[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.

Moderatorzy: Sony, CYRULIK, remiq

Postprzez sagon » 8 listopada 2014, o 15:11

vwir napisał(a):Wystarczy, że robiłeś już burdel na forum ibizy (razem z muszka.d).


Dzięki temu burdelowi muszka zaczął poważniej traktować swoich potencjalnych klientów :-) .Wszyscy potrafią tylko recenzować,włącznie z tobą.
Rozumiem,że tobie by wisiało,czy kupisz wtryski z dobrze ustawionymi ciśnieniami,czy też nie.
Jak cię stać na wydanie powiedzmy ponad klocka za 216tki na boschu z kompletnie rozjechanymi ciśnieniami,to twoja sprawa.Moim zdaniem naświetlanie takich przekrętów wychodzi chyba na dobre wszystkim.
Ja już abstrahuję od tego,żeby ktoś sam we własnym zakresie zrobił sobie porządne wtryski :lol: .

vwir napisał(a):Jeśli masz coś do mnie to zapraszam na pw


Jeżeli już coś,to tylko jedno,za dużo czytasz,za mało robisz.
Teraz o sprzęgle w temacie sprzęgieł i tego się trzymajmy.Wiemy,że zwolennikiem wyważania sprzęgieł nie jesteś,zabielania powierzchni styku koła z tarczą pewnie też nie polecasz.
A co powiesz na taką sytuację,gość wymienił sprzęgło na nowe i niestety się ślizgało,ale koła nie ruszał.Oczywiście moc pod 200 koni.Po wyjęciu koła i pewnym zabiegom przy tymże zamachu uślizgi ustały.

Ja piszę,że w pewne zabiegi warto zainwestować,niektóre są nawet wymagane,a jak kto zrobi osobiście mi lotto :-P .Macie prawo do własnego zdania i nikt nikomu tego prawa nie odbiera.
Tyle tylko,że dzięki twojej wiedzy,doświadczeniu ci,którzy by chcieli coś poprawić,już nie chcą.
Jednakże idąc w większe moce zawsze "warto pobawić się" z zamachem.
Na ori dwumasowym sprzęgle robiłem ponad 190 koni i jakoś się nie ślizgał,był rozwalony,ale sprzęgło swoją robotę robiło.
Wiesz pewnie,że sprzęgło w takim starym 1z,ale nie tylko,jest tym samym sprzęgłem,które kupujemy jako sprzęgło od g60-3000 332 001 sachs.
Zestaw sprzęgła od g60 ma z kolei taki sam docisk jak sprzęgło od vr6-3082 231 031 sachs.
Czyli wniosek nasuwa się sam,kupujesz używane sprzęgło od 1z,albo t4,ja wyrywam takie w cenie złomu po powiedzmy 50-100 zeta za komplet,nabijasz na tarczę nowe okładziny,tłumiki drgań te tarcze mają dziewicze,obrabiasz zamach i masz sprzęgło na 200 koni za powiedzmy max 300 zeta.Podczas gdy,za samo nowe sprzęgło trzeba dać około 400 złotówek.
To identycznie,jak zrobić sobie samemu wtryski,trzeba tylko chcieć i pojęcie mieć.
Tylko,kto o czymś takim słyszał,komu by się chciało ;-)
Wiesz też pewnie,że większość obecnie kupowanych sprzęgieł do naszych tdi,nowych rzecz jasna,to zestawy po regeneracjach w których wykorzystuje się większość elementów ze starych zestawów.
Kiedyś kolega kupił w dużym motoryzacyjnym sklepie takie oto sprzęgło do g60/1z/t4 2.4d itd

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f2d135f3a47fe6a.html

Zanim zaczniesz krytykować czyjeś nabyte w trakcie wielu lat modzenia tdi "pomysły" na ulepszenie tego i owego,sam trochę więcej pokombinuj,bo kupienie 216tek i oddanie auta tunerowi na czipkę,to ... .
Pozdrawiam i więcej praktyki,a mniej teorii na przyszłość ;-) .

Chcesz podyskutować o zawiłościach tuningu tdi,jakichś pomysłach,patentach,ulepszeniach to zapraszam.Czy to o sprzęgłach,pompach wtryskowych,skrzyniach biegów,hamulcach,turbinach i całej reszcie jestem do dyspozycji.

Pozdrawiam i bez spiny.
Pompa 10/11,230fb 220/340bar,wałek sdi,bv43/43a,g60,fmic,przedłużona skrzynia,swap hebli tył s3 256mm ,przód 288mm,2../4.. przy zaledwie 4.25v.
sagon
Forumowicz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10 sierpnia 2013, o 19:59
Lokalizacja: Stąporków
Car: toledo 1l
Engine: afn +++

Postprzez Roxon40 » 8 listopada 2014, o 15:31

Proponuję abyście obaj się już uspokoili i zaczęli trzymać się tematu. Forum jest od tego żeby podzielić się wiedzą a nie najeżdżać jeden na drugiego. Jeden zrobi tak, inny zrobi inaczej, ale każda wiedza i doświadczenie się przydaje.
Wycieczki personalne, oraz inne sprawy nie związane z tematem poruszajcie na PW, a tym czasem trzymamy się tematu.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
:one: Jest 154,5 KM i 339,7Nm :582:
:diabelek: EcuProject :diabelek:
Avatar użytkownika
Roxon40
Moderator
 
Posty: 4316
Dołączył(a): 14 listopada 2009, o 23:37
Lokalizacja: Zabrze
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

Postprzez MajorSkipper » 26 lutego 2015, o 13:59

Panowie, pomóżcie. Po przekopaniu wielu wątków nt. zmiany dwumasy na zamach udałem się na szrot i dorwałem koło zamachowe od Audi A4 B5 1.9 TDI 90 KM. Sprzedawca zarzeka się że jest to z silnika 1Z. Nie mam 100% pewności gdyż na zamachu nie ma żadnych numerów fabrycznych (tego pożądanego ... ... 273C) i mimo że nie jest to jakaś zawrotna kwota (wołają 100 zł) nie chcę się wpakować z felernym elementem. Tu pojawia się moje pytanie: czy zamach z silników AHU i AHH (także 90 koni) jest identyczny jak z 1Z ? Omawiane koło wygląda tak: http://olx.pl/oferta/kolo-zamachowe-jed ... 6KLl1.html , jeśli link się nie otwiera to postaram się dodać zdjęcia. Na kole z linku także nie widać żadnych numerów. Co powiecie panowie ? Pchać się w to ? Oczywiście rozmawiamy o przekładce do Toledo II ASV 110 KM
Ostatnio edytowano 26 lutego 2015, o 14:04 przez MajorSkipper, łącznie edytowano 1 raz
MajorSkipper
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26 lutego 2015, o 13:36
Lokalizacja: Chełm
Car:
Engine:

Postprzez irocket » 26 lutego 2015, o 14:04

Silniki wzdłużne (a taki chyba w A4 jest) miały inne zamachy i inne rozruszniki. Także jak będziesz szukał od 1Z to od Golfa III lub Toledo 1L
Obrazek
Avatar użytkownika
irocket
Sponsor
 
Posty: 1074
Dołączył(a): 3 sierpnia 2013, o 12:46
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno
Car: Seat Toledo 1L
Engine: 1.9TDi 1Z

Postprzez MajorSkipper » 26 lutego 2015, o 14:10

Czyli nie ma się co pchać w Audi, dzięki wielkie ! Może mają jakiegoś golfa na stanie :-)
MajorSkipper
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26 lutego 2015, o 13:36
Lokalizacja: Chełm
Car:
Engine:

Postprzez vwir » 26 lutego 2015, o 14:20

Musi być od poprzecznego silnika. Więc A4 i passat odpadają. Powód jest prosty - mają wieniec rozrusznika od drugiej strony koła zamachowego. Patrz, żeby koło miało wieniec po tej samej stronie, co powierzchnię cierną sprzęgła. Nie musi to być 1Z, równie dobrze może być to na przykład fabia 1.9TDI (silnik o oznaczeniu ATD). Przynajmniej wtedy będzie z 10 lat młodsze niż z 1Z ;)
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2827
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez MajorSkipper » 26 lutego 2015, o 14:47

Panowie, a koło zamachowe takie ? http://allegro.pl/audi-a3-97-r-kolo-zam ... source=mlt Podejdzie ? To z silników ALH i AGR, kod części taki jak w aukcji, końcówka na 100% 271F.
MajorSkipper
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26 lutego 2015, o 13:36
Lokalizacja: Chełm
Car:
Engine:

Postprzez vwir » 26 lutego 2015, o 15:06

Wiem, że te koła były w 2 wersjach (przynajmniej w 1Z). Wcześniejsze były cięższe i zostały zastąpione właśnie przez 273C. Ja bym nie ryzykował i brał 273C. Nie wiadomo, jak się będzie inne zachowywało.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2827
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez MajorSkipper » 26 lutego 2015, o 16:35

Okej, czyli dalej szukać 273C, własnie jedno mi sprzątnęli sprzed nosa :-| Pech to pech.
MajorSkipper
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26 lutego 2015, o 13:36
Lokalizacja: Chełm
Car:
Engine:

Postprzez vwir » 26 lutego 2015, o 16:41

Za 200 można spokojnie znaleźć:

http://allegro.pl/passat-b4-1-9tdi-037- ... 02776.html (B4 ma silnik poprzecznie)
http://allegro.pl/sprzeglo-1-9-tdi-atd- ... 66201.html
http://allegro.pl/sprzeglo-kompletne-ko ... 24298.html (tutaj fajnie, bo dołączył śruby)

W niższej cenie trzeba polować, albo podjechać na szrot.

Tutaj jest tanie, ale wygląda, jakby długo leżało na deszczu:
http://allegro.pl/sprzeglo-docisk-seat- ... 72098.html
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2827
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechaniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron