[1M 1.6] Zmiana silnika na 1,8

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK

[1M 1.6] Zmiana silnika na 1,8

Postprzez ziiksd » 26 maja 2013, o 12:26

Ciekawi mnie ile kosztuje wymiana silnika z Toledo II z 1,6 na 1,8 . Dużo taka zmiana kosztuje jeżeli wszystko bym wymieniał w warsztacie?
Ostatnio edytowano 13 kwietnia 2015, o 12:49 przez ziiksd, łącznie edytowano 1 raz
Toledo 1,6 AKL Notch Signu
viewtopic.php?t=6647
Avatar użytkownika
ziiksd
Forumowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 19 sierpnia 2012, o 10:03
Lokalizacja: Ostrołęka
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.6 AKL

Postprzez kebziu » 26 maja 2013, o 13:12

nie jest to opłacalne to raz a dwa to zawsze będziesz miał samochód ze zmienianym silnikiem. a koszt pewnie koło 8 tyś może mniej... ale oczywiście zakładam że wymieniasz wszystko, czyli półosie, hamulce itp itd. a tak w ogóle jeśli już zmieniać to na 2.3 V5 :) :) czyli lepiej sprzedać i spróbować kupić coś w podobnym stanie a tu już gorzej
Kebziu
Polecam RB auto Olsztyn ulica Kołobrzeska 50.
Avatar użytkownika
kebziu
Forumowicz
 
Posty: 197
Dołączył(a): 11 listopada 2011, o 22:52
Lokalizacja: Jednorożec
Car:
Engine:

Postprzez ziiksd » 26 maja 2013, o 15:36

To co teraz mam to stan idealny za bardzo mi się podoba by zmienić ale pomyślałem o czymś aby zwiększyć ta moc .Mam 101 km to mało starcza tylko na miasto.Nie znam się na zwiększaniu mocy silnika i czy w ogóle warto to robić w 1,6 pomyślałem o zmianie silnika .
Toledo 1,6 AKL Notch Signu
viewtopic.php?t=6647
Avatar użytkownika
ziiksd
Forumowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 19 sierpnia 2012, o 10:03
Lokalizacja: Ostrołęka
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.6 AKL

Postprzez Blade » 26 maja 2013, o 18:13

Albo zmień cały samochód na taki z większym motorem, albo nie rób nic :-)
1.6 Nie nadaję się na dłuższe przeloty. To ma 100 km/h Przy niecałych 3tys. obrotów na 5tym biegu. Ale to wszystko już wiesz :-)
Ja za miesiąc wyjeżdżam pod Francje, 3 osoby + Bagaż i jestem kur... mocno zaniepokojony. :->
Blade
 

Postprzez remiq » 26 maja 2013, o 20:06

kebziu napisał(a):nie jest to opłacalne to raz a dwa to zawsze będziesz miał samochód ze zmienianym silnikiem

A co w tym złego? Ja silnik u siebie swapowałem i fura jeździ. Poza tym przy kupnie innego auta dochodzi mnóstwo kosztów: paski, płyny, rozrząd, ubezpieczenie, nigdy nie wiadomo dokładnie co się z nim działo (chyba, że kupuje się od I właściciela i w rodzinie) i czy coś nie wyskoczy, awaria itp. Jeśli masz zdrową budę, zrobione zawieszenie, hamulce, dobre wyposażenie itp. to swap jest dobrym pomysłem. Poza tym trzeba swoje sprzedać, a potem jeździć po kraju w poszukiwaniu dobrego auta, a takie potrafią dużo kosztować. Ja bym swapował na np. 1.8T :) Zapytaj kolegi zzimny, jaka jest różnica i co się da z nim potem zrobić. Minimum sprzętu (wózek paletowy, podnośnik i komplet dobrych kluczy) i dasz radę zrobić swap samemu.

Blade napisał(a):Ja za miesiąc wyjeżdżam pod Francje, 3 osoby + Bagaż i jestem kur... mocno zaniepokojony

A to dlaczego? Fura się rozpada? Wynajmij sobie za kilkaset zł mocnego diesla na czas podróży i może różnica w kosztach nie będzie straszna, a i komfort lepszy.
Obrazek

Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Avatar użytkownika
remiq
Junior Admin
 
Posty: 2964
Dołączył(a): 4 kwietnia 2009, o 21:55
Lokalizacja: Świętochłowice
Car: Audi 80/Saxo/Passat
Engine: 2,0E/1,5D/1,9TDI

Postprzez Pendzik » 26 maja 2013, o 21:48

Kolego jeśli chcesz swapować z 1.6 na silnik 1.8 to tylko z literką T. Osobiście posiadam Tolka 1.8 125 kucy i niby ma te kilkanaście koni więcej niż 1.6 ale to żadna rewelacja. Wg mnie auto o tej mocy powinno być zwinniejsze, ale to tylko moja opinia na ten temat :-)
Avatar użytkownika
Pendzik
Forumowicz
 
Posty: 144
Dołączył(a): 28 sierpnia 2011, o 07:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Car:
Engine:

Postprzez Blade » 26 maja 2013, o 23:27

Kod: Zaznacz cały
A to dlaczego? Fura się rozpada? Wynajmij sobie za kilkaset zł mocnego diesla na czas podróży i może różnica w kosztach nie będzie straszna, a i komfort lepszy.


Nic się nie rozpada, co najwyżej moja psychika na autobahnie może zostać wystawiona na próbę ;-) (żart). Niestety wynajem odpada na dłuższy okres czasu bo to będzie nieopłacalne. Jak dobrze zauważyłeś, chodzi tylko i wyłącznie o komfort i ekonomiczność podróży. Użytkownicy małych benzynowych pojemności muszą zdawać sobie z tego sprawę, jakby nie patrzeć wiedzieli na co się piszą.
Pocieszać się można, że jak na tą pojemność i wagę samochodu nie ma AŻ takiej tragedii ;) A abstrahując do tematu to z podmiany silnika widzę więcej minusów niż plusów tej całej zabawy. Ale to tylko moja opinia...
Blade
 

Postprzez remiq » 27 maja 2013, o 21:22

Blade napisał(a):Użytkownicy małych benzynowych pojemności muszą zdawać sobie z tego sprawę, jakby nie patrzeć wiedzieli na co się piszą.

no więc zaciśnij zęby, uzbrój się w cierpliwość, bo pod Francję daleko :)

Moim zdaniem swap to jedno z sensowniejszych rozwiązać, jeśli chodzi o podniesienie mocy. Jeśli masz auto doinwestowane, zadbane itp, to tylko swap.
Z kolei jeśli jeździsz czymś, do czego się wstydzisz przyznać, to lepiej zmienić na inne :)
Obrazek

Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Avatar użytkownika
remiq
Junior Admin
 
Posty: 2964
Dołączył(a): 4 kwietnia 2009, o 21:55
Lokalizacja: Świętochłowice
Car: Audi 80/Saxo/Passat
Engine: 2,0E/1,5D/1,9TDI

Postprzez Luki52 » 1 marca 2014, o 12:53

Blade napisał(a):1.6 Nie nadaję się na dłuższe przeloty. To ma 100 km/h Przy niecałych 3tys. obrotów na 5tym biegu. Ale to wszystko już wiesz :-)
Ja za miesiąc wyjeżdżam pod Francje, 3 osoby + Bagaż i jestem kur... mocno zaniepokojony.


Ja 3 dni temu zrobiłem trasę, Polska > Anglia i powiem szczerze ze nie było tragedii, 3 osoby + pełny bagażnik(łącznie z zapakowana jedna strona z tyłu, żeby tylko pasażer miał jak siedzieć :) ) i nawet bylo czym wyprzedzać...
Luki52
 


Powrót do Mechaniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron