[1M] Falowanie na małych obrotach

Wszystko o silnikach zasilanych gazem

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40

Postprzez Icefire » 13 października 2013, o 21:58

Jestem w totalnym szoku przegoniłem TOLE na wysokich obrotach i ? ... Odpukac w niemalowane wszystko sie ustabilizowalo :D
Oby dalej i do przodu ;)
Avatar użytkownika
Icefire
Forumowicz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 11 października 2013, o 14:35
Lokalizacja: Białystok
Car:
Engine:

Postprzez igorj » 1 grudnia 2013, o 03:22

Czołem Toledziaki ! :mrgreen:

U mnie w toledo ( II 1.6 16V 140000 km instalacja BRC e13 sekwencja) jest problem o tyle poważny gdyż silnik na gazie gaśnie przy zmianie biegu, na wstecznym, często falują obroty (gdy jest włączona klima nie falują tylko są na 900 obr. Czytałem wcześniejsze posty i powiem wam szczerze, że nie bardzo "ogarniam" sprawy mechaniczne. Chodzi o to że mam dopiero 21 lat i samochód od jakiegoś czasu użytkuje ( należy do matki) i dopiero teraz mogę zająć się usterkami. Wcześniej byłem na studiach i tak na prawdę nie interesowało mnie to, no ale w niedalekiej przyszłości zostanę posiadaczem tegoż Seacika (bardzo fajne auto :roll: :) Sprawa wygląda następująco: Moja mama oddała samochód do polecanego mechanika w Grudziądzu (Kotuła). Z tego co mi wiadomo (chce odzyskać faktury na czesci które były wymienione (1000 zł) w silniku były wymieniane wtryski gazu, wtrysk w jednym z tłoków no i usterka z świecącą się kontrolką katalizatora... (muszę się upewnić czy coś jeszcze) Naprawa odbyła się prawie rok temu (Styczeń 2013). Ogólnie rzecz biorąc problemu wróciły jakiś czas temu( pierwszy symptomy były nawet pod koniec wakacji...)
Gdy przełączam na gaz silnik jest oczywiście ciepły (90) robię to, ponieważ instalacja przełącza się zbyt szybko i chodzi fatalanie( Ostatnia wracałem z uczelni gazu była jedna "kropka" a silnik cały latał ( na benzynie również). Jakiś czas temu gaśnie na zakrętach(nawy gdy jest sporo gazu i benz) i to mnie martwi.... Co poradzicie??? Z tego co mi wiadomo tak na prawdę dobry gazownik który "ogarnia" instalacje BRC jest w Toruniu ( w gdz byłem u jednego, ale powiedział że niema oprogramowania...) ps. Gdy odpalam zimny silnik obroty są automtycznie na 1100 . Gaz tankuje na Lukoil :)

Pozdrawiam, Igor ;-)
igorj
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1 grudnia 2013, o 02:13
Lokalizacja: Grudziądz
Car:
Engine:

Postprzez haszczu » 1 grudnia 2013, o 12:43

Walczyłem z LPG u siebie. Pierwsza sprawa to czyszczenie przepustnicy by się przydało. Gdyby to na gazie tylko było to uboga mieszanka, jazda na regulację i po problemie.
Ostatnio znajomy w borze z takim samym silnikiem miał prawie identyczny problem. U niego dochodziło jeszcze szarpanie.
Wymienił tłumik końcowy, środkowy, wyrzucił kata, czyscił przepustnice i EGR. Wszystko minęło jak ręcą odjął
Avatar użytkownika
haszczu
Moderator
 
Posty: 2722
Dołączył(a): 1 marca 2013, o 19:50
Lokalizacja: Pilzno
Car: Toledo 1M
Engine: 1.8 20V AGN

Postprzez igorj » 1 grudnia 2013, o 14:33

Dziękuje za odpowiedź :)

Które z tych rzeczy mogę zrobić sam?? (regulacja gazu to wiadomo że u gazownika) , ale np. czyszczenie przepustnicy to mogę sam, prawda?? Tylko nie wiem jak się zabrać za to. Mogę podpiąć się kompem pod samochód i sprawdzić co i jak ? Myślę czy nie kupić kabla do toledo i ogarnąć oprogramowania.

Pozdrawiam, Igor :)
igorj
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1 grudnia 2013, o 02:13
Lokalizacja: Grudziądz
Car:
Engine:

Postprzez haszczu » 1 grudnia 2013, o 16:19

Wyczyscisz przepustnicę sam ale nie wiem jak z adaptacją
Polary, kubki termiczne i breloki klubowe - PW, tel: 795-952-746
Avatar użytkownika
haszczu
Moderator
 
Posty: 2722
Dołączył(a): 1 marca 2013, o 19:50
Lokalizacja: Pilzno
Car: Toledo 1M
Engine: 1.8 20V AGN

Postprzez igorj » 5 grudnia 2013, o 21:21

Regulacja zrobiona, gazownik zalecił żeby kupić nowe wtryski i wymienić, wtedy zobaczyć jak bd dalej. Jak narazie po regulacji silnik bardzo rzadko faluje. Ogólnie to kupiłem wtryski ngk 1 elektrodowe. Czy to dobre? Podobno do seata mają być 3 elektrodowe, ale gazownik zalecił kupno 1 elektrodowych.
igorj
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1 grudnia 2013, o 02:13
Lokalizacja: Grudziądz
Car:
Engine:

Postprzez Danielek. » 5 grudnia 2013, o 21:40

Chodzi ci chyba o świece a nie o wtryski ;-)
Wymiana jest prosta ściągasz przewód ze świecy wykręcasz nasadową 16 świecę,wkręcasz nową itd z kolejnymi 3 świecami.

http://lmgtfy.com/?q=Jak+wymieni%C4%87+ ... ilniku+%3F
Życia nie mierzy się ilością oddechów, ale ilością chwil, które zapierają dech w piersiach.
Maya Angelou

viewtopic.php?t=4660
Avatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
 
Posty: 1850
Dołączył(a): 11 kwietnia 2011, o 21:34
Lokalizacja: Wołomin
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.8 20V

Postprzez igorj » 10 grudnia 2013, o 23:51

Świece wymienione. auto lepiej odpala wiadomo ładnie chodzi na benzynie . Stare okopcone i suche(??zbyt uboga mieszanka ?). Zauważyłem również że gdy chce przełączyć na gaz (sekwencja) automatycznie silnik gaśnie(bieg jałowy) gdy jadę np 2000 tyś obr. nie gaśnie ale szarpie i to solidnie... Ostatnio gdy przełącza na byne coraz częsciej silnik traci moc i cały lata... wtedy zapala się lampka diagnostyki, gdy wyłącze gaz na bynie to samo dalej szarpie i moc spada. Jedynie ponowne uruchomienie silnika coś daje, ale nie zawsze. Jutro jadę do gazownika i sprawdzą co jest nie tak z instalacją.
Pod uwagę biorę również katalizator, wiązki elektryczne , elektrozawór, parownik, reduktor albo sondę lambda... :-(
igorj
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1 grudnia 2013, o 02:13
Lokalizacja: Grudziądz
Car:
Engine:

Postprzez Icefire » 12 grudnia 2013, o 13:30

i znowu wrocil problem do mnie ;/ znowu zaczynaja sie krzaki.... czasami dobrze chodzi a czasami poprostu na swiatlach faluje jak wariat... grrr... i to tylko na gazie... gazownik mowi mi ze na gorszych mapach dobrze chodza auta a ja ze szukam u niego dziury w calym ;/
Oby dalej i do przodu ;)
Avatar użytkownika
Icefire
Forumowicz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 11 października 2013, o 14:35
Lokalizacja: Białystok
Car:
Engine:

Postprzez igorj » 12 grudnia 2013, o 22:35

Wracając do tematu, we wtorek rano odstawiam auto - gazownik stwierdził że kalibrujemy listwe wtryskową. Myślałem nad kupnem nowej(hama(, ale stwierdziłem że to nie ma sensu bo stara ma dopiero rok przejechane, jakieś 10 tyś km. Jak zrobi dam znać....
igorj
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1 grudnia 2013, o 02:13
Lokalizacja: Grudziądz
Car:
Engine:

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron