Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

Miernik z ZSRR

Luźne gadki o wszystkim
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Miernik z ZSRR

Post autor: DzieX »

Wiecie może jak się to obsługuje? Bo instrukcja tylko po rosyjsku.

Obrazek
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

Miernik z ZSRR

Post autor: vwir »

Wiemy ;) Instrukcję po rosyjsku pewnie bym też dał radę przeczytać.
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1131
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Skąd?: Rzeszów / Krosno

Miernik z ZSRR

Post autor: irocket »

Czerwony do +, czarny do - :D Pokrętłem wybierasz co chcesz mierzyć i w jakim zakresie, przyciski na dole to wybór prądu stałego albo przemiennego. Jeśli byś chciał mierzyć napięcie na akumulatorze np to ustawiasz prąd stały, pokrętło na wolty i albo 30 albo 15 (jak chcesz dokładniejszy pomiar), czerwonym za +, czarnym za - i patrzysz co ci pokaże. Odczytujesz z górnej podziałki. Jeśli ustawisz na 30V, to wartość z podziałki to zmierzone napięcie (czyli jak będzie 12 to na podziałce też 12). Jeśli ustawisz na 15V to przy 12V pokaże 24 podziałki.
To tak w skrócie z moich doświadczeń na uczelni z różnymi miernikami ;)
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Miernik z ZSRR

Post autor: DzieX »

Z pokrętłem to wiem, tylko tych przycisków na dole nie mogłem rozkminić. Głupio pytać, ale który przycisk to prąd stały? Bo zmienny to się domyślam, że ~. Te przyciski można też na raz wciskać. Zastanawia mnie też do czego są dwa przyciski nad podziałką. Zaraz zeskanuję instrukcję.

EDIT:
Skany:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

EDIT2:
Niestety, ale ten miernik jest chyba skopany :/
Awatar użytkownika
szymlis
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 29 mar 2014, 15:12
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.6i oraz 2.0 16V
Skąd?: Radom

Miernik z ZSRR

Post autor: szymlis »

Nad wskazówką ten mniejszy przełącznik to z tego co rozumiem forma zabezpieczenia. Mierzysz i jak ci wyskakuje poza zakres to szybko wciskasz żeby nie uszkodzić miernika. To małe na dole to przy pomiarze impedancji wybierasz nim zakresy najprawdopodobniej. 3 przełączniki ciężko powiedzieć ale pierwszy od lewej wciśnięty - zmienne a wyciśnięty stałe. Tak ja bym to rozumiał, ale nie daje na to gwarancji :D
Dlaczego mówisz że jest zepsuty?
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Miernik z ZSRR

Post autor: DzieX »

Nie mierzy mi prądu stałego o napięciu 1,5V (bateria AA), a z tego co ustaliłem powinien :(
Awatar użytkownika
szymlis
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 29 mar 2014, 15:12
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.6i oraz 2.0 16V
Skąd?: Radom

Miernik z ZSRR

Post autor: szymlis »

hmm ale kompletny brak reakcji ma czy coś się rusza?
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Miernik z ZSRR

Post autor: DzieX »

Przy ustawieniu prądu stałego nic nie wstaje.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

Miernik z ZSRR

Post autor: vwir »

Czekaj, bo nie rozumiem. Jak Ty mierzysz prąd stały baterii? Chodzi Ci o napięcie?
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Miernik z ZSRR

Post autor: DzieX »

Tak. Dla testu czy w ogóle miernik działa.
ODPOWIEDZ