[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK

Postprzez MajorSkipper » 26 lutego 2015, o 16:54

Wiem że na allegro na lajcie są, ale szukam po szrotach, zawsze trochę taniej :-D to 271F miałem za stówkę, i na oko wyglądało identycznie jak 273C, ale jak nie kombinować to nie kombinować. Co prawda spotkałem się w internecie z opiniami że ta 271F też będzie pasować, ale i jej są 3 różne początkowe oznaczenia: 088, 068 i 034 więc kij w to, nie będę modził tylko polował na 273C. Dzięki za pomoc
MajorSkipper
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26 lutego 2015, o 13:36
Lokalizacja: Chełm
Car:
Engine:

Postprzez vwir » 26 lutego 2015, o 17:10

No jeśli gość sprzedaje za 200 razem ze śrubami, to moim zdaniem warto. Policz sobie koło za 100 i do tego komplet śrub i zbliżysz się do 200. No chyba, że na szrocie za 100 dołożą jeszcze śruby, wtedy będzie ok ;)
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez MajorSkipper » 26 lutego 2015, o 20:08

Śruby czy w zestawie czy nie, i tak pójdą nowe :-D Dlatego szukam sztywniaka w sensownej cenie.

Edit

No i jest, zamach od Pastucha B4 + śruby mocujące zamach za stówkę. Powiedzcie koledzy czy te śruby spełnią swoje zadanie po nałożeniu nowej warstwy kleju, czy jednak bezpieczniej kupić nowe ?
MajorSkipper
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26 lutego 2015, o 13:36
Lokalizacja: Chełm
Car:
Engine:

Postprzez piotrek148 » 6 marca 2015, o 21:24

Byłem dziś u fachowca od turba i zauważyłem że zajmują się także regeneracją kół dwumasowych. Cena ok 600 zł.
Porozmawiałem chwilę z fachowcem (20 lat w branży) i mówił że skoro fabryka dała dwumasę to ma być dwumasa, a od sztywnego koła skrzynia padnie.
Mój mechanik opowiadał mi kilka swoich przypadków gdzie przyjeżdżali do niego ludzie z dwumasą po regeneracji i wymieniali na sztywne i on mi tak radzi zrobić.
Gdzie tu prawda ????
Avatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
 
Posty: 254
Dołączył(a): 28 marca 2011, o 21:25
Lokalizacja: Nowa Sól
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 tdi AHF

Postprzez szymekgd » 6 marca 2015, o 21:29

piotrek148 napisał(a):Porozmawiałem chwilę z fachowcem (20 lat w branży) i mówił że skoro fabryka dała dwumasę to ma być dwumasa, a od sztywnego koła skrzynia padnie.
Mój mechanik opowiadał mi kilka swoich przypadków gdzie przyjeżdżali do niego ludzie z dwumasą po regeneracji i wymieniali na sztywne i on mi tak radzi zrobić.


To w końcu co Ci poradził? ;)
Michal
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez piotrek148 » 6 marca 2015, o 21:42

Poradził zeby od razu zakładać sztywne koło i nie bawić się w regenerację, choć cena ze regeneracje połowę mniejsza niż za nowe sztywne koło + sprzęgło
Avatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
 
Posty: 254
Dołączył(a): 28 marca 2011, o 21:25
Lokalizacja: Nowa Sól
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 tdi AHF

Postprzez Kitaj » 6 marca 2015, o 22:00

Coś w tym może być bo ja też słyszałem kiedyś od swojego mechanika że przez brak dwumasy może paść skrzynia wszystko chodzi o moc, jak nietrudno zauważyć sztywne koła były montowane w słabych niewysilonych jednostkach gdzie naprężenia podczas ruszania i zmiany biegów nie są tak duże. Jeszcze dużo zależy jak ktoś jeździ czy łagodnie czy gresywnie bo osobiście miał 3 przypadki u taki gogusiów co lubią kopać sprzegłem że po zmianie z dwumasa na sztywne w niedługim czasie posypała się skrzynia i we wszystkich 3 przypadkach wysiadła ta sama rzecz w skrzyni ale juz nie pamietam co to było bo gadałem z nim w tamtym roku :)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
Audi A6C5 Quattro 2.8ALG Pb+Lpg "Nocny Pogromca" :evilbat:
------------------------------
Avatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
 
Posty: 2815
Dołączył(a): 1 lipca 2008, o 23:52
Lokalizacja: Okolice Oławy
Car: E46 330xd/A6 C5 2.8
Engine: M57D30/2.8 ALG

Postprzez kornat » 6 marca 2015, o 22:07

piotrek148,
1) skrzynie w naszych autach (czyli na pompie) są takie same jak w Toledo 1 golf 3 itp. gdzie były fabrycznie sztywne koła zamachowe.
2) redukcja drgań odbywa się przez sprężyny w dwumasowym kole zamachowym a w przypadku sztywnego koła masz w tarczy sprzęgła.

Skrzynia rozsypać może się z innych powodów niż jednomasy.
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez piotrek148 » 6 marca 2015, o 22:26

Czyli trzymać sie tego co mówi mój mechanik.... jednomas.
Pytałem o to bo w niedalekiej przyszłości będę chcial zajac sie u siebie dwumasa bo juz mam oznaki zużycia, a spotkałem sie z opisanymi wyżej opiniami i zgłupiałem co zrobić ;)
Avatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
 
Posty: 254
Dołączył(a): 28 marca 2011, o 21:25
Lokalizacja: Nowa Sól
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 tdi AHF

Postprzez vwir » 6 marca 2015, o 22:46

piotrek148 napisał(a):Poradził zeby od razu zakładać sztywne koło i nie bawić się w regenerację, choć cena ze regeneracje połowę mniejsza niż za nowe sztywne koło + sprzęgło


Tylko po co kupować nowe sztywne koło? To kawał żelastwa, który niespecjalnie ma się jak zepsuć. A kupując używane koło i nowe sprzęgło wychodzi taniej niż regeneracja.

[ Dodano: 2015-03-06, 21:46 ]
piotrek148 napisał(a):Byłem dziś u fachowca od turba i zauważyłem że zajmują się także regeneracją kół dwumasowych. Cena ok 600 zł.
Porozmawiałem chwilę z fachowcem (20 lat w branży) i mówił że skoro fabryka dała dwumasę to ma być dwumasa, a od sztywnego koła skrzynia padnie.


A jak myślisz, co miałby Ci niby powiedzieć gość, który zajmuje się regeneracją dwumas? Żebyś mu nie dał zarobić tylko kupił jednomasę?
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechaniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron