[1M 20V LPG] Osad pod korkiem wlewu oleju

Wszystko o silnikach zasilanych gazem

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40

[1M 20V LPG] Osad pod korkiem wlewu oleju

Postprzez piotr84 » 30 stycznia 2016, o 18:20

Cześć,
mam pytanie. Co może być powodem? Oczywiście wszyscy mi zaraz napiszą, że walnięta uszczelka pod głowicą. Tylko, samochód jeździ normalnie, płyn na stałym poziomie, olej także.
Czy taki objaw może dawać uszkodzona uszczelka pod deklem pokrywy zaworów? Jakiś czas temu wymieniałem przewody i pierwsza świeca od lewej była w oleju.

Piotr
Ostatnio edytowano 31 stycznia 2016, o 14:08 przez piotr84, łącznie edytowano 1 raz
piotr84
Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 stycznia 2016, o 17:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.8 20V

osad pod korkiem wlewu oleju

Postprzez asteriks » 30 stycznia 2016, o 18:39

A dużo jeździsz autem? Może to od niedogrzania silnika?
Obrazek
asteriks
Forumowicz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 12 grudnia 2015, o 21:35
Lokalizacja: Kielce
Car: Toledo 1M 2001r.
Engine: 1.6 16V AUS

osad pod korkiem wlewu oleju

Postprzez piotr84 » 30 stycznia 2016, o 18:40

dziennie 80km
piotr84
Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 stycznia 2016, o 17:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.8 20V

osad pod korkiem wlewu oleju

Postprzez asteriks » 30 stycznia 2016, o 18:49

Ale pokonujesz odcinki po 40km dwa razy dziennie? Termostat dobry? Trzyma temperaturę?

Nie wiem jak w Twoim silniku ale u mnie w Oplu masło pod korkiem jest normalnym objawem w sezonie jesień-zima, gdy pokonuję krótkie dystanse.
Obrazek
asteriks
Forumowicz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 12 grudnia 2015, o 21:35
Lokalizacja: Kielce
Car: Toledo 1M 2001r.
Engine: 1.6 16V AUS

osad pod korkiem wlewu oleju

Postprzez piotr84 » 30 stycznia 2016, o 18:57

Napisałem minimum jaki dziennie pokonuję. Do pracy mam około 40 km w jedną stronę, gdzie większość po autostradzie.
Odnośnie termostatu to dobre pytanie. Jeśli to może mieć to tak. Jakiś czas temu zauważyłem, że auto raz rozgrzewa się do 90, a czasem, nie jest to normą, rozgrzeje się do 75-80. Najgorzej miałem, jadąc na sylwka do Zakopanego. Były spore mrozy i tp silnika na niektórych odcinkach spadała na wskazówce do około 60 stopni, oczywiście gdy zwalniałem w korku to było tak z 80.
piotr84
Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 stycznia 2016, o 17:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.8 20V

osad pod korkiem wlewu oleju

Postprzez asteriks » 30 stycznia 2016, o 19:03

To sprawdź najpierw ten termostat. Jeśli nie ubywa płynu ani nie przybywa oleju to ja bym nie szukał dziury w całym i nie typował uszczelki. Ale może jestem za cienki w uszach, niech się jeszcze inni wypowiedzą ;)
Obrazek
asteriks
Forumowicz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 12 grudnia 2015, o 21:35
Lokalizacja: Kielce
Car: Toledo 1M 2001r.
Engine: 1.6 16V AUS

osad pod korkiem wlewu oleju

Postprzez piotr84 » 30 stycznia 2016, o 19:04

mam nowy w bagażniku, tylko czekam na cieplejsze dni.
piotr84
Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 stycznia 2016, o 17:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.8 20V

osad pod korkiem wlewu oleju

Postprzez Roxon40 » 30 stycznia 2016, o 23:45

Masło pod korkiem, może oznaczać że woda gdzieś dostaje się do oleju. Gdybyś robił krótkie odcinki to takie masło może się pojawiać. Jeśli jednak robisz dłuższe odcinki, i do tego masz zaolejoną świecę bez paniki ale zacząłbym obserwować jednak silnik, być może uszczelka gdzieś minimalnie zaczyna puszczać.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
:one: Jest 154,5 KM i 339,7Nm :582:
:diabelek: EcuProject :diabelek:
Avatar użytkownika
Roxon40
Moderator
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 14 listopada 2009, o 23:37
Lokalizacja: Zabrze
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

[1M 20V LPG] Osad pod korkiem wlewu oleju

Postprzez piotr84 » 3 marca 2016, o 19:38

Termostat wymieniony, uszczelka wymieniona. Temperatura trzyma równe 90. Na tą chwilę pod korkiem dobrze. Obserwuję dalej.

EDIT 03.05.2016:
Ok. Trochę czasu przeleciało i pod korkiem czyściutko.
piotr84
Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 stycznia 2016, o 17:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.8 20V

[1M 20V LPG] Osad pod korkiem wlewu oleju

Postprzez Levan » 21 września 2016, o 12:26

Prawie na pewno to problem z niedogrzaniem. Bywa, że taki osad pojawia się kiedy pokonujesz krótkie trasy. Dlatego aby temu zapowiedz, najlepiej jest nabyć jakiś dodatek i go dolewać, albo od czasu do czasu 'dać w pedał' lub pokonać jakąś dłuższą trasę.
Levan
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21 września 2016, o 12:17
Lokalizacja: Szczerców
Car: Seat Leon
Engine: 1.4


Powrót do LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron