[1L] Malowanie kokpitu

Wieksze felgi, spojler, ciemne szyby to wszystko tutaj.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Skąd?: Ruda Śląska

[1L] Malowanie kokpitu

Post autor: Centek15 »

Witam :)
Ostatnio znalazłem trochę czasu i zająłem się małym, optycznym tuningiem mojego Tolka. Na razie tylko wewnątrz bo z zewnątrz mi się jeszcze nie znudził:P
Wersja budy z 92r, sprowadzony z Niemiec, pełna elektryka, szyberdach, kremowa góra we wnętrzu (słupki i podsufitka)
Dokonałem kilku małych modyfikacji, jak na razie zmieniłem podświetlenie zegarów, wszystkich przycisków oraz pokrętła wentylacji i popielniczka na kolor nadwozia, czyli na ciemno czerwone (było zielone), żarówki w podsufitówce jasno-niebieskie, diodowe.
Przejrzałem trochę w internecie opcji na ten temat... i znalazłem coś pięknego (w zależności od gustu)
Obrazek

Chcę to wykonać w moim tolku, lecz NIE perfidnie biały, a jasno kremowy, a dużym plusem na taki mod w moim aucie jest to, że słupki zaznaczone na foto w ramkę mam właśnie jasno kremowe razem z podsufitką. Myślę, że ładnie by to pasowało.

Wyobraźcie sobie... auto od zewnątrz bordowe, podświetlenie w środku czerwone, jasno kremowy kokpit, kremowe obicia gałki zmiany biegów i ręcznego, a cała reszta plastików, deska rozdzielcza bez zmian (czarna błyszcząca - jak u mnie) + do tego podświetlenie numerów na gałce biegów (czerwone oczywiście).
I wiadomo, nie tylko kokpit kremowy zrobię, bo źle by to wyglądało patrząc na całe auto. "Gdzieniegdzie" też coś tego koloru w aucie, np. pułki w drzwiach przód i tył, żeby było po równo, te małe obramowania rączki otwierana drzwi i parę innych rzeczy.

I teraz moje pytanie: czym mogę to wykonać? nie chcę zwykłym sprayem z wiadomych przyczyn, chcę to zrobić porządnie, ale sam. Jakaś dobra okleina? Farba z podkładem jakimś? co polecacie? A może obszycie z gładkiego materiału w kolorze kremowym?
Coś na pewno musi pasować, tylko co?

Liczę na Wasze zdanie i pozdrawiam :)


PS: drugie pytanie :P
Widziałem nie jednego tolka 1L z ładnym podłokietnikiem i szafką między przednimi siedzeniami... czy da się to kupić i zamontować w tolku który fabrycznie tego nie miał?
Jakie koszty takiego zestawu bez robocizny?
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2015, 11:46 przez Centek15, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
ilek8822
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 30 mar 2011, 23:21

[1L] Malowanie kokpitu

Post autor: ilek8822 »

Wszelkiego rodzaju plastiki możesz oddać do Hydrografiki. Proponuje przejżeć google czy YT i zobaczysz o co biega. Jest to bardzo cienka, ale cholernie mocna warstwa odporna na wszystkie czynniki atmosferyczne i mechaniczne. A wzorów i kolorów jest multum.

No i można też malować. Trzeba zmatowić całą powierzchnię i kupić specjalny podkład z kolorem do plastiku.

Jednak wiadomo, jeśli chodzi o trwałość i wygląd pierwsza opcja jest najlepsza.

Co do podłokietnika to polecam dopasować coś z orginalnych, a nie tych z allegro za 50-70zł. Z 1M można porzeźbić, mi do Astry nawet podszedł, ale wymontowałem bo w sumie go nie potrzebuje :P
Awatar użytkownika
Maestro_86
Forumowicz
Posty: 574
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:40
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Skąd?: Kielce

[1L] Malowanie kokpitu

Post autor: Maestro_86 »

I teraz moje pytanie: czym mogę to wykonać? nie chcę zwykłym sprayem z wiadomych przyczyn, chcę to zrobić porządnie, ale sam. Jakaś dobra okleina? Farba z podkładem jakimś? co polecacie? A może obszycie z gładkiego materiału w kolorze kremowym?
Coś na pewno musi pasować, tylko co?


Nic prostszego. Jeśli chcesz to zrobić dobrze to:

1.) Matujesz element papierem powiedzmy na 600.
2.) Myjesz nitro.
3.) Podkład na plastik.
4.) Podkład pod akryl minimum 2 razy ze względu na chropowatość plastiku.
5.) Docierasz papierem 800 na wode, później 1200 na wode i 1500 na wode.
Wtedy masz idealnie gładką powierzchnie. Jeśli Ci się chce mozesz jeszcze przelecieć 2000 na wode :P Nie duży element więc się nie namęczysz.
6.) Myjesz to wszystko nitrem
7.) Nakładasz baze
8.) Nakładasz bezbarwny
9.) W razie potrzeby robisz polerke.

Pozdrawiam i powodzenia :)
Fuck false, true love, and enjoy life ! ;
Moja Seacina :) http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=4758
I Audiczka... http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=7432
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Skąd?: Ruda Śląska

[1L] Malowanie kokpitu

Post autor: Centek15 »

A więc jednak da się :D
Hydrografika wyjdzie drogo, jednak wolę się sam pomęczyć, czas mam :)

Tylko jednego nie rozumiem: "Docierasz papierem 800 na wode, później 1200 na wode i 1500 na wode."
Co to znaczy docierać na wodę? Wiem, że chodzi o ścieranie powierzchni, ale jak to wykonać?
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
lucassiuss
Forumowicz
Posty: 475
Rejestracja: 12 cze 2011, 13:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Smardzewice

[1L] Malowanie kokpitu

Post autor: lucassiuss »

papaierem wodnym np 1200 to jest rodzaj papieru ściernego
Awatar użytkownika
Maestro_86
Forumowicz
Posty: 574
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:40
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Skąd?: Kielce

[1L] Malowanie kokpitu

Post autor: Maestro_86 »

lucassiuss pisze:papaierem wodnym np 1200 to jest rodzaj papieru ściernego


Dokładnie. I robisz to na mokro. Maczając papier w wodzie bądź polewając na element polerowany. uzyskujesz wtedy powierzchnie gładką jak szkło ;-) w moim profilu gdzieś tam jest konsolka która pomalowałem możesz sobie zerknąć.
Fuck false, true love, and enjoy life ! ;
Moja Seacina :) http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=4758
I Audiczka... http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=7432
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Skąd?: Ruda Śląska

[1L] Malowanie kokpitu

Post autor: Centek15 »

Aha rodzaj papieru, już czaję. Nie wiedziałem, że jest taki :)
No to od poniedziałku zabieram się za to, będę pisać jak idą postępy :)
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[1L] Malowanie kokpitu

Post autor: remiq »

Maestro_86 pisze:2.) Myjesz nitro.

tylko, żeby nitro nie zeżarło elementu... umyj nitrem najpierw z tyłu mały fragment i sprawdź, czy szmatka się na czarno nie brudzi, bo to znak, że nitro Ci element rozpuści i cala polerka do d@#$. Nie mówię, że na pewno się tak stanie, ale lepiej sprawdzić.

ilek8822 pisze:Jest to bardzo cienka, ale cholernie mocna warstwa odporna na wszystkie czynniki atmosferyczne i mechaniczne

to wszystko kwestia klaru, jakim jest pokryta, bo sama grafika rozmazuje się po przejechaniu palcem. To tylko farba i to taka, jak na gazety.

Centek15 pisze:I wiadomo, nie tylko kokpit kremowy zrobię, bo źle by to wyglądało patrząc na całe auto. "Gdzieniegdzie" też coś tego koloru w aucie, np. pułki w drzwiach przód i tył, żeby było po równo, te małe obramowania rączki otwierana drzwi i parę innych rzeczy

tu mam mieszane uczucia...
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
ODPOWIEDZ