Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

Jakiego diesla kupic Toledo II?

Toledo II generacji
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Jakiego diesla kupic Toledo II?

Post autor: szymekgd »

Omijaj z daleka silniki z pompo-wtryskami, poszukaj tak jak Koledy radza TDI z silnikiem ASV lub AHF (obydwa 110KM), miej tylko na uwadze, ze przy kupnie w tych silnikach musisz dokladnie sprawdzic turbine (geometria, sterowanie), toledo 1M to spore auto i 90KM to jak dla mnie to za malo koni do jego udzwigniecia, zreszta spalanie w 110KM bedzie na tym samym poziomie lub ciut nizsze.
Awatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
Posty: 1154
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:47
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Skąd?: Bielsko-Biała

Jakiego diesla kupic Toledo II?

Post autor: jakub_bb »

no dokladnie szymekgd, ma racje 110km bedzie palic dokladnie tyle samo co 90km a nawet moze nawet mniej. Nie oznacza to ze 90km nie jedzie ale jedzie troche slabiej :-P

co do tego zeby omijac pompowtryski sie nie zgodze, chyba ze mowimy o 2.0 TDI ale w tym modelu tego silnika nie bylo. Jak sie tankuje dobre paliwo a nie bloto to tak samo pompa sie moze rozpasc ze starosci :-P no ale oczywiscie nigdy nie ma pewnosci co lal do baku poprzedni wlasciciel :)
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

Jakiego diesla kupic Toledo II?

Post autor: kornat »

ALH (90KM) i AHF lub ASV (110KM) to bliżniaczy silnik różni się wtryskami i mapami. Tak to to samo. Więc wybierz co będzie lepiej zadbane.
P.S. W toledach AGR nie był już na zmiennej geometrii i DM?
Awatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
Posty: 1154
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:47
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Skąd?: Bielsko-Biała

Jakiego diesla kupic Toledo II?

Post autor: jakub_bb »

AGR nie ma zmiennej geometrii dlatego w porownaniu o nowszych 90KM jednostek wypada on duzo slabiej i kultura pracy AGRa jest duzo gorsza.
ale z drugiej strony brak zmiennej geometrii to brak problemow z przeladowaniem.
a tak BTW to w toledo II juz chyba AGRów nie bylo ale pewnosc nie mam :)
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Jakiego diesla kupic Toledo II?

Post autor: DzieX »

AHF nie jest przypadkiem na pompkach? Wiem ze były dwie wersje 110KM i jedna była na pompie a druga na pompowtryskach.
Faster
Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 22 lut 2011, 01:31

Jakiego diesla kupic Toledo II?

Post autor: Faster »

Rozumiem czyli polecacie Toledo II o mocy 110KM ASV lub AHF :)
...ale jaka jest różnica między ASV i AHF? Nie chcę pompowtryskiwaczy itp. tylko najprostszy i najmniej awaryjny silnik 110 konny ;)
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Jakiego diesla kupic Toledo II?

Post autor: DzieX »

Głupoty gadam - chyba ani ASV ani AHF nie były na pompkach: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Vo ... DI_29-81kW

Different turbo between the two engines. At least, different part numbers on Etka. Other than that, most parts (all the ones I looked at) are common to both engines, inc. engine block, cylinder head etc.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

Jakiego diesla kupic Toledo II?

Post autor: remiq »

Ja pisałem o moich odczuciach przy jeździe Octavią kombi, która jest większa i cięższa od Tolka 1M.

DzieX pisze: ani ASV ani AHF nie były na pompkach

ASV i AHF były na zwykłej rotacyjnej pompie rozdzielaczowej sterowanej elektronicznie.

jakub_bb pisze:w toledo II juz chyba AGRów nie bylo

AGR były w Toledo do roku 2001 chyba. Potem montowali ALH. Różniły się pewnie tak jak AHF i ASV programem (nowsza norma emisji spalin) i jakimiś małymi duperelami.

Więc jeśli priorytetem jest komfort (i ew. podkręcenie), to wybrałbym AHF/ASV, jeśli prosta budowa i bezawaryjność, to AGR/ALH.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
rysiekkk1
Forumowicz
Posty: 318
Rejestracja: 09 paź 2010, 01:29

Jakiego diesla kupic Toledo II?

Post autor: rysiekkk1 »

ASV jest wprowadzony jako następca AHF, więc jeśli szukasz roku 2003- to nie znajdziesz tam AHF więc pozostaje wybór ASV. Jest on na pompie rotacyjnej.
GangstaMarc

Jakiego diesla kupic Toledo II?

Post autor: GangstaMarc »

Dokładnie tak jak pisze rysiekkk1. Chyba modele 2001 wychodziły już z ASV. Różnica między tymi silnikami są nieistotne.

Jako posiadacz zarówno AHF'a jak i ARL'a polecam oczywiście silnik na pompowtryskach ARL lub ASZ. Różnicy w serwisie ani w utrzymaniu praktycznie nie ma. O ile nie jeździsz na opale czy innych dziwnych paliwach zdecydowanie najlepszym wyborem jest ARL.
ODPOWIEDZ