[1M] Skrócenie lewarka

Wieksze felgi, spojler, ciemne szyby to wszystko tutaj.

Moderatorzy: Sony, CYRULIK, remiq, Roxon40

[1M] Skrócenie lewarka

Postprzez marek_igor » 7 lipca 2013, o 15:43

Szukałem, ale nic nie znalazłem w temacie, jak się powtarzam to proszę scalić.

Pytanie mam, czy ktoś skracał lewarek, bo chciałbym zrobić to u siebie.
Poprostu uciąć jakieś 3-5 cm tego druta na którym montuje się gałkę, bo miałoby to jakiś lepszy wygląd, tak myślę.
Taki lewarek jak jest w Passacie lub Audi, jak dla mnie jest idealny.
Ostatnio edytowano 13 kwietnia 2015, o 11:57 przez marek_igor, łącznie edytowano 1 raz
"... co zbudowała Alfa to nie samochód, to co Alfa zbudowała to 4 metry sztuki" J. Clarkson
Avatar użytkownika
marek_igor
Sponsor
 
Posty: 2000
Dołączył(a): 29 września 2011, o 06:32
Lokalizacja: Niepołomice
Car: Alfa 166
Engine: 2.4 jtd

Postprzez mariusz88 » 7 lipca 2013, o 16:20

kolego ja nie widziałem na naszym forum takiej realizacji ale sam w poprzednim aucie skracałem lewarek zmiany biegów, efekt był taki, że po odcięciu tych kilku cm przełożenia strasznie się od siebie oddaliły i nie było to ani wygodne ani estetyczne, dlatego polecam przy takiej operacji założyć short shifter, żeby zabieg miał zadowalający rezultat, tu masz parę zdań na ten temat -> http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php? ... 8b5c914adc
mariusz88
Forumowicz
 
Posty: 465
Dołączył(a): 4 grudnia 2011, o 23:01
Lokalizacja: zambrów
Car: 1M
Engine: 2.3 v5 aqn

Postprzez marek_igor » 7 lipca 2013, o 16:30

Czytałem ten wątek, jak i na forum ibizy. Chłopaki tam cięli i podobno same plusy.
http://www.klubseatibiza.pl/forum/wnetr ... 79-20.html

Nie chodzi mi w pierwszej kolejności o krótsze skoki, tylko poprostu chciałbym krótszy lewarek

[ Dodano: 2013-07-07, 16:42 ]
mariusz88 napisał(a): po odcięciu tych kilku cm przełożenia strasznie się od siebie oddaliły


Powinno być na odwrót. Przecież im dłuższy byłby lewarek to tym większy ruch miałby u góry podczas zmiany biegów.
"... co zbudowała Alfa to nie samochód, to co Alfa zbudowała to 4 metry sztuki" J. Clarkson
Avatar użytkownika
marek_igor
Sponsor
 
Posty: 2000
Dołączył(a): 29 września 2011, o 06:32
Lokalizacja: Niepołomice
Car: Alfa 166
Engine: 2.4 jtd

Postprzez Kitaj » 7 lipca 2013, o 17:12

Ja mam cięty drążek gdyż gościu z allegro wysłał mi za krótki mieszek i jak wrzucałem 2 lub 4 bieg to ramka wyskakiwała ;-) Gdyby u mnie skrzynia chodziła tak lekko jak w innych tolkach to bez obawy uciąłbym jeszcze troche niestety na razie warunki nie pozwalają. Seryjna dźwignia jest długa jak wiosło :-|
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Avatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
 
Posty: 2816
Dołączył(a): 1 lipca 2008, o 23:52
Lokalizacja: Okolice Oławy
Car: E46 330xd/A6 C5 2.8
Engine: M57D30/2.8 ALG

Postprzez marek_igor » 7 lipca 2013, o 17:24

Kitaj, Skok lewarka się skrócił, czy bez różnicy ?
"... co zbudowała Alfa to nie samochód, to co Alfa zbudowała to 4 metry sztuki" J. Clarkson
Avatar użytkownika
marek_igor
Sponsor
 
Posty: 2000
Dołączył(a): 29 września 2011, o 06:32
Lokalizacja: Niepołomice
Car: Alfa 166
Engine: 2.4 jtd

Postprzez Kitaj » 7 lipca 2013, o 17:38

No oczywiście że się skrócił ;-) Dodatkowo oprócz cięcia drążka długość zmniejszyła się jeszcze bardziej przez krótszą gałkę w porównaniu do ori. Teraz mam gałkę chyba na wysokości pokręteł albo miedzy popielniczką a pokrętłami tak mniej wiecej.
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Avatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
 
Posty: 2816
Dołączył(a): 1 lipca 2008, o 23:52
Lokalizacja: Okolice Oławy
Car: E46 330xd/A6 C5 2.8
Engine: M57D30/2.8 ALG

Postprzez spec » 7 lipca 2013, o 23:26

marek_igor, jeździłem A4 B5 i tam naprawdę fajnie jest lewarek rozwiązany.
Niski, wygodny, biegi fajnie wchodzą.
Może mam jakiegoś schiza ale nie lubię samochodów z wajchą jak od żuka.
Też myślę o skróceniu nieco drążka. Gałka jest zaciskana to pracy jest na 5 mm - ładnie odciąć i posprzątać. Skok powinien się sporo skrócić. Czy będzie ciężej? Przy 4 cm nie powinno być tragedii. Trzeba tylko dopasować wysokość tak aby dało się zmieniać biegi mając rękę na podłokietniku - żeby nie przedobrzyć.
A może ktoś ma b5 pod ręką i jest w stanie zmierzyć ile ma wysokości drążek?
spec
Forumowicz
 
Posty: 842
Dołączył(a): 27 stycznia 2010, o 21:44
Lokalizacja: Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez lipto0n » 8 lipca 2013, o 00:26

spec, jeżeli z tego co się orientuję wnętrze(jak i lewar)b5=b6 to jutro(w sumie dzisiaj) rano sprawdze i wrzuce
lipto0n
Forumowicz
 
Posty: 213
Dołączył(a): 8 lutego 2013, o 00:08
Lokalizacja: warszawa
Car:
Engine:

Postprzez byrt » 9 lipca 2013, o 11:23

marek_igor, kilka dni temu o tym samym pomyślałem, w audi często jest krótka i mega mi się podoba. Jak coś wymodzisz to daj znać.

Kitaj, pokaż jak to wygląda :D
byrt
Forumowicz
 
Posty: 326
Dołączył(a): 3 lipca 2012, o 23:02
Lokalizacja: Oleśnica
Car:
Engine:

Postprzez spec » 9 lipca 2013, o 13:35

No właśnie wrzućcie zdjęcia. Już mam brzeszczot przygotowany :-)
spec
Forumowicz
 
Posty: 842
Dołączył(a): 27 stycznia 2010, o 21:44
Lokalizacja: Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Następna strona

Powrót do Optyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron