[1L] Kalibracja czujnika położenia przepustnicy

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, gurszczak, Roxon40

[1L] Kalibracja czujnika położenia przepustnicy

Postprzez szymlis » 24 kwietnia 2014, o 19:59

Mam od dłuższego czasu problem z obrotami (wspominałem o tym temacie o nierównej pracy silnika) Wymieniłem sporo rzeczy, dzisiaj całą przepustnice wraz z mono wtryskiem. Efektu niestety brak. Problem polega na trzymaniu zbyt wysokich obrotów oraz falowanie. Mechanik doradził żebym zrobił kilka rzeczy:
a. Adaptacja przepustnicy
b. kalibracja czujnika położenia przepustnicy
c. kalibracja czujnika temperatury (był wcześniej wymieniony)
d. Coś przy zapłonie jeszcze.
Niestety oni nie mieli odpowiedniego kabla i powiedział że trzeba udać się do dobrego elektryka. Przestrzegł mnie że często zdarza się że mówią że tolka nie podłączy się do kompa, ale nie mają racji. Kiedyś już mi mechanik powiedział, że w nim nie robi się adaptacji tylko "trochę inaczej się tu to robi, nie podłącza się do kompa".
I teraz moje pytanie. Czy jestem w stanie sam to zrobić? Jeśli tak to jaki interfejs zakupić? (najlepiej żeby obsłużył jednocześnie Leona rodziców) Gdzie go się podpina itd, ale przed wszystkim czy jest to możliwe do zrobienia samodzielnie przez kogoś, kto nigdy nie podpinał auta do komputera ;)
Avatar użytkownika
szymlis
Forumowicz
 
Posty: 286
Dołączył(a): 29 marca 2014, o 16:12
Lokalizacja: Radom
Car: Seat Toledo 1L
Engine: 1.6i oraz 2.0 16V

Postprzez remiq » 25 kwietnia 2014, o 00:34

szymlis napisał(a):a. Adaptacja przepustnicy
b. kalibracja czujnika położenia przepustnicy
c. kalibracja czujnika temperatury (był wcześniej wymieniony)

:rofl:
Twój mechanik nawdychał się chyba spalin. Do tych silników nie ma takiego interfejsu, ECU ma tylko diagnostykę, a nie ma opcji konfiguracji, jak nowsze i nie adaptuje się osprzętu. 1F jest o tyle fajny, że jest P&P do bólu - podłączasz i w trasę!

Sprawdzałeś sondę lambda i czujnik temperatury MIERNIKIEM?

Tutaj masz fragment książki opisujący wtrysk mono-motronic, w jaki uzbrajali 1F po 1994r. Powinna pomóc.
http://remiq.pl/uploads/BOSCH_MonoMotro ... tronic.pdf
Obrazek

Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Avatar użytkownika
remiq
Junior Admin
 
Posty: 2961
Dołączył(a): 4 kwietnia 2009, o 21:55
Lokalizacja: Świętochłowice
Car: Audi 80/Saxo/Passat
Engine: 2,0E/1,5D/1,9TDI

Postprzez szymlis » 25 kwietnia 2014, o 08:47

No to z tego wynika że racje miał ten co powiedział że się tego nie robi :D
Czujnik temperatury był wymieniony na nowy, sondy lambdy nie ruszałem.
Avatar użytkownika
szymlis
Forumowicz
 
Posty: 286
Dołączył(a): 29 marca 2014, o 16:12
Lokalizacja: Radom
Car: Seat Toledo 1L
Engine: 1.6i oraz 2.0 16V

Postprzez remiq » 25 kwietnia 2014, o 12:30

No to przemierz sondę.

A jak dalej będzie wariował, to pakuj gaźnik i olej tą całą elektronikę ;)
Obrazek

Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Avatar użytkownika
remiq
Junior Admin
 
Posty: 2961
Dołączył(a): 4 kwietnia 2009, o 21:55
Lokalizacja: Świętochłowice
Car: Audi 80/Saxo/Passat
Engine: 2,0E/1,5D/1,9TDI

Postprzez szymlis » 25 kwietnia 2014, o 23:58

To muszę się za to wziąć. Czas raczej znajdę dopiero w maju po maturach :/ Myślę ze to ma wpływ na tak duże spalanie mojego potworka (13,5L)
Avatar użytkownika
szymlis
Forumowicz
 
Posty: 286
Dołączył(a): 29 marca 2014, o 16:12
Lokalizacja: Radom
Car: Seat Toledo 1L
Engine: 1.6i oraz 2.0 16V

Postprzez Centek15 » 31 maja 2014, o 21:28

Jak duże spalanie to na 99% sonda kolego ;)
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
 
Posty: 670
Dołączył(a): 30 października 2011, o 17:55
Lokalizacja: Ruda Śląska
Car: Seat Toledo 1L
Engine: 2.0 16V ABF


Powrót do Diagnostyka VAG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron