[1L] Przegrzewanie się silnika

Wszystko o silnikach zasilanych gazem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
daniel321
Forumowicz
Posty: 114
Rejestracja: 10 kwie 2010, 15:39

[1L] Przegrzewanie się silnika

Post autor: daniel321 »

a wiec jak w tytule mam problem z silnikiem który grzeje się bez przerwy na dość wysokie temperatury tzn. co chwila włącza się nawiew chłodnicy.
Mój silnik to 1.8 litra 8-zaworowy silnik ma przejechane 207 tys.km.(na liczniku), auto grzeje się już od dawna, wcześniej byłem pewny że to wina termostatu lecz po wymianie jest nadal to samo... gdy tylko stanę w korku za 3 minuty dmuchawa się włącza i nie jest to napewno wina czujnika temperatury bo az w aucie goraco sie robi od silnika. płyn chłodniczy zmieniałem wraz z termostatem jakieś 2 miesiące temu.. CO może być przyczyną danej sytuacji???
dodam że jeżdże na lpg dlatego w tym dziale
Ostatnio zmieniony 02 maja 2011, 09:51 przez daniel321, łącznie zmieniany 2 razy.
zapraszam do mojego postu, odświezony:) nowe foty itp link
http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=2763
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[1L] Przegrzewanie się silnika

Post autor: remiq »

Płyn Ci gdzieś nie wycieka? Może to być wina zarośniętej chłodnicy lub niedrożnych rurek prowadzących wodę. Parownik LPG dodatkowo chłodzi płyn (gdy ogrzewa parownik, żeby nie zamarznął), ale nie dość, żeby wystarczająco obniżyć temperaturę silnika. Raczej chłodnica.
Poza tym podwyższona temperatura i zwiększone ciśnienie płynu może oznaczać w skrajnym przypadku padniętą uszczelkę pod głowicą (jak u mnie).
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
daniel321
Forumowicz
Posty: 114
Rejestracja: 10 kwie 2010, 15:39

[1L] Przegrzewanie się silnika

Post autor: daniel321 »

remiq, u mnie już z tego powodu uszczelka poszła jakieś 3 lata temu pózniej po jakimś roku poszedł mi wąż ten co idzie na wprost bloku(pękł od strony silnika tak że nie było widać że to on) wiec scholowałem auto do domu i po kilku dniach szczaiłem sie ze to tylko waż.. bylem pewny ze to głowica znowu.. wiesz co do wycieków płynu to nie mam ich raczej nigdzie, przynajmniej nie zauważam .. Myślałem juz nad chłodnica wlaśnie hm i pewnie czeka mnie zmiana
zapraszam do mojego postu, odświezony:) nowe foty itp link
http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=2763
ODPOWIEDZ