[1M] Strojenie sztangi ASV

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, gurszczak, Roxon40

Postprzez marek_igor » 25 lutego 2013, o 22:18

vwir napisał(a):U Ciebie sądząc po wykresie to dopiero przy 2 tys coś się pojawia, wcześniej wygląda jak SDI...

Dokładnie tak jest jak piszesz.
A to co pojawia się przy 2tys obr, jest niezdrowe dla dwumasy i chyba samej turbiny.
Jutro wgrywam oryginalny soft, żebym jeszcze miał co reklamować za parę dni...
"... co zbudowała Alfa to nie samochód, to co Alfa zbudowała to 4 metry sztuki" J. Clarkson
Avatar użytkownika
marek_igor
Sponsor
 
Posty: 2000
Dołączył(a): 29 września 2011, o 06:32
Lokalizacja: Niepołomice
Car: Alfa 166
Engine: 2.4 jtd

Postprzez leeon » 26 lutego 2013, o 00:54

bartekmk napisał(a):moze to co napisze to bzdura ale poza powietrzem potrzebne jest tez paliwo, moze poprostu za mała dawka z dołu i dlatego masz laga.


Z logu grupy 000 kolumna 4 (arkusz "Grupy 0 3 8") wynika ze dawkę rzeczywiście mam w momencie laga małą (56-139). Bo norma to podobno 160-172. Sugerujesz ze pompa się kończy czy jakiś inny czynnik tnie dawkę? :roll:

szymekgd napisał(a):Fajne podejście do tematu.

A nie zastanawiałeś się nad podmianą przepływki? Widać, że tnie powietrze, a co za tym idzie paliwo, a bez niego nie rozpędzisz turbiny.


Zastanawiałem się, ale ciężko kogoś namówić bo to drogi element ;/ Możesz mi "pokazać palcem" gdzie widać cięcie powietrza w logach?

szymekgd napisał(a):W materiałach można znaleźć informacje, w logu dynamicznym 011, przy 3000obr wartość wysterowania n75 powinna wynosić ok.65% i tyle wynosi w większości przypadków. Do tego możesz sprawdzić vacumetrem wartość podciśnienia, katalizator nie blokuje przepływu? Jaką masz dawkę paliwa w 001?


Tak, tego 65% przy 3000 rpm tez się gdzieś dokopałem. Log z 001 jest na ostatnim arkuszu - jeśli mógłbyś zerknąć to prosiłbym o interpretacje, bo nie znam wartości zalecanej dla asv ;)

szymekgd napisał(a):Dziwne jest zachowanie n75 - tu http://vaglog.rtnet.pl/mikim_55196.html (widać przycinające się kierownice) daje porównanie: przy 1,6k mamy 40%, następnie doładowanie rośnie i kierownice się składają ograniczając ciśnienie, a u Ciebie otwierają (zostają otwarte) ponieważ ciśnienie nie osiąga wartości zadanej, nie wiem do ilu obrotów wciskałeś pedał gazu na 100%, ale widać, że zachowanie n75 jest podobne w całym zakresie. Ja bym obstawiał zacinającą się geometrię. Jak dla mnie arkusz 7 jest lepszy, spróbuj wg. niego skracać sztangę.


Gaz od 1500 rpm aż do końca był w podłodze dla każdego logu. Geometria tak jak mówiłem czyszczona, kąpana w nafcie, pieszczona papierkiem wodnym. Pracuje bez najmniejszych oporów.
Może spróbuję wyczyścić zawór n75, może ma za mało "dynamiki"? :roll:

Mam jeszcze nie ruszany EGR, podejrzewam ze jest tam niezły syf, ale czy ma on wpływ na mój problem? Biorąc pod uwagę ze jest on nagminnie zaślepiany?

Reasumując:
*Podmienić przepływkę, zrobic na niej nowe logi,
*Zmierzyć podciśnienie (skad ja wezme wakuometr :570: ?),
*Wyczyścić N75

Niestety jakikolwiek krok do przodu będę mógł zrobić dopiero w weekend, bo aktualnie studiuje.. dla tego Panowie myślcie i radźcie bo trzeba sobotę spożytkować :mrgreen:

[ Dodano: 2013-02-26, 00:02 ]
vwir napisał(a):U mnie wyszło tak: http://vaglog.rtnet.pl/vwir_115910.html
Dodam, że przed regeneracją turbiny rwał od samego dołu. Można się spodziewać ciut większego laga z powodu przejścia na turbinę od ARLa, no ale znowu bez przesady. Teraz auto jedzie dopiero przy 2tys obrotów. Wypełnienie przy 3tys obrotów praktycznie wzorcowe. Podejrzewam, że gdy skrócę sztangę to może się to zmienić...


Lag masz prawie taki jak ja, tyle że na większych ciśnieniach operujesz... Tylko ze sztanga się nie zapędzaj, skróć góra o pol obrotu nakrętka i najlepiej zamaluj sobie czymś albo zmierz obecne położenie, tak abyś mógł wrócić to tego setup'u.
Avatar użytkownika
leeon
Sponsor
 
Posty: 420
Dołączył(a): 29 lipca 2010, o 20:41
Lokalizacja: Stalowa Wola / Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez vwir » 26 lutego 2013, o 09:39

No widzisz - z tego by wynikało, że to wina tylko i wyłącznie turbiny. Ja nie zmieniałem niczego, poza turbiną i lag się pojawił. Niewielkiego laga się spodziewałem, bo przechodziłem z VNT15 na GT1749VB. No ale nie sądziłem, że będzie aż tak duży. VNT15 to w zasadzie najmniejsza turbina ze zmienną geometrią wsadzana do TDI, więc ona się rozpędza błyskawicznie. Tyle tylko, że średnio się nadaje do mocy rzędu 150KM i 300Nm. Ciekawe, czy jakąkolwiek zmianę przyniesie zabawa ogranicznikiem, o którym pisał marek_igor.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez szymekgd » 26 lutego 2013, o 10:43

vwir napisał(a):No widzisz - z tego by wynikało, że to wina tylko i wyłącznie turbiny. Ja nie zmieniałem niczego, poza turbiną i lag się pojawił


Tylko, że kolega ją czyścił i wymienił gruchę...

Ja zapytam inaczej, czy w regenerowanych ori turbinach do ASV po wyregulowaniu też jest lag?

Budowa turbiny jest prosta i jedyne, dla mnie, wytłumaczenie laga to szajsowaty - inny kąt nachylenia, powierzchnia, itp. łopatek wirnika strony zimnej i o ile do popularnych turbin są zamienniki o zbliżonych parametrach to dla rzadszych (np. ARL) lub hybrydy trzeba jednak poświęcić trochę czasu na doprowadzenie turbiny do parametrów fabrycznych...

[ Dodano: 2013-02-26, 10:17 ]
leeon napisał(a):Sugerujesz ze pompa się kończy czy jakiś inny czynnik tnie dawkę? :roll:
leeon napisał(a):Zastanawiałem się, ale ciężko kogoś namówić bo to drogi element ;/ Możesz mi "pokazać palcem" gdzie widać cięcie powietrza w logach?


Powyższe jest z sobą powiązane, w mapach masz ograniczniki paliwa (min.), z powodu niskich wskazań przepływki właśnie ten jest brany do ustalenia dawki paliwa. W logu dynam. 003 masz podaną zadaną ilość powietrza - 850, Twoja przepływka od samego dołu jej nie osiąga - pytanie dlaczego: problem w sterowaniu turbiny (możesz ominąć n75 i zlogować 011 żeby ocenić doładowanie), dziura w dolocie (mało prawd.), walnięta przepływka, za wolno kręcąca się turbina (mało paliwa), egr (nie zamyka się i wpuszcza spaliny)? Zasada jest taka, że najpierw należy doprowadzić ciśnienie doładowania do porządku, bez tego nie sprawdzisz przepływki wg. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=299803, więc ciężko coś doradzić oprócz podmiany

leeon napisał(a):Tak, tego 65% przy 3000 rpm tez się gdzieś dokopałem. Log z 001 jest na ostatnim arkuszu - jeśli mógłbyś zerknąć to prosiłbym o interpretacje, bo nie znam wartości zalecanej dla asv ;)


Zrób log stat. 001 - dawka na wolnych (ori ok. 3.6) i dynam. 001 (dawka) z 008 (ogranicznik) - zobaczysz co ogranicza paliwo.

leeon napisał(a):Geometria tak jak mówiłem czyszczona, kąpana w nafcie, pieszczona papierkiem wodnym. Pracuje bez najmniejszych oporów.


Czasami nie da się wyczyścić - na "sucho" chodzi idealnie i trzeba regenerować. "Zacięcia" mogą być też powodowane nie osiąganym ciśnieniem doładowania i złym ustawieniem sztangi, więc skoro twierdzisz, że jest wyczyszczona i db złożona oraz w układzie grucha-sztanga-turbina nie ma zacięć to mogę się mylić.

Reasumując:
*Podmienić przepływkę, zrobic na niej nowe logi,
*Zmierzyć podciśnienie (skad ja wezme wakuometr :570: ?),
*Wyczyścić N75


1. Wykluczysz przepływkę.
2. Tak jak napisałem możesz ominąć n75 i zobaczyć jak wygląda ciśn. doład.
3. Zostaw na później.
Michal
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez Łojek » 26 lutego 2013, o 13:13

Wakuometr znajdziesz w zaprzyjaźnionym warsztacie motocyklowym,
służą do synchronizacji gaźników.
Mam takie ustrojstwo w garażu, ale mieszkam na drugim końcu Polski :(
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Było 123KM, 264 Nm, było 143KM i 314Nm, jest 165KM,365Nm
Moja replika dakarowej Yamahy...
https://picasaweb.google.com/108651862641483365846
Łojek
Forumowicz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 7 października 2012, o 11:10
Lokalizacja: Olsztyn
Car: 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

Postprzez leeon » 26 lutego 2013, o 13:38

Łojek napisał(a):Wakuometr znajdziesz w zaprzyjaźnionym warsztacie motocyklowym,
służą do synchronizacji gaźników.
Mam takie ustrojstwo w garażu, ale mieszkam na drugim końcu Polski :(


apropo wakuometru to już organizuje sobie map sensor od corsy ;) http://www.corsa-b.cba.pl/map.htm koszty niewielkie a możliwość ta sama, i to cyfrowa;) Przeliczę V na podciśnienie wg charakterystyki ;)
Avatar użytkownika
leeon
Sponsor
 
Posty: 420
Dołączył(a): 29 lipca 2010, o 20:41
Lokalizacja: Stalowa Wola / Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez szymekgd » 26 lutego 2013, o 14:05

leeon napisał(a):apropo wakuometru to już organizuje sobie map sensor od corsy ;)


Sugerowałem wakuometr do sprawdzenia i wyregulowania gruchy wg podciśnienia, a Ty chcesz zdublować map sensor, po co skoro w vagu masz odczyty?
Michal
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez leeon » 30 marca 2013, o 17:28

szymekgd napisał(a):
leeon napisał(a):apropo wakuometru to już organizuje sobie map sensor od corsy ;)


Sugerowałem wakuometr do sprawdzenia i wyregulowania gruchy wg podciśnienia, a Ty chcesz zdublować map sensor, po co skoro w vagu masz odczyty?


Rozumiem, jednak map sensor ciśnienia w kolektorze dolotowym opla mierzy akurat podciśnienie, przeciwnie do naszego G71. Patrz w link który podałem.

Wartość napięcia czujnika powinna się jednostajnie i stopniowo zmniejszać od 4,8V aż do chwili osiągnięcia wartości 0,025 V przy bardzo wysokiej próżni.


Jak się nie ma co się lubi to to się lubi co się ma :mrgreen: Jeśli to nie zadziała jak "cza" to będę zmuszony kupić wakuometr tradycyjny ;)[/quote]

EDIT:

Po dłuższej nieobecności, problem został zdiagnozowany, sugerowaliscie przeplywke i to byl strzal w 10;) Od wczoraj jeździ się tak: :mrgreen:

Obrazek
Obrazek


Auto nie do poznania, ciągnie aż miło:D
Ostatnio edytowano 28 czerwca 2014, o 01:20 przez leeon, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
leeon
Sponsor
 
Posty: 420
Dołączył(a): 29 lipca 2010, o 20:41
Lokalizacja: Stalowa Wola / Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez hant2 » 30 marca 2013, o 17:37

A co to za dioda możesz podać dokładne parametry...?
Avatar użytkownika
hant2
Sponsor
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 lipca 2012, o 08:33
Lokalizacja: Podkarpacie/Brzozów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9TDI ASV

Postprzez leeon » 30 marca 2013, o 17:56

1n4148 wpięta miedzy pin 4 a 5 przepływki symuluje jego sztywny pomiar.
więcej tutaj:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Luftmassenme ... _.28TDI.29
Avatar użytkownika
leeon
Sponsor
 
Posty: 420
Dołączył(a): 29 lipca 2010, o 20:41
Lokalizacja: Stalowa Wola / Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Diagnostyka VAG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron