[1M] Brak mocy, silnik dławi się przy przyśpieszaniu

Wszystko o silnikach zasilanych gazem

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40

[1M] Brak mocy, silnik dławi się przy przyśpieszaniu

Postprzez Janusz20V » 13 lutego 2010, o 17:55

Witam i pozdrawiam wszystkich.
Od niedawna wstąpiłem do grona posiadaczy Seata Toledo 1M 1,8 20V APG z LPG uważałem je za niezawodne samochody a tu niespodzianka:
A teraz do rzeczy.
Objawy:
1) Podczas przyspieszania w zakresie 2000 – 3500 obr/min silnik się dławi nie przyspiesza płynnie ( na luzie wchodzi na obroty elegancko)(PB)(LPG)
2) Na jałowym obroty falują 760 – 800 obr/min i trzęsie silnikiem (przd awarią miał 800-850)

Z takimi objawami chodzi chwile i następnie wskakuje błąd 16514

Objawy po wystąpieniu błędu 16514:
1) Przyspieszanie w miarę płynniejsza ale nadal odczuwalny jest brak mocy(PB) na LPG nadal się dławi.
2) Na jałowym obroty nadal 760 – 800 obr/min choć silnik już się nie trzęsie

Trochę się bawiłem Polskim VAGiem i co zauważyłem:

1) W bloku pomiarowym nr 1 w 3 okienku ( nie wiem jakiego parametru dotyczy) od góry (pod temperaturą) wyskakują następujące wartości:
- przed błędem 16514 skaczą 94-102 na jałowym ( po dodaniu gazu rosną do 128 po ujęciu spadają)
- po wystąpieniu błędu 16514 wartość pozostaje stała 128 ( dodanie gazu nic się nie zmienia)
2) W bloku pomiarowym 33 w 4 okienku:
- przed błędem podczas dodawania i ujmowania gazu zmieniają się KOREKTA LAMBDA WŁĄCZONA ; KOREKTA LAMBDA WYŁĄCZONA
- po wystąpieniu błędu tylko stale KOREKTA LAMBDA WYŁĄCZONA

Sprawdzano:
1) Sondy Lambda mechanik twierdzi że są ok, podgrzewanie ich też ok. ( tak na marginesie w którym bloku danych można je sprawdzić??)
2) Przepływomierz nowy BOSCH
3) Świece ok.
4) Przepustnica czysta ADP w porządku.
Proszę o jakieś rady.
Nie daje mi spokoju ta pierwsza Lambda ale gość mówił że ok. spalanie też ok. i kiedyś już mi wyskakiwał 16514 ale auto chodziło bez zarzutu.
Czy macie jakiegoś sprawdzonego diagnostyka zajmującego się autami VAGroup w okolicach łodzi??
Dzięki za pomoc i proszę o nie odsyłanie do innych postów bo każdy problem jest inny, przeczytałem wszystkie na forum i nie znalazłem rozwiązania.
Ostatnio edytowano 11 marca 2011, o 16:00 przez Janusz20V, łącznie edytowano 1 raz
Janusz20V
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 8 lutego 2010, o 13:18
Lokalizacja: koluszki
Car:
Engine:

Postprzez tony » 14 lutego 2010, o 21:05

Janusz20V, jak by się kolega jeszcze przywitał w odpowiednim dziale ...
Pozdrawiam użytkowników Seata Toledo. Dziękuję wam za dobroć i za modlitwy. Z serca wam błogosławię.
Serdetschnje posdrawjam Toledziakuf
Tony
Avatar użytkownika
tony
Administrator
 
Posty: 2724
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 20:26
Lokalizacja: Wyszków
Car:
Engine:

Postprzez Janusz20V » 14 lutego 2010, o 21:58

Sorki
Już po przywitaniu.

[ Dodano: 2010-02-16, 10:22 ]
Sprawdziłem przebiegi sondy Lambda na Polskim VAGu.
Na biegu jałowym oscylują pomiędzy 0,04 - 1,8 (1,9) V to jest sonda przed katem czy nie powinno być oscylacji od około zera do 5V ??

Jak możecie to proszę o sprawdzenie jak jest w waszych furkach.
Dzięki z góry.

A tak na marginesie:
Wyeliminowałem jedną przypadłość mojego TOLKA przy odpaleniu musiał trochę (jakieś 3s) pokręcić żeby odpalić.
Rozwiązanie:
Czyszczenie przepustnicy.
Tolek pali na dotyk. ;)
Janusz20V
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 8 lutego 2010, o 13:18
Lokalizacja: koluszki
Car:
Engine:

Postprzez gimmesomo » 6 stycznia 2011, o 17:12

Jak tam problem "mułowatości" 1.8 20v rozwiazany ? Mam ten sam motor i mam wrazenie ze jest troche przymulony, na taki silnik i wage autka wydaje mi sie ze powinien lepiej ciagnac do przodu. Błędów brak :/
Avatar użytkownika
gimmesomo
Forumowicz
 
Posty: 91
Dołączył(a): 15 kwietnia 2010, o 21:51
Lokalizacja: Lubartów
Car: Toledo
Engine: 1M

Postprzez tony » 17 stycznia 2011, o 17:10

Problem mułowatości 1,8 20V to brak turbiny :)
Pozdrawiam użytkowników Seata Toledo. Dziękuję wam za dobroć i za modlitwy. Z serca wam błogosławię.
Serdetschnje posdrawjam Toledziakuf
Tony
Avatar użytkownika
tony
Administrator
 
Posty: 2724
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 20:26
Lokalizacja: Wyszków
Car:
Engine:

Zadławianie i szarpnięcia na LPG Toledo 1.6 16v 1m

Postprzez jankes » 7 lutego 2016, o 09:01

Od nowego roku moje auto coś męczy.... zaczeło się w największe mrozy gdy po przejechaniu ok 4,5 km auto na gazie zaczynało szarpać i wyskawiwal check... jak nabral temperatury to przestawalo...ale potem i na benzynie az wkoncu nie dalo sie jechac(zawsze po nocy, bo na rozgrzanym bylo ok) wymieniłem:
-świece na Denzo
-przewody NGK
-cewke NGK
-listwe wtrysków gazowych
-sondę lambda
-uszczelki pod kolektorem (kolektor i katalizator w stanie bardzo dobrym)
-oczywiscie olej i filtry(choc ten powietrza mnie niepokoi...mechanik ktory wymienial mial problem z jego wlozeniem)
na wszystko poszlo juz 1,5 koła...
auto nie dostaje checka ale jak jade na lpg to potrafi przy niskich obrotach sie przydlawic, np. gdy redukuje na nizszy bieg i nagle dodaje gazu, albo zadlawienie jak stoi na luzie... na lpg wystepuje dosc to czesto. na benzynie prawie wcale, 1-2 na cała jazde... gdzie jeszcze szukac?
moze ktos mial podobnie i pomoze zdiagnozowac bo mechanikom juz nie wierze...
Pozdrawiam.
Made Up Of Memories
jankes
Forumowicz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 24 września 2014, o 21:48
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Car:
Engine:

Zadławianie i szarpnięcia na LPG Toledo 1.6 16v 1m

Postprzez szymlis » 7 lutego 2016, o 10:11

To że przy mrozach i na zimnym silniku się dławił na LPG to raczej normalne. Nie wiem jaką masz instalacje ale ja jak przełączę na gaz na zimnym i do tego jak jest mróz to się zawsze dławi. Teraz tak masz i na ciepłym dobrze rozumiem?
Avatar użytkownika
szymlis
Forumowicz
 
Posty: 286
Dołączył(a): 29 marca 2014, o 16:12
Lokalizacja: Radom
Car: Seat Toledo 1L
Engine: 1.6i oraz 2.0 16V

Zadławianie i szarpnięcia na LPG Toledo 1.6 16v 1m

Postprzez jankes » 7 lutego 2016, o 10:36

tak, problem pozostał. instalacja 3 letnia stag 4 bodajze, sekwencja. wtedy lepszej nie bylo w polsce
wczesniej niezaleznie czy byl mroz czy upal, nigdy zadnych problemow nie bylo
Ostatnio edytowano 7 lutego 2016, o 10:38 przez jankes, łącznie edytowano 1 raz
Made Up Of Memories
jankes
Forumowicz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 24 września 2014, o 21:48
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Car:
Engine:

Re: [1M] Brak mocy, silnik dławi się przy przyśpieszaniu

Postprzez haszczu » 7 lutego 2016, o 11:45

Miałem taki problem z którym borykałem się prawie 3 lata z przerwami. Zimne auto na LPG przy wyższych obrotach i zmiana biegu strzelało w wydech i dławiło. Wymiana listwy lpg, świece i kable, cewka, filtry (w tym od gazu) i widać poprawę ale minimalną. Az pewnego dnia pękł mi reduktor i woda uciekła z układu. Wymieniłem reduktor na nowy, na nowo zaprogramowali mi go gaziorze i problem z głowy. Auto nie szarpie, nie strzela w wydech a na 30L gazu robie teraz 350km a nie 290 jak sprzed wymiany reduktora

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Było 1.8 20v AGN 125KM
Jest 1.8 20VT AUQ 180KM

Polary, kubki termiczne i breloki klubowe - PW, tel: 795-952-746
Avatar użytkownika
haszczu
Moderator
 
Posty: 2870
Dołączył(a): 1 marca 2013, o 19:50
Lokalizacja: Pilzno
Car: Toledo 1M
Engine: 1.8 20VT AUQ

Re: [1M] Brak mocy, silnik dławi się przy przyśpieszaniu

Postprzez Danielek. » 7 lutego 2016, o 12:02

.
Ostatnio edytowano 15 maja 2017, o 20:57 przez Danielek., łącznie edytowano 1 raz
Życia nie mierzy się ilością oddechów, ale ilością chwil, które zapierają dech w piersiach.
Maya Angelou

viewtopic.php?t=4660
Avatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
 
Posty: 1853
Dołączył(a): 11 kwietnia 2011, o 21:34
Lokalizacja: Wołomin
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.8 20V

Następna strona

Powrót do LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron