkodowaniu? Bardzo by mi zależało.

Pozdrawiam
Grabek
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 1 lutego 2014, o 23:45
Lokalizacja: Wrocław
Car:
Engine:

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron