[1M] Mrugające podświetlenie zegarów

Oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne naszych Tolków.
Andrew

[1M] Mrugające podświetlenie zegarów

Post autor: Andrew »

Witam wszystkich. Przed tygodniem kupilem Toledo 1.6 SR (AKL) i po tygodniu uzytkowania mniej wiecej wiem co w trawie piszczy a nie powinno... Mianowicie jedna z usterek jest mrugajace podswietlanie zegarow. Nie gasna calkowicie ale delikatnnie pulsuja. Co moze byc przyczyna???
Kolejny to brak nawiewu na szybe przednia i nogi (nie dziala regulacja). Jak to naprawic???

Mam jeszcze jak widze dosc czesto spotykane problemy w Toledo jak problem ze wskaznikiem temp. cieczy (jutro wymianka), prawdopodobnie uwalony modul komfortu (brak oswietlenia drzwi od kierowcy i brak sygnalizacji dzwiekowej wlaczonych swiatel) oraz wilgoc wewnatrz auta. Na te problemy znalazlem juz odpowiedzi na forum wiec nie bede ich powielal.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2010, 11:24 przez Andrew, łącznie zmieniany 1 raz.
darkghoust

[1M] Mrugające podświetlenie zegarów

Post autor: darkghoust »

Jak zwiększasz/ zmiejszasz natężenie światła pokrentłem to też pulsuje?
Awatar użytkownika
Tomas
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 10 lip 2008, 11:29

[1M] Mrugające podświetlenie zegarów

Post autor: Tomas »

Ja bym stawiał na pokrętło natężenia podświetlenia deski. Może coś tam zaczyna nie łączyć. Tzn albo samo pokrętło, albo przewody elektryczne gdzieś przy stykach z tym pokętłem.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2009, 20:06 przez Tomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
darkghoust

[1M] Mrugające podświetlenie zegarów

Post autor: darkghoust »

też tak sądzę.
Andrew

[1M] Mrugające podświetlenie zegarów

Post autor: Andrew »

Jak reguluje pokretlem to zegary nadal pulsuja a reszta podswietlania dziala prawidlowo (pokretla i przyciski np od szyb). Jutro wyjme to pokretlo i zobacze czy nic sie nie poluzowalo i czy styki sa ok. A macie jakas recepte na brak nawiewu na szybe i nogi bo pokretlo po zmianie ustawienia czy to na szybe czy na wnetrze auta wcale nie reaguje.
Awatar użytkownika
Tomas
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 10 lip 2008, 11:29

[1M] Mrugające podświetlenie zegarów

Post autor: Tomas »

Jeżeli masz Climatronic, to chyba gdzieś u nas na forum widziałem podobny przypadek i to był jakiś "moduł" elektryczny gdzieś w mechanizmie klimy. Do konca nie pamiętam. Może ktoś będzie pamiętał co to było.
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
Andrew

[1M] Mrugające podświetlenie zegarów

Post autor: Andrew »

Mam wersje bez klimy wiec to raczej odpada ale dzieki za sugestie. Co do tych zegarow to zauwazylem ze pulsowanie podswietlania pojawia sie dopiero po przekreceniu kluczyka. Jak kluczyka nie ma w stacyjce i wlacze podswietlanie jest ok. Po przekreceniu kluczyka zaczyna pulsowac.
Awatar użytkownika
Tomas
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 10 lip 2008, 11:29

[1M] Mrugające podświetlenie zegarów

Post autor: Tomas »

może gdzieś jakieś przebicie w elektryce. Jakiegoś elektryka musisz obczaić, bo szczerze mówiąc, to pierwszy raz się z takim czymś spotykam.
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
mariuszk83
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 04 mar 2010, 21:07
Auto: -
Model: -
Skąd?: okolice Warszawy

[1M] Mrugające podświetlenie zegarów

Post autor: mariuszk83 »

witam serdecznie mam pyatnie czy naprawiłes te zagary?
Co było przyczynął?
Awatar użytkownika
tom-elektro
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 16 paź 2009, 12:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Koszalin

[1M] Mrugające podświetlenie zegarów

Post autor: tom-elektro »

Andrew pisze:Co do tych zegarow to zauwazylem ze pulsowanie podswietlania pojawia sie dopiero po przekreceniu kluczyka. Jak kluczyka nie ma w stacyjce i wlacze podswietlanie jest ok. Po przekreceniu kluczyka zaczyna pulsowac.


mam ten sam problem z pulsowaniem podświetlenia zegarów co Ty, po wyjęciu kluczyka po 2-3 sec zaczynają żarzyć się zegary. W tej chwili mam wyjęty bezpiecznik nr. 11 (5A) żeby nie rozładował mi się akumulator przy dłuższym postoju, podświetlenie nie pulsuje ale kasuje mi się zegarek i licznik kilometrów. U mnie napewno nie jest to potencjometr od przyciemniania ani wyłącznik świateł. Zabieram się niedługo do rozebrania całego kokpitu pod kierownica tam gdzie idą kable od bezpieczników do zegarów, dam znać jak zlokalizuje źródło zwarcia...
Jest: Peugeot 407 SW : 2.2 Pb : 2006 : 164KM
Było: Toledo II 1.9 TDI : 2001 : ASV : 110KM
ODPOWIEDZ