Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Skąd?: Nowa Sól

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: piotrek148 »

vwir pisze:Tylko po co kupować nowe sztywne koło? To kawał żelastwa, który niespecjalnie ma się jak zepsuć. A kupując używane koło i nowe sprzęgło wychodzi taniej niż regeneracja.


Dlatego warto pytać :) zawsze ktoś dobrze doradzi :)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: vwir »

Dokładnie do tego służy forum :-)
maziarz00
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 11 lut 2015, 20:50

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: maziarz00 »

Witam ja zakupiłem wczoraj komplet; zamach 273c + sprzęgło 1z/g60 (prawie nówka) + śrubki za 200zł. dokupie tylko uszczelniacz na wał i łożysko sprzegła i można zakładać. Jak cos to mam namiary na gościa który bedzie miał takie koła w dobrej cenie.
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Wojnicz Małopolska

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: ghul17 »

ja tez znalazłem u siebie na szrocie zamach 273c nowe sprzegło sachs 540zł mi mowili albo luk 440 ma ktoś nr uszczelniacza wału? bądz rozmiar moze bym tez wymienił
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2015, 21:10 przez ghul17, łącznie zmieniany 1 raz.
maziarz00
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 11 lut 2015, 20:50

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: maziarz00 »

Sprzęgło założone 273c +sprzegło 200zł +łożysko luk 40zł+uszczelniacz wału corteco 69zł=319zł :-D
Dobry interes. A sprzęgło idealnie pracuje.
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Wojnicz Małopolska

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: ghul17 »

u mnie drozej bo sprzegło nowka 500zł sachs do tego uszczelniasz 95zł tez corteco. ale odradzam uzywki sprzegła ze szrotu. u mnie była robota dwa razy. teraz sie wszystko ładnie klei. i do belgi mozna ruszac byle by coś innego sie nie wysr.....o
Marios
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 18 sty 2012, 21:22

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: Marios »

Witam,

nademną również wisi wymiana sprzęgła - na luzie coś już zaczyna "rzęźić", po wcisnięciu sprzęgłą przestaje. Pewnie to łożysko wyciskowe, ale też zimą ciężko wchodzi jedynka i dwójka, sprzęgło raczej wysoko bierze, więc jak wymienie to pewnie wszystko. Tutaj pojawiają się pytania:

1. Panowie moglibyście się podzielić (tak z perspektywy lat i kilometrów), jakie są wasze doświadczenia po zamianie dwumasy na jednomasę? Głośniej słychać skrzynie biegów? Ile setek tysięcy kilometrów zrobiliście i jest wszystko w porządku, lub też nie? Zrobilibyście to jeszcze raz?.
2. Jeżeli bym jednak zdecydował bym się na dwumasę, to co muszę dokupić do zestawu LUK'a? Łożysko wyciskowe, śruby, sprzęgło, uszczelniacz na wale, są w zestawie?
3. Może ktoś napisać, też najlepiej z doświadczenia, ile zrobił kilometrów po wymianie dwumasy na dwumasę?
4. Kiedyś słyszałem, że dobrze również jest wymienić wysprzęglik? Czy wysprzęglik mogę również wymienić później, bez demontażu skrzyni biegów?
Ostatnio zmieniony 20 maja 2015, 07:14 przez Marios, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: Kitaj »

Marios pisze: Czy wysprzęglik mogę również wymienić później, bez demontażu skrzyni biegów?


Możesz bo jest na zewnątrz ale jeżeli jest dobry to nie ma sensu :)

Ja zrobiłem na jednomasie 100 tys ale ja mam włożone valeo i nie polecam wolałbym stare dobre sprzegło z 1Z, nie wiem jak LUK ale ponoć jest różnica miedzy valeo u LUK-iem :)

Marios pisze:Jeżeli bym jednak zdecydował się na dwumasę, to co muszę dokupić do zestawu LUK'a? Łożysko wyciskowe, śruby, sprzęgło, uszczelniacz na wale, są w zestawie?

Wszystko zależy od zestawu jaki kupujesz, takie przeważne minimum jest z łozyskiem wyciskowym a dodatkowo możesz dokupić np uszczelniacz na wale. Musisz po prostu sie zapytać w sklepie co jest dokładnie w zestawie :-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
PanBulwa
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 03 gru 2015, 17:12
Auto: 1m
Model: TDI ASV
Skąd?: warszawa

Re: [1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: PanBulwa »

Jestem po wymianie sprzęgła w asv na jednomas. Drgania przy ruszaniu zmniejszyły się ale to nadal nie to. Pozatym zaraz po złożeniu sprzegło brało przy samej podłodze. Po 2 tygodniach znowu bierze dość wysoko. Czy to normalny obiaw? Być może tylko mi się tak wydaje ale mam wrażenie że drgania wróciły. Może ma ktoś jakiś pomysł co to może powodować takie dolegliwości przy ruszaniu?
Awatar użytkownika
Antek1987
Forumowicz
Posty: 429
Rejestracja: 16 paź 2011, 22:26
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 SDI
Skąd?: Puszcza Mariańska

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: Antek1987 »

A może masz poduchy do wymiany??
ODPOWIEDZ