Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Toledo II generacji

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40

Postprzez Easterling » 15 sierpnia 2014, o 18:45

No na gazie wychodzi 10l gazu prawie zawsze chyba że tylko trasa to mniej. A bezawaryjność to sie okaże, jak kupiłem to odrazu wymieniłem rozrząd, oleje, filtry, tarcze i klocki i jeżdżę :) myślę że nie będzie problemów a silnik dosyć popularny to części nie najdroższe wiec na plus :)
Avatar użytkownika
Easterling
Sponsor
 
Posty: 75
Dołączył(a): 16 lipca 2014, o 16:51
Lokalizacja: Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.6 16V

Postprzez Medzus » 15 sierpnia 2014, o 22:54

No i teraz czy 10l gazu to dużo ? . Moje obecne cudo pali w mieści 7-8l gazu i to jest moim zdaniem jak najbardziej odpowiednie spalanie :D tylko ze jest kompletnym golasem . A i mocy ma tyle że ho ho ... W sumie to chyba do 10 l gazu bym sie wyrobił bo w większości czasu samochodu używam tylko w zimę ...
Medzus
Forumowicz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5 stycznia 2014, o 11:11
Lokalizacja: Siedlce
Car:
Engine:

Postprzez grzesiek92xx » 15 sierpnia 2014, o 23:11

moim zdaniem nie masz sie co martwic o spalanie, choc by Ci nawet 11 litrów spalił to nie ma tragedii przy dzisiejszych cenach gazu wychodzi poniżej 30 zł/ 100 kilometrów to dość dobry wynik
grzesiek92xx
Forumowicz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 12 lipca 2014, o 13:29
Lokalizacja: Dębica
Car: 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez Danielek. » 16 sierpnia 2014, o 00:43

Szukaj sobie 1.8 u mnie spalanie gazu wychodzi 13 litrów w mieście z krótkimi odcinkami na 18 calowych felgach więc porównywalne do 1.6 ale jest trochę szybszy ;-)
W 1.6 trzeba uważać na silniki w których były montowane wadliwe skrzynie (trzeba się zagłębić które dokładnie).
Avatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
 
Posty: 1853
Dołączył(a): 11 kwietnia 2011, o 21:34
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9

AGR w jakich latach produkowany?

Postprzez koski80 » 1 listopada 2015, o 23:31

Witam,
być może gdzieś to było zapisane ale nie odnalazłem, noszę się z zamiarem kupna za graqnicą toledo 1M TDI 90 km AGR i z tąd te pytanie:

Chcę AGR bo brak brudzących się ruchomych łopatek na turbinie a ja uwielbiam PSJ ;-) , po drugie brak dwumasa. I teraz pytanie w jakich latach był produkowany Toledo w AGR, w latach 1999-2004 czy krócej bo muszę zawęzić parametry szukania dla znajomego handlarza. Czy Dwumas pojawił się dopiero w ALH czy już w AGR od jakiegoś momentu zaczął występować? Znam sprawę montowania jednomasu w miejsce dwumasu ale czy to już jest sprawdzone czy sprawdza się na dłuższa metę czy dopiero ludzie porobili na takim zestawie po zaledwie 15 tys km przebiegu ?

Pozdrawiam i czekam na ewentualne odp szczególnie w sprawie tych roczników.

Koski
koski80
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 19 października 2015, o 00:19
Lokalizacja: warszawa
Car: 1M
Engine: 1.9 AGR

AGR w jakich latach produkowany?

Postprzez kornat » 1 listopada 2015, o 23:42

AGR były do 99r. Jeżeli uparłeś się tylko na AGR to szukaj A3, golf IV, bora, octavia, bo w tych autach idzie znaleźć AGRa. W przypadku leona/toledo rzadkość. Dwumasę można zawsze zamienić na jednomasę o ile poprzednik już tego nie zrobił.
Nie wiem czy czasem AGR w 1M już nie był z dwumasą oraz turbo z VNT.
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

AGR w jakich latach produkowany?

Postprzez remiq » 1 listopada 2015, o 23:43

AGR z dwumasą chyba tylko w 1999, potem miał dwumasę (ojciec w Octavii ma z końca 1999 i już ma, choć tam to była loteria i nawet w ASO nie potrafili określić), potem w 2001 (o ile pamiętam) zaczęli montować ALH (turbo z VNT).
Sztywny zamach się sprawdza i takich aut kilka jeździ na forum. Takie sprzęgło jest mniej problematyczne (nie trzeba wymieniać koła zamachowego, a tylko tarczę, docisk i łożysko), jest trwalsze i tańsze. Mówią, że cierpi reszta napędu, bo większe drgania, ale jakoś silniki z fabrycznym sztywnym zamachem robią kilkaset tysięcy km i nic się nie dzieje.
Obrazek

Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Avatar użytkownika
remiq
Junior Admin
 
Posty: 2964
Dołączył(a): 4 kwietnia 2009, o 21:55
Lokalizacja: Świętochłowice
Car: Audi 80/Saxo/Passat
Engine: 2,0E/1,5D/1,9TDI

AGR w jakich latach produkowany?

Postprzez Kitaj » 2 listopada 2015, o 00:03

Ja mam AGR 99 rok modelowo 00 po vinie i miałem dwumase, wymienione na jednomas na którym zrobiłem 100 tyś i coś się popsiuło i trzeba robić sprzęgło znowu, reszta napędu nie cierpi dopóki ma się w miarę normalną moc bo u mojego mechaniora już było pare aut w których z powodu zmiany na jednomasę wysypały się skrzynie biegów ale one były trochę bardziej pomodzone i kierowcy nie dziadkowali :)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
Audi A6C5 Quattro 2.8ALG Pb+Lpg "Nocny Pogromca" :evilbat:
------------------------------
Avatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
 
Posty: 2815
Dołączył(a): 1 lipca 2008, o 23:52
Lokalizacja: Okolice Oławy
Car: E46 330xd/A6 C5 2.8
Engine: M57D30/2.8 ALG

Re: AGR w jakich latach produkowany?

Postprzez vwir » 2 listopada 2015, o 07:55

kornat napisał(a):AGR były do 99r. Jeżeli uparłeś się tylko na AGR to szukaj A3, golf IV, bora, octavia, bo w tych autach idzie znaleźć AGRa. W przypadku leona/toledo rzadkość. Dwumasę można zawsze zamienić na jednomasę o ile poprzednik już tego nie zrobił.
Nie wiem czy czasem AGR w 1M już nie był z dwumasą oraz turbo z VNT.

Żaden AGR nie miał VNT, ale sporo miało już dwumasę. Występowały w 1999 i 2000 roku.

Kitaj napisał(a):Ja mam AGR 99 rok modelowo 00 po vinie i miałem dwumase, wymienione na jednomas na którym zrobiłem 100 tyś i coś się popsiuło i trzeba robić sprzęgło znowu, reszta napędu nie cierpi dopóki ma się w miarę normalną moc bo u mojego mechaniora już było pare aut w których z powodu zmiany na jednomasę wysypały się skrzynie biegów ale one były trochę bardziej pomodzone i kierowcy nie dziadkowali :)

Jest dokładnie odwrotnie ;) Dwumasa nadaje się do aut z rozsądną mocą i do delikatnego traktowania. Przy większych mocach zdecydowanie lepiej się sprawdza jednomasa. Jaki wsadziłeś jednomas, że już się coś posypało? U mnie było ciut więcej mocy i momentu niż u Ciebie a jednomas sachs i skrzynia spokojnie dawały radę.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2783
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Postprzez Kitaj » 2 listopada 2015, o 19:59

vwir u mnie miało siedzieć z 1Z dałem nawet mechanikowi numery katalogowe co ma kupić a ten kretyn włożył valeo i skasował jak za zboże ale ja wtedy jeszcze nie miałem prawka a mechanikiem był znajomy ojca. Od dawna już mam innego mechanika bo jak tamten przez 150tyś nie wymienił pompy wody ani rolki od rozrządu to wyperswadowałem ojcu żeby w końcu zmienić mechanika. Co do sprzegła to nie wiem co się stało, obstawiam że docisk się skrzywił i do końca nie wysprzegla albo tarcza już powiedziała papa co jeszcze bardziej dziwniejsze bo nie mieszkam w mieście tylko zapinam 5ke i jadę 15-20km :-/
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
Audi A6C5 Quattro 2.8ALG Pb+Lpg "Nocny Pogromca" :evilbat:
------------------------------
Avatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
 
Posty: 2815
Dołączył(a): 1 lipca 2008, o 23:52
Lokalizacja: Okolice Oławy
Car: E46 330xd/A6 C5 2.8
Engine: M57D30/2.8 ALG

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Kupujemy 1M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron