[1M 2.3 V5] SWAP na 2.8 BDE - auto pali i gaśnie...

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK

[1M 2.3 V5] SWAP na 2.8 BDE - auto pali i gaśnie...

Postprzez Jacek6804 » 31 maja 2014, o 21:56

Witam wszystkich czytających ten post, dziękuję za zainteresowanie :-D
A więc, zrobiłem swapa do toledo 2,3 v5 agz 150KM 1999r na silnik z golfa 4 anglika vr 2,8 bde 204KM 2001r
Wszystko cacy podłaczyłem i odpalił za strzałem, ale zaraz gaśnie. Licznik/stacyjka/pastylka zostały z toledo z golfa silnik+wiązki+pedał. Na liczniku pali się lampka EPS oraz check i w błędach jest blad że sterownik jest zablokowany przez immobilizer. Robiłem adaptacje licznika vag-com (licznik-adaptacja-gruba 00- read i następnie save) nie wiem czy to dobrze robiłem czy też nie ale żadnych efektów po tym nie ma.
Nr sterownika z 2,3 071 906 018K
Nr sterownika 2,8 022 906 032 BG

Da rade to uruchomić na zegarach i z vr5 w domowych warunkach przy pomocy vag-com? Czy muszę oddać komputer do jakiegoś magika co wywali całkiem imo?

Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio edytowano 13 kwietnia 2015, o 12:50 przez Jacek6804, łącznie edytowano 1 raz
Jacek6804
Forumowicz
 
Posty: 243
Dołączył(a): 19 lipca 2009, o 12:48
Lokalizacja: Złotopole
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 3,2 V6 BUB

Postprzez vwir » 31 maja 2014, o 22:03

PIN immo w zegarach musi pasować do tego w sterowniku silnika. Generalnie musisz przejść taką samą procedurę jak przy zmianie zegarów. Jest na forum, poszukaj. Musisz zczytać PIN ze sterownika silnika i wpisać go w zegary. Podejrzewam, że potem jeszcze adaptacja kluczyka (immo). Jeśli masz kabel z softem do vag-commandera to spokojnie sam to ogarniesz.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez Jacek6804 » 31 maja 2014, o 22:25

Ten pin z sterownika da się zczytac kablem? czy trzeba wywalać sterownik na stół?
Jacek6804
Forumowicz
 
Posty: 243
Dołączył(a): 19 lipca 2009, o 12:48
Lokalizacja: Złotopole
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 3,2 V6 BUB

Postprzez vwir » 31 maja 2014, o 22:55

Da się kablem. W tym silniku tego jeszcze nie robiłem, ale w innych seatach robiłem vag-commanderem i idzie bez problemu. W sumie najprościej byłoby kupić zegary i pastylki immo od dawcy ;)

Jeśli będziesz wiózł auto do kogoś żeby to zrobił to weź wszystkie kluczyki które masz. W przeciwnym wypadku zakoduje Ci tylko ten klucz, który będziesz miał ze sobą.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez kornat » 31 maja 2014, o 23:20

vwir napisał(a):W tym silniku tego jeszcze nie robiłem, ale w innych seatach robiłem vag-commanderem i idzie bez problemu.

Pewnie w dieslach ;)
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez vwir » 1 czerwca 2014, o 08:31

W dwóch różnych dieslach i jednej benzynie.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez kornat » 1 czerwca 2014, o 09:45

Mi commander nie szedł z 1.6 16V AZD. Z tego co wiem z benzyniakami radzi sobie vagtacho.
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez Jacek6804 » 1 czerwca 2014, o 11:56

No to jak tak się znacie to pomóżcie mi jak to zrobić :P
Jacek6804
Forumowicz
 
Posty: 243
Dołączył(a): 19 lipca 2009, o 12:48
Lokalizacja: Złotopole
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 3,2 V6 BUB

Postprzez vwir » 1 czerwca 2014, o 17:11

No to przecież napisałem. Ale kabel pod vag commandera czy vag tacho jest inny, niż pod vag-com. No i nie kosztuje 30PLN, jak pod vag-com, tylko raczej bliżej 100. A za tyle to spokojnie znajdziesz kogoś, kto to ogarnie. Tak jak pisałem - nie robiłem tego w tym konkretnym silniku i nie wiem, czy akurat vag commander go obsłuży. Z tego co pamiętam to obsługuje silniki benzynowe na sterowniku ME7x. Jeśli vag-tacho jest lepszy do benzyniaków to taki kup - nie miałem z nim styczności. Jeśli obsługuje się go podobnie do vag-commandera to tutaj masz manual: http://www.autotronika.pl/files/file_ad ... add-74.pdf

A gdy już będziesz miał PIN ze swoich zegarów i ze sterownika silnika, to tutaj masz procedurę adaptacji: www.toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1333

Czyli innymi słowy robisz tak, jakbyś do tego golfa (dawcy silnika) wkładał swoje zegary. Na jedno wychodzi.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez Jacek6804 » 2 czerwca 2014, o 00:16

ogarnełem kabel k+can, mam pin licznika z v5 oraz pin silnika v6 ale nie moge zaadoptowac bo kanał 50 nie wchodzi;/ chyba potrzebuje pinu zegarów z v6 którego nie zdobędę :/
Jacek6804
Forumowicz
 
Posty: 243
Dołączył(a): 19 lipca 2009, o 12:48
Lokalizacja: Złotopole
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 3,2 V6 BUB

Następna strona

Powrót do Mechaniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron