[1M] Otwieranie klapy z pilota

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK

[1M] Otwieranie klapy z pilota

Postprzez spec » 17 lutego 2013, o 10:09

Przeglądając forum golfa znalazłem taki poradnik:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=495217
czy ktoś montował już coś takiego w Toledo?
Temat mnie zaciekawił. Mam już trzyprzyciskowy pilot scyzoryk - fabryczny moduł potrafi otworzyć samą klapę ale nie odskakuje ona tak jak np w audi a4 b5.
Siłowniki są dosyć mocne - na forum golfa podają, że trzeba kupić o sile 500N, do seata można dostać nawet mocniejsze np:
http://jakexport-import.pl/pl/p/silowni ... -SEDAN/134
Podejrzewam, że oryginalne o ile sprawne też dadzą radę. Dołożenie sprężyny też chyba nie jest problematyczne - miejsce jest, wystarczą podkładki i sprężyna :)
Tutaj jest filmik jak działa to w golfie - w opisie jest cała instrukcja tylko, że po hiszpańsku. Może ktoś przetłumaczy część z podpinaniem elektryki?
Na pewno trzeba silniczek do otwierania klapki paliwa:
http://kemes-auto.pl/produkt/83,silowni ... -oryginal-
Myślę, że używany można dostać za grosze. Montaż też nie powinien być problematyczny patrząc na instrukcje z forum golfa.
Jedynie zastanawia mnie część z elektryką. Czy moduł daje osoby sygnał na osobnym kablu do otwarcia bagażnika? Nie bardzo mogę rozszyfrować to z instrukcji.
Ostatnio edytowano 13 kwietnia 2015, o 12:41 przez spec, łącznie edytowano 1 raz
spec
Forumowicz
 
Posty: 842
Dołączył(a): 27 stycznia 2010, o 21:44
Lokalizacja: Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez neostar » 17 lutego 2013, o 10:20

Przede wszystkim to gość z golfa ma nieoryginalny alarm tylko jakiś wynalazek z allegro. Poza tym fabryczny moduł jedynie odryglowuje zamek klapy a u gościa z golfa dodatkowy kanał ciągnie linkę od klamki co nie ma sensu przed otwarciem całego samochodu. Zasadniczo może i ciekawy pomysł ale wykonanie tego raczej ciężkie. Należałoby zrobić tak, żeby klapa otwierała się zaraz od odryglowaniu. Nie jest to za bardzo możliwe.

PS Pisze oczywiście o fabrycznym alarmie i module komfortu.
Moja furmanka: viewtopic.php?t=3451

8-)
Avatar użytkownika
neostar
Sponsor
 
Posty: 189
Dołączył(a): 30 kwietnia 2010, o 20:34
Lokalizacja: Okolice Płocka (WPL)
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.6

Postprzez spec » 17 lutego 2013, o 10:49

Zobacz na link do YT. W podpisie jest instrukcja jak zrobić to na oryginalnym sterowniki - tam nawet używany jest słynny moduł AH, który potrzebuje kabla na coma aby uruchomić otwieranie szyb z pilota i do którego są dużo droższe scyzoryki.
Dodatkowo trzeba zamontować w miejsce oryginalnych ograniczników zamknięcia to:
http://www.ecstuning.com/Search_VW/1k88 ... ES2108933/
aby klapa odskakiwała po otwarciu.
Ma ktoś jakieś schematy do modułu komfortu? Czym różni się sygnał otwierający wszystkie zamki od sygnału do otwarcia tylko bagażnika? Najlepiej jakby były podawane na dwóch oddzielnych przewodach.
W hiszpańskiej instrukcji jest coś o przekaźniku ale nie mogę rozszyfrować zasady działania.
spec
Forumowicz
 
Posty: 842
Dołączył(a): 27 stycznia 2010, o 21:44
Lokalizacja: Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez neostar » 17 lutego 2013, o 11:07

Siłownik otwierania klapy bagażnika jest wpięty bezpośrednio do modułu komfortu, więc po wciśnięciu przycisku otwierania klapy napięcie podawane jest tylko na 2 przewody idące do klapy a przy normalnym otwarciu sygnał idzie na wszystkie drzwi (moduły w drzwiach lub bezpośrednio na zamki zależnie od ilości elektrycznych szyb) + bagażnik. Daj mi link do tej instrukcji bo nie widzę...
Moja furmanka: viewtopic.php?t=3451

8-)
Avatar użytkownika
neostar
Sponsor
 
Posty: 189
Dołączył(a): 30 kwietnia 2010, o 20:34
Lokalizacja: Okolice Płocka (WPL)
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.6

Postprzez spec » 17 lutego 2013, o 11:15

my bad, pisałem i nie wkleiłem linka :)

http://www.youtube.com/watch?v=nI17w3-jzqg

Tutaj filmik a w podpisie jest instrukcja w pdfie. Na filmiku widać, że autor trzyma przycisk dłużej - tak jak to działa w oryginale. Z tego co wyczytałem potrzebny jest jeden przewód i przekaźnik 79 ale reszty nie mogę rozczytać.

[ Dodano: 2013-02-17, 11:49 ]
Tutaj rysunek z instrukcji:
Obrazek

Gdzie znajduje się złącze T23 i do czego ono służy? Chodzi o całą kostkę modułu komfortu?

[ Dodano: 2013-02-17, 12:03 ]
Sam sobie odpowiadam, hehe. T23 to kostka podłączona do modułu komfortu i dla modułu:
1J0 - wpinamy się pod kabel z numerem 13
1C0 - wpinamy się pod kabel z numerem 4
Ja akurat mam 1J0 959 799AH więc najstarszy ale jak widać ma sporo funkcji. A z pinu 13 musi wychodzić dodatkowy sygnał (inny niż ten idący do zamka chyba).
Gdyby ktoś w fabryce pomyślał to automatyczna klapa była by montowana w oryginale.
spec
Forumowicz
 
Posty: 842
Dołączył(a): 27 stycznia 2010, o 21:44
Lokalizacja: Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez DzieX » 17 lutego 2013, o 13:52

Jestem pewien że myśleli, ale ekonomia swoje zrobiła.
Seat Toledo 2.3 V5
facebook, forum
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2128
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: AGZ, M9R

Postprzez spec » 17 lutego 2013, o 14:33

Wg mnie seat nie mógł mieć za dużo bajerów bo kto kupiłby wtedy vw albo audi.
Tak samo jak z domykaniem szyb z pilota, w audi standard a w seacie trzeba kombinować, włączać a wszystko już sprzętowo jest.
Tutaj jeszcze filmik z bory na zachętę:
http://www.youtube.com/watch?v=NaP5Iq_c ... e=youtu.be
Wynika z tego, że można użyć siłowników z Audi A6 o numerze: 4B5 827 552 D
Mają te same wymiary ale większą siłę bo 630N. Wg opisu na YT wystarczy nawet jedna sztuka.
Ktoś może potwierdzić czy w kostce t23 do modułu komfortu są takie piny (numer 000979131):
https://www.google.pl/search?q=00097913 ... e&ie=UTF-8
spec
Forumowicz
 
Posty: 842
Dołączył(a): 27 stycznia 2010, o 21:44
Lokalizacja: Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez neostar » 17 lutego 2013, o 16:10

Na filmie z golfem gość najpierw go otwiera a później dopiero klapę, ciekawi mnie czemu nie otwiera od razu klapy? Przecież przytrzymując środkowy przycisk powinna się odryglować. Pozostaje jedynie podłączyć przewód do wskazanego pinu i zobaczyć jak to działa.

Wg. etki powinien pasować ten pin z kablem.

BTW. Kiedyś robiłem elektryczne otwieranie klapy w tico i wystarczył do ich otwarcia zwykły siłownik typu slave od uniwersalnego centralnego zamka.
Moja furmanka: viewtopic.php?t=3451

8-)
Avatar użytkownika
neostar
Sponsor
 
Posty: 189
Dołączył(a): 30 kwietnia 2010, o 20:34
Lokalizacja: Okolice Płocka (WPL)
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.6

Postprzez spec » 17 lutego 2013, o 16:32

A jak myślisz można zastosować zamiast przekaźnika 79 z fotki wyżej przekaźnik od alarmu (został mi) - coś takiego:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... f61fbba9c1
Wydaje mi się, że wg schematu powinno być ok jedynie znaki + i - mnie zastanawiają przy złączach 85 i 86.
Wg schemtu chyba będzie odwrotnie podpięte wszystko - do 85(-) ma być stałe 12V a do 86(+) masa z sygnału z modułu komfortu.

Całość:
30 - sygnał do silniczka
86(+) - masa z modułu komfortu z pinu 13 złącze t23
85(-) - stały plus
87a - stały plus

Na filmiku może chciał pokazać, że przy otwarciu normalnym klapa zostaje?
spec
Forumowicz
 
Posty: 842
Dołączył(a): 27 stycznia 2010, o 21:44
Lokalizacja: Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez neostar » 17 lutego 2013, o 17:06

Możesz go zastąpić tym z alarmu. Dla zwykłego przekaźnika nie ma znaczenia podłączenie + i -. Znalazłem gdzieś inny film na YT na którym klapa jest otwierana przy zamkniętym aucie, więc może to ma szanse działać.
Moja furmanka: viewtopic.php?t=3451

8-)
Avatar użytkownika
neostar
Sponsor
 
Posty: 189
Dołączył(a): 30 kwietnia 2010, o 20:34
Lokalizacja: Okolice Płocka (WPL)
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.6

Następna strona

Powrót do Mechaniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron