Diesel czy benzyna (+gaz) ?

Toledo II generacji

Moderatorzy: Sony, CYRULIK, remiq, Roxon40

Postprzez Sony » 6 stycznia 2011, o 23:25

rafik napisał(a):Ale to dodatkowe w twoim wypadku jakieś 75-90zł x2 lub x3.
Wg książki o ile dobrze pamiętam to filtr paliwa wymienia się co 20 lub 30 tys. km właśnie. No ale liczmy 70zł x 2 = 140zł.

rafik napisał(a):Kitaj, tak jak Sony, rozumie wasze oburzenie!

Tu nie chodzi o oburzenie, ale Kitaj ma 100% racji, że silniki podobne należy porównywać, więc spalanie gazu będziesz miał większe niż podałeś :) Porównując dynamikę oraz spalanie wspomnianego przez Ciebie silnika 1.4 do 1.9 popełniasz błąd :) Rozumiem, że miałeś doświadczenie z takim silnikiem, jednakże to wychodzi tak jakbyś porównywał 14cm do 19 :D :P

Jeśli chodzi o jakość ropki na lewo to tutaj akurat trzeba znaleźć sprawdzone źródło ;)
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6795
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV++

Postprzez rafik » 7 stycznia 2011, o 09:47

Sony, rozmawiałem dzisiaj z kolega który dojeżdża do pracy dieslem (fakt renault 2004 ale 1,9) parsknoł mi śmiechem w twarz, jak powiedziałem że średnie spalanie w Toledo 1,9 5,5. Pytał mnie czy na trasie pali ci 3l/100km. On powiedział że jego renault trasa latem około 5, ale z górki i przy idealnej pogodzie! Przeważnie 6 a miasto: lato 7-7,5, zima 8,5 i czasami więcej! Nie mam powodu, myśleć że kłamiesz, ale przejrzałem sobie "zużycie paliwa" na tym forum i na podstawie tego twierdze że pomyliłeś średnią z najniższą!?!?

Dla porównania wybrani losowo…

Benzyna:
BARTON: 2,3 V5 TRASA - 7,7
TONY: 1,6 16V - 6,8
DUDA88PL: 18 20V -MIASTO 10, TRASA 7,3

DIESEL:
TY (SONY) 1,9 TDI - 6,5-8 (piasłeś że 5,2 trasa, ale to nie może być wyznacznikiem średniej)
KRYSTIANNH - 5,2 (80-100TRASA)
ROXON40 - 6
BONNEYOSS - 7,2

Nie chodzi mi sprzeczki, ale o uczciwy przekaz informacji. Mój opis był na podstawie megane 1,4 i 150tyś.km doświadczenia. Nie wiem jak to wygląda w Toledo, ale patrząc na średnie zużycie paliwa między 1,4 a 1,8 to około 1l różnicy. Faktem jest, że auto na gaz potrzebuje więcej gazu o około 10% na dobrej instalacji, faktem też jest, że te najtańsze (tańsze o 600zł) potrzebują 20-30% więcej gazu! I to jest prawdą, ale to już świadomy wybór kupującego!
rafik
Sponsor
 
Posty: 299
Dołączył(a): 28 listopada 2010, o 21:02
Lokalizacja: INOWROCŁAW
Car:
Engine:

Postprzez szymekgd » 7 stycznia 2011, o 10:11

Jezeli juz robisz takie porownanie to podziel dodatkowo silniki ze wzgledu na moc, wiadomo, ze mocniejsze pala mniej przy tym samym stylu jazdy. Toyota carina 2.0D (kombi 73KM) z roku 92, ktorej pozbylem sie przed zakupem seata, palila latem na trasie troche ponizej 5l, w miescie 6l, zima w miesie 7.5l, a byl to zwykly, stary diesel i tylko japonczyk, nie zaden super francuz o ktorych nigdy (w przeciwienstwie do aut z grupy vw) nie slyszalem, ze sa ekonomiczne;)
Wracajac do toledo, moj 1L 1,9TDI 110KM, latem na trasie schodzil do 4.5l, z wlaczona klima max 5l, w miescie (8km do pracy) nie przekraczal 5.5l, teraz w miescie max 6.3l (listopad,grudzien), sprawdzane przy tankowaniu do pelna raz w miesiacu.
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez rafik » 7 stycznia 2011, o 10:14

Rozumie was koledzy, że dislem jeździ się super! Moc itp. Nie mam takiego doświadczenia! Moją adrenaline uwalniam na rowerze lub motocyklu! :mrgreen:
Może na jakimś zlocie ktoś mnie uświadomi?! :mrgreen:
Jako że nie mam dojścia do taniego paliwa/gazu :-P Tankuje na stacjach i to głównie markowych. Więc wiem ile kosztuje przyjemność z jazdy (zapomniałem dodać że dojeżdżam do pracy 5-6 razy w tygodniu 116km codziennie, nie licząć wakacji itp.wyjazdów)
Pisząc i czytając to wszystko nasuwa mi się jeden wniosek twój cytat (sony) "Gaz zakłada osoba, która szuka oszczędności - dieslem jeździ osoba, która szuka przyjemności" I tu się zgadzamy! :mrgreen:
rafik
Sponsor
 
Posty: 299
Dołączył(a): 28 listopada 2010, o 21:02
Lokalizacja: INOWROCŁAW
Car:
Engine:

Postprzez Kitaj » 7 stycznia 2011, o 10:23

rafik napisał(a):Pytał mnie czy na trasie pali ci 3l/100km.


Nie wiem jak tam Sony Ale mojemu ojcu udało sie zejsc do 3.8 uczepił sie jakiegos tira i tak leciał...

W stylu mieszanym jezdząc na emeryta udalo mi sie uzyskac 4.5 ale to juz nie jest jazda ;-)

Poza tym nie od dzis wiadomo ze koncern VW robił w swoim czasie najbardziej ekonomiczne silniki (w sensie 1.9) w porównaniu do aut francuskich czy japonskich. Teraz te 2.0 VW to juz wciągaja 7-8 litrow na spokojnie i to na CR wiec nie wiem co oni zrobili z tymi silnikami...

Sony napisał(a):tak jakbyś porównywał 14cm do 19 :D :P


Ten jak zwykle swoje :mrgreen:
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Avatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
 
Posty: 2816
Dołączył(a): 1 lipca 2008, o 23:52
Lokalizacja: Okolice Oławy
Car: E46 330xd/A6 C5 2.8
Engine: M57D30/2.8 ALG

Postprzez rafik » 7 stycznia 2011, o 10:31

Kitaj, (14cm do 19) możliwe, że kolega ma kompleksy. Coś słyszałem o krowie która dużo ryczy, a mało mleka daje hehehe bez obrazy Sony :-P :-D
"Wszystka wiedza pochodzi z doświadczenia. Doświadczenie jest produktem rozumu."
Immanuel Kant ;-)
rafik
Sponsor
 
Posty: 299
Dołączył(a): 28 listopada 2010, o 21:02
Lokalizacja: INOWROCŁAW
Car:
Engine:

Postprzez szymekgd » 7 stycznia 2011, o 10:51

rafik napisał(a):[...]Poza tym nie od dzis wiadomo ze koncern VW robił w swoim czasie najbardziej ekonomiczne silniki (w sensie 1.9) w porównaniu do aut francuskich czy japonskich. Teraz te 2.0 VW to juz wciągaja 7-8 litrow na spokojnie i to na CR wiec nie wiem co oni zrobili z tymi silnikami...


Jak to co, powkladali niepotrzebna elektronike i inne wymyslne systemy podobno wspomagajace kierowce ktore pochalniaja spore ilosci paliwa ;)
A silniki, z tego co mozna wyczytac, zaczeli robic juz nie na 500000km, ale na 200000km i mniej, przeciez zasady ekonomii sa proste, zeby fabryki istnialy to musza produkowac auta, a my je kupowac i to jak najczesciej...
Ostatnio edytowano 7 stycznia 2011, o 12:38 przez szymekgd, łącznie edytowano 1 raz
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez Szymek08 » 7 stycznia 2011, o 11:40

A ja powiem tak. Zakupiłem Diesla bo kupywalem go od ojca za dobre piniadze bo 16000zł 2 lata tamu i jestem zadowolony jak nie wiem co. w trasie pali mi 4.5 - 5l/100km a zawalidroga nie jestem :-) w miescie od 6.2 latem do 7.2 zimą, na autostradzie jak jade tak 150 - 180km/h to jeszcze nie spalił mi wiecej niź 5.7l/100km (pare konkretnych tras mialem u naszych zachodnich sasiadów mialem wiec pisze jak jest naprawde). A przyjemnosc z jazdy niesamowita NM robia swoje i tyle. Znajomy ostatnio zakupił Leona 1.6PB i zalozył Gaz i koszty ma prawie identyczne tyle ze wolniej jezdzi. No i wezmy to pod uwagę ze takie 1.6 na trasie podczas wyprzedzania itp oraz przy codziennej jezdzie nawet nie ma startu do podciwgo 1.9TDI 110 koni. nalezałoby go porownywac raczej z 1.9tdi 90 KM. Wezmy jeszcze pod uwage co Gaz robi z silnikiem - nie jest to regula ale mam paru znajomych co juz glowice zmieniali i mowia ze nastepne auto to juz nie bedzie PB+Lpg tylko Albo samo PB albo Diesel. ;-) A ubezpieczenia sa identyczne zalezy to tylko od firmy w ktorej ubezpieczamy i tyle bo mamy przedziały do 1500cm3 i od 1501-2000cm3 jesli sie nie myle. A prawda jest taka ze kazdy bedzie \swoje chwalił i tyle ;-)
Szymek08
Forumowicz
 
Posty: 1687
Dołączył(a): 22 sierpnia 2009, o 17:18
Lokalizacja: Piła
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF+

Postprzez Exotic » 7 stycznia 2011, o 12:01

rafik napisał(a): rozmawiałem dzisiaj z kolega który dojeżdża do pracy dieslem (fakt renault 2004 ale 1,9) parsknoł mi śmiechem w twarz, jak powiedziałem że średnie spalanie w Toledo 1,9 5,5
W domu jest "renówka" z 1,9 dCi i powiem że 1,9 TDi na pompie rotacyjnej jest oszczędniejsze. Na trasie można zejść poniżej 5litrów. Przy 1,9 dCi jest to nie wykonalne. Tak więc mam porównanie codziennie.
Porównywalne spalanie uzyskasz z motorem 1,5 dCi vs 1,9 TDi. Tutaj głównym wyznacznikiem jest Common Rail, silniki obojętnie jakich marek palą więcej niż stare poczciwe VPki.
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
Avatar użytkownika
Exotic
Forumowicz
 
Posty: 168
Dołączył(a): 17 maja 2010, o 15:44
Lokalizacja: Międzyrzecz
Car:
Engine:

Postprzez tony » 7 stycznia 2011, o 16:24

"piniondze to nie wszystko"
osoba która szuka przyjemności z jazdy to kupuje benzynkę z turbo a nie tam jakiś ursus na którego inni patrzą z pogardą na skrzyżowaniu :DDD
jeden ważny dla mnie aspekt to benzyna + gaz jest jak dla mnie mniej awaryjna bo w dieslu jak nie notlauf i turbo do wymiany to jakiś zawór :)
Pozdrawiam użytkowników Seata Toledo. Dziękuję wam za dobroć i za modlitwy. Z serca wam błogosławię.
Serdetschnje posdrawjam Toledziakuf
Tony
Avatar użytkownika
tony
Administrator
 
Posty: 2725
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 20:26
Lokalizacja: Wyszków
Car:
Engine:

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Kupujemy 1M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron