[1L/1M] VAG Podstawy i teoria

ODPOWIEDZ
bramarz
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 13 sty 2010, 17:23

[1L/1M] VAG Podstawy i teoria

Post autor: bramarz »

Witam, jestem tu nowy :-D
Przymierzam sie do zakupu tolka 1.9 TDi 110KM
Wiem że będe musiał trochę pojeździć i chciałbym zakupic sobie kabelek i jakiś sofcik do tego aby samemu na szybko sprawdzić błędy, itp
troche poczytałem tu na forum jak i na forum VW pasata i moje pytania:
Saet ma gniazdo obd2 potrzebny kabelek KKL, natomiast nie posiada CAN ?
Z forum pasata wynika że wszstkie silniki bez PD nie posiadają(zapisuja) w sterowniku EDC15 przebiegu, więc czy istnieje mozliwość sprawdzenia przegiu : jak , jakim programem i kabelkiem
Jaki jest najlepszy programik dla normalego zjadacza chleba aby sprawdzić:
błędy
ABS, klimatyzacja, cofnąć tłoczki przy wymianie klocków, zrobnić logi ewntualnie zdiagnozować turbinę(ciśnienia)
pozdrawiam
ww200
Forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 25 paź 2008, 23:00

[1L/1M] VAG Podstawy i teoria

Post autor: ww200 »

Po pierwsze,to zacznij karierę na forum od tego tematu: viewtopic.php?t=12
Po drugie,w czym miałby ci pomóc VAG przy taj operacji:
bramarz pisze:cofnąć tłoczki przy wymianie klocków
bramarz
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 13 sty 2010, 17:23

[1L/1M] VAG Podstawy i teoria

Post autor: bramarz »

W samochodzie jest ABS z tego co się orientując aby wymienić samemu klocki hamulcowe trzeba cofnąć tłoczki a aby je cofnąć zawory w sterowniku ABS aby muszą być w położeniu neutralnym a to się ustawia przez kompa,
ale nie zmieniając tematu i schodząc na boczne tory proszę o odpowiedź na powyższe pytania, a postów niezwiązanych z tematem po prostu ignorujmy lub usuwajmy ba jak każdy doda coś od siebie niezwiązane z tematem to robi się 200 postów i żadnej konkretnej odpowiedzi a na forum chodzi o konkrety a do luźnych rozmów jest odpowiedni dział.
Proszę więc o konkretną odpowiedź :lol:
Awatar użytkownika
SZUBAR
Forumowicz
Posty: 272
Rejestracja: 19 gru 2009, 15:25

[1L/1M] VAG Podstawy i teoria

Post autor: SZUBAR »

bramarz pisze:W samochodzie jest ABS z tego co się orientując aby wymienić samemu klocki hamulcowe trzeba cofnąć tłoczki a aby je cofnąć zawory w sterowniku ABS aby muszą być w położeniu neutralnym a to się ustawia przez kompa,

Skąd ty taką informacje posiadasz????????????????
Z tego co wiem przednie tłoczki wystarczy wcisnąć a tylne wkręcić specjalnym przyrządem, nic nie trzeba grzebać w kompie.
SZUBAR
Power
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 13 sty 2010, 11:43

[1L/1M] VAG Podstawy i teoria

Post autor: Power »

SZUBAR pisze:
bramarz pisze:W samochodzie jest ABS z tego co się orientując aby wymienić samemu klocki hamulcowe trzeba cofnąć tłoczki a aby je cofnąć zawory w sterowniku ABS aby muszą być w położeniu neutralnym a to się ustawia przez kompa,

Skąd ty taką informacje posiadasz????????????????
Z tego co wiem przednie tłoczki wystarczy wcisnąć a tylne wkręcić specjalnym przyrządem, nic nie trzeba grzebać w kompie.


Zgadzam się z Tobą, klocki wymieniam u kumpla mefanika zawsze który kompa ma z kablami do większości samochodów i nigdy żadnych tłoczków nie zwalniał kompem tylko tak jak SZUBAR wspomniał => z przodu bez problemu się wymienia bo się wciska tłoczki i wkłada nowe, z tył tak samo jak SZUBAR pisał, tam już trzeba taki sprzęt który zarazem wciska tłoczek i go obraca jednocześnie ponieważ tam jest gwint stożkowy, więc tutaj już samemu sobie koluszków nie zmienisz...ale żadnego kompa Ci nie potrzeba i nic się tam nie zwalnia kompem!!!
*Power* Toledo II 1,9 TDI 110 KM AHF
bramarz
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 13 sty 2010, 17:23

[1L/1M] VAG Podstawy i teoria

Post autor: bramarz »

Rozumien że do klocków nie potrzeba kompa.
A co do reszty pytań prosze o odpowiedź :-)
Romano
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 26 paź 2009, 22:34

[1L/1M] VAG Podstawy i teoria

Post autor: Romano »

Mam pytanie odnośnie tego czy tym kablem http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=76 oprócz normalnej diagnostyki będę mógł usunąć błąd inspekcji OIL, SERVICE itp?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L/1M] VAG Podstawy i teoria

Post autor: Sony »

Romano bez kabla również możesz usunąć te "błędy"...
Szerzej o tym tutaj -> viewtopic.php?t=1042 ;)

Jeśli o tym wiesz, ale dodatkowo chciałeś zapytać czy kablem da radę to sorki za offtop...
Romano
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 26 paź 2009, 22:34

[1L/1M] VAG Podstawy i teoria

Post autor: Romano »

Wiem, że jest inny sposób niż tylko kablem :) Mój tata w Cordobie to usuwa bez kabla, ale chciałem się dowiedzieć (tak z ciekawości) czy tym kablem też można bo mam zamiar kupić ten zestaw kabli :)
Awatar użytkownika
Exotic
Forumowicz
Posty: 168
Rejestracja: 17 maja 2010, 15:44

[1L/1M] VAG Podstawy i teoria

Post autor: Exotic »

Czy tego rodzaju kabel jest coś wart? http://moto.allegro.pl/item1090857025_v ... obd_2.html Do odczytywania błędów, zakodowania pilota itp, czy nie ma sensu inwestować w niego bo nic nie zdziałamy?
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
ODPOWIEDZ