Jakiego diesla kupic Toledo II?

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40

Postprzez szymekgd » 12 sierpnia 2011, o 20:39

Omijaj z daleka silniki z pompo-wtryskami, poszukaj tak jak Koledy radza TDI z silnikiem ASV lub AHF (obydwa 110KM), miej tylko na uwadze, ze przy kupnie w tych silnikach musisz dokladnie sprawdzic turbine (geometria, sterowanie), toledo 1M to spore auto i 90KM to jak dla mnie to za malo koni do jego udzwigniecia, zreszta spalanie w 110KM bedzie na tym samym poziomie lub ciut nizsze.
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez jakub_bb » 12 sierpnia 2011, o 21:04

no dokladnie szymekgd, ma racje 110km bedzie palic dokladnie tyle samo co 90km a nawet moze nawet mniej. Nie oznacza to ze 90km nie jedzie ale jedzie troche slabiej :-P

co do tego zeby omijac pompowtryski sie nie zgodze, chyba ze mowimy o 2.0 TDI ale w tym modelu tego silnika nie bylo. Jak sie tankuje dobre paliwo a nie bloto to tak samo pompa sie moze rozpasc ze starosci :-P no ale oczywiscie nigdy nie ma pewnosci co lal do baku poprzedni wlasciciel :)
Avatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
 
Posty: 1154
Dołączył(a): 6 marca 2010, o 00:47
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Car: Audi A4 B6
Engine: 1.9 TDI AWX

Postprzez kornat » 12 sierpnia 2011, o 22:07

ALH (90KM) i AHF lub ASV (110KM) to bliżniaczy silnik różni się wtryskami i mapami. Tak to to samo. Więc wybierz co będzie lepiej zadbane.
P.S. W toledach AGR nie był już na zmiennej geometrii i DM?
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez jakub_bb » 12 sierpnia 2011, o 22:12

AGR nie ma zmiennej geometrii dlatego w porownaniu o nowszych 90KM jednostek wypada on duzo slabiej i kultura pracy AGRa jest duzo gorsza.
ale z drugiej strony brak zmiennej geometrii to brak problemow z przeladowaniem.
a tak BTW to w toledo II juz chyba AGRów nie bylo ale pewnosc nie mam :)
Avatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
 
Posty: 1154
Dołączył(a): 6 marca 2010, o 00:47
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Car: Audi A4 B6
Engine: 1.9 TDI AWX

Postprzez DzieX » 12 sierpnia 2011, o 22:43

AHF nie jest przypadkiem na pompkach? Wiem ze były dwie wersje 110KM i jedna była na pompie a druga na pompowtryskach.
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2123
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: AGZ, M9R

Postprzez Faster » 12 sierpnia 2011, o 22:56

Rozumiem czyli polecacie Toledo II o mocy 110KM ASV lub AHF :)
...ale jaka jest różnica między ASV i AHF? Nie chcę pompowtryskiwaczy itp. tylko najprostszy i najmniej awaryjny silnik 110 konny ;)
Faster
Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 22 lutego 2011, o 02:31
Lokalizacja: Piła
Car:
Engine:

Postprzez DzieX » 12 sierpnia 2011, o 23:00

Głupoty gadam - chyba ani ASV ani AHF nie były na pompkach: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Vo ... DI_29-81kW

Different turbo between the two engines. At least, different part numbers on Etka. Other than that, most parts (all the ones I looked at) are common to both engines, inc. engine block, cylinder head etc.
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2123
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: AGZ, M9R

Postprzez remiq » 12 sierpnia 2011, o 23:31

Ja pisałem o moich odczuciach przy jeździe Octavią kombi, która jest większa i cięższa od Tolka 1M.

DzieX napisał(a): ani ASV ani AHF nie były na pompkach

ASV i AHF były na zwykłej rotacyjnej pompie rozdzielaczowej sterowanej elektronicznie.

jakub_bb napisał(a):w toledo II juz chyba AGRów nie bylo

AGR były w Toledo do roku 2001 chyba. Potem montowali ALH. Różniły się pewnie tak jak AHF i ASV programem (nowsza norma emisji spalin) i jakimiś małymi duperelami.

Więc jeśli priorytetem jest komfort (i ew. podkręcenie), to wybrałbym AHF/ASV, jeśli prosta budowa i bezawaryjność, to AGR/ALH.
Obrazek

Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Avatar użytkownika
remiq
Junior Admin
 
Posty: 2961
Dołączył(a): 4 kwietnia 2009, o 21:55
Lokalizacja: Świętochłowice
Car: Audi 80/Saxo/Passat
Engine: 2,0E/1,5D/1,9TDI

Postprzez rysiekkk1 » 13 sierpnia 2011, o 00:09

ASV jest wprowadzony jako następca AHF, więc jeśli szukasz roku 2003- to nie znajdziesz tam AHF więc pozostaje wybór ASV. Jest on na pompie rotacyjnej.
Avatar użytkownika
rysiekkk1
Sponsor
 
Posty: 318
Dołączył(a): 9 października 2010, o 01:29
Lokalizacja: Sędziszów/Rzeszów
Car:
Engine:

Postprzez GangstaMarc » 13 sierpnia 2011, o 01:30

Dokładnie tak jak pisze rysiekkk1. Chyba modele 2001 wychodziły już z ASV. Różnica między tymi silnikami są nieistotne.

Jako posiadacz zarówno AHF'a jak i ARL'a polecam oczywiście silnik na pompowtryskach ARL lub ASZ. Różnicy w serwisie ani w utrzymaniu praktycznie nie ma. O ile nie jeździsz na opale czy innych dziwnych paliwach zdecydowanie najlepszym wyborem jest ARL.
GangstaMarc
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron