[1L] Wysokie obroty na gazie

Wszystko o silnikach zasilanych gazem
ODPOWIEDZ
blacksmith

[1L] Wysokie obroty na gazie

Post autor: blacksmith »

Ostatnio kupiłem seat toledo 92rok 1,8 w gazie w okazyjnej cenie. Wszystko ok tylko silnik trzyma wysokie obroty na biegu jałowym ;/ Na benzynie 1100-1500 a na gazie jak zimny to około 1800 a ciepły około 2100. Zobaczcie na ta przepustnice czy to może być przez nią? Ona jest jakoś mocno otwarta.A i jeszcze jedno jak się fachowo nazywają te uszczelki z drugiego zdjęcia? Jedna jest miedzy przepustnica a kolektorem a druga miedzy przepustnica a mono wtryskiem.


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 177e6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c2e ... 30e32.html
Ostatnio zmieniony 11 mar 2011, 15:17 przez blacksmith, łącznie zmieniany 2 razy.
Lysy999
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 15 paź 2009, 18:46

[1L] Wysokie obroty na gazie

Post autor: Lysy999 »

Siemanko "blacksmith" ;-). Wydaje mi się że powinieneś sprawdzić silniczek krokowy. Bo on odpowiada za obroty na biegu jałowym :!: (czyli obrotów niskich).

[ Dodano: 2010-08-29, 12:39 ]
Jeżeli chodzi o silniczek krokowy, jak go wyczyścić i gdzie on jest jest oddzielny temat.
Pozdrawiam :-) :!:
blacksmith

[1L] Wysokie obroty na gazie

Post autor: blacksmith »

gdzies wyczytalem ze przez lewe powietrze moze miec wysokie obroty dlatego chce wymienic te uszczelki na nowe tylko nie bardzo wiem jak one sie nazywaja ;/
nieszczelny tlumik srodkowy moze miec jakis wplyw na prace silnika?
Lysy999
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 15 paź 2009, 18:46

[1L] Wysokie obroty na gazie

Post autor: Lysy999 »

Dokładnie tak jak piszesz lewe powietrze może mieć wpływ na obroty. A jeżeli chodzi o te uszczelki to ja na twoim miejscu jeżeli bym miał je wyciągnięte poszedłbym do motoryzacyjnego i dopasował. Jeżeli chodzi o tłumik to nie wydaje mi się żeby on miał wpływ na obroty, bardziej na benbenki w uszach :-D . Ale to tylko moja opinia.
blacksmith

[1L] Wysokie obroty na gazie

Post autor: blacksmith »

do czego to sluzy?:D od niedawna mam to auto i jeszcze nie do konca je ogarnolem;/ jak sciagne ta czarna wtyczke to obroty silnika spadaja o okolo 150+- czyli na 1000+- wydaje mi sie ze to jest nie sprawne ale nie jestem pewien

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 7047b.html
Lysy999
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 15 paź 2009, 18:46

[1L] Wysokie obroty na gazie

Post autor: Lysy999 »

Nie jestem pewien "blacksmith" ale dla mnie wygląda to na czujnik przy kolektorze ssącym !
blacksmith

[1L] Wysokie obroty na gazie

Post autor: blacksmith »

chodzi mi o to cos co dotyka sie do tego co sie mocuje linke gazu. tam jest taka sprezynka i trzpien jak silnik jest zimny to on troche bardzi wystaje i silnik trzyma wyzsze obroty po rozgrzaniu silnika trzpien sie troche chowa ale itak nie do konca jak go reka docisne to silnik trzyma nie cale 1000obrotow. Da sie to jakos naprawic czy trzeba na inne wymienic??
Misiek271
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 20 kwie 2010, 22:30

m

Post autor: Misiek271 »

podepnij pod vag najlepiej na przepustnicy masz czujnik który wysyła info do ecu o kącie otwarcia przepustnicy moze sie wytarł w nim potencjometr .
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[1L] Wysokie obroty na gazie

Post autor: remiq »

Misiek271, RP'ka pod VAG? Jak? Stetoskopem ;)? W silnikach 1F, RP, ABS i ADZ mamy diagnostykę na kody błyskowe. Trzeba podpiąć diodkę pod wtyk i patrzeć. Szczegółowe opisy są w Sieci.

Jeśli krokowiec chodzi (to takie przy dźwigni przepustnicy, gdzie linka gazu idzie), czyli wysuwa się i chowa, to sprawa prosta. Weź sobie gruby brystol (takich uszczelek nie ma w motoryzacyjnych, szukałem dość długo) i sobie je wytnij. Poskładaj do kupy, wyczyść styki i wymień sondę lambda. Powinno pomóc. Sonda jest wkręcona do kolektora wydechowego, a kabel ze wtyczką powinien wychodzić przy głowicy.

Opis wtyczek:
- ta żółta na foto - wtryskiwacz i czujnik temperatury zasysanego powietrza
- z lewej przy lince gazu - krokowiec
- z prawej strony (nie ma na foto) - czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy

Jak odepniesz czujnik temperatury płynu chłodzącego (niebieski odchodzący od króćca przy bloku), to obroty spadną, ale będzie mulił z dołu.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
wojtas1103
Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 10 cze 2010, 00:01

Wysokie obroty po odpaleniu ciepłego silnika 1L

Post autor: wojtas1103 »

Problem dotyczy Toledo 1L 1.6 92 rok. Silnik pracuje na LPG i na nim jest odpalany. Kiedy zapalany jest zimny to obroty są poniżej 1000 rpm, natomiast kiedy zapalam go gdy jeszcze jest ciepły, to ma obroty nawet do 4000 rpm i utrzymuja się przez kilka kilometrów. Później same spadną do normy. Wiecie może co może być tego przyczyną?
ODPOWIEDZ