[1L] Problemy z gazem - zwiększone obroty itp.

Wszystko o silnikach zasilanych gazem

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40

Postprzez haszczu » 20 czerwca 2014, o 16:03

po wymianie filtrów gazu auto zaczęło palić 15L/100km.
Czuć z wydechu niedopalony gaz.
Pojechałem więc do gaziorzy, tam podpięcie pod kompa LPG i okazuje się, że dawki są prawidłowe. Następnie podpięty vag i błąd:

561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki
nie osiągnięta wartość adaptacji - mnożenie - BŁĄD SPORADYCZNY

561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki
nie osiągnięta wartość adaptacji - dodawanie

Następnie analiza spalin i wynik: "masakrycznie przekroczone odczynniki spalin na PB jak i na LPG"

Czy winą w całym tym cyrku może być sonda lambda?
Polary, kubki termiczne i breloki klubowe - PW, tel: 795-952-746
Avatar użytkownika
haszczu
Moderator
 
Posty: 2781
Dołączył(a): 1 marca 2013, o 19:50
Lokalizacja: Pilzno
Car: Toledo 1M
Engine: 1.8 20V AGN

Postprzez Danielek. » 20 czerwca 2014, o 16:33

Przy gwałtownym przyspieszaniu ksztusi się?
Po założeniu LPG wymieniałeś sondę ?
Życia nie mierzy się ilością oddechów, ale ilością chwil, które zapierają dech w piersiach.
Maya Angelou

viewtopic.php?t=4660
Avatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
 
Posty: 1851
Dołączył(a): 11 kwietnia 2011, o 21:34
Lokalizacja: Wołomin
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.8 20V

Postprzez haszczu » 20 czerwca 2014, o 16:45

Danielek., LPG zakładał poprzedni właściciel, tak że nie wiem c y wymieniał czy nie. Do wymiany filtrów wszystko było ok. Aha dodam, że wymieniany był jeden wtrysk LPG bo stary lał no i zawór na reduktorze bo nie trzymał.
Z tego co pamiętam to przy analizie spalin na Pb wyszło HC 800 (norma 100), CO 1.3, CO2 23.7 a na LPG nie dużo niższe
Polary, kubki termiczne i breloki klubowe - PW, tel: 795-952-746
Avatar użytkownika
haszczu
Moderator
 
Posty: 2781
Dołączył(a): 1 marca 2013, o 19:50
Lokalizacja: Pilzno
Car: Toledo 1M
Engine: 1.8 20V AGN

Postprzez Danielek. » 20 czerwca 2014, o 17:02

U mnie po założeniu LPG padła od razu sonda,objawy były takie że się dusił i nie jeździł wcale na LPG. Na Pb nie odczuwalne ale spalanie spore.
Może coś jest z filtrami nie tak,sprawdzałeś czy wszystko jest dobrze złożone?
Życia nie mierzy się ilością oddechów, ale ilością chwil, które zapierają dech w piersiach.
Maya Angelou

viewtopic.php?t=4660
Avatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
 
Posty: 1851
Dołączył(a): 11 kwietnia 2011, o 21:34
Lokalizacja: Wołomin
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.8 20V

Postprzez haszczu » 21 czerwca 2014, o 14:11

Danielek., Wszystko jest ok, byłem u nich i stwierdzili że sami nie wiedzą i albo sonda albo przepływka (jednak po odpieciu silnik inaczej pracuje) albo listwa i reduktor LPG


Nowy problem:
Wybija całkiem gaz i zostaje jazda tylko na PB

[ Dodano: 2014-06-21, 14:11 ]
Problem został rozwiązany. Gazownicy w końcu się postarali.
Wymiana listwy wtryskowej, czyszczenie przepustnicy, przepływki, adaptacja przepustnicy. Kalibracja automatyczna niestety nie dokończona (auto zgasło) ale ręczna pomyślnie.
Teraz nie wybija z gazu, płynie chodzi bez żadnych zerwań na jałowym biegu.
Jutro trasa 450 km wiec zobaczę jak będzie ze spalaniem.
Polary, kubki termiczne i breloki klubowe - PW, tel: 795-952-746
Avatar użytkownika
haszczu
Moderator
 
Posty: 2781
Dołączył(a): 1 marca 2013, o 19:50
Lokalizacja: Pilzno
Car: Toledo 1M
Engine: 1.8 20V AGN

[1L] Problemy z gazem - zwiększone obroty itp.

Postprzez MareveUps » 29 maja 2016, o 21:09

Witam, posiadam toledo 1.6 AFT 1998 z gazem nie sekwencyjnym, od początku mam z nim problem, ponieważ cofa mi się gaz.
Przy pierwszym cofnięciu rozwaliło mi króciec odmy (http://fotowrzut.pl/JBLAEL2ADA). Wiem, że jest problem z kupieniem tej rury od dolotu dlatego ją połatałem, myślałem że będzie ok, a tu nadal lipa.Wczoraj znów gaz się cofnął, rozwaliło znów króciec i do tego ściągnęło rurę z kolektora.Proszę mi powiedzieć czy kwestia regulacji gazu czy problem tkwi gdzie indziej ? Nigdy nie miałem takiej instalacji więc nie wiem jak się za to zabrać. Instalacja jest firmy BRC.
Dodatkowo w aucie odczuwalne są przebicia,nasilają się podczas włączonej klimatyzacji(wymienione świece bosch, przewody magneti marelli, kopułka bosch, palec bosch) niestety nic nie pomogło, przebicia nadal są.
MareveUps
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 21 maja 2016, o 20:51
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Car: Toledo
Engine: 1.6 101KM

Poprzednia strona

Powrót do LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron