Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[1M 1.8 20V] SWAP silnika na mocniejszy

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
rafal.1911
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 16 gru 2012, 04:47

[1M 1.8 20V] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: rafal.1911 »

Witam posiadam toledo II z silnikiem 1.8 20V oraz anglika z silnikiem 2.3 v5 170km i chciał bym przełożyć silnik próbował ktoś już tego ?? dużo jest zabawy z elektryką? bo podejrzewam że trzeba zmienić całą wiązkę. Jakie problemy mogę napotkać ??
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2015, 12:39 przez rafal.1911, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 1.8 20V] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: DzieX »

Głównie elektryczne. Może lepiej przełożyć to 2.3 korzystając z części z 1.8 ???
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[1M 1.8 20V] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: remiq »

rafal.1911 pisze:bo podejrzewam że trzeba zmienić całą wiązkę. Jakie problemy mogę napotkać ??

jeśli masz sprzęt lub pomysł jak wyciągnąć silnik, to praktycznie żadne. Przekładasz silnik ze skrzynią, łapami, półosiami, i elektryką i praktycznie wszystko powinno pasować. Elektryka jest prosta, bo to tylko wypinanie wtyczek starej wiązki silnika ze skrzynki bezpieczników i wpięcie nowej. W 1M potem te całe adaptacje osprzętu VAG'iem i tyle (chociaż przy zmianie ECU nie powinno być takiej konieczności, chyba, że IMMO). Podłączasz osprzęt, zalewasz płynami. Jak odpali i będzie OK, to kulasz się do okręgowej stacji diagnostyczne, robią pełny przegląd + zmiany konstrukcyjne (razem 180zł) i z papierkiem do urzędu zmienić dowód.

DzieX pisze:korzystając z części z 1.8 ???

Może rozrusznik, alternator, łapa skrzyni i hmmm... tyle. VR5 są w tym temacie równie upierdliwe, jak VR6, gdzie przy swapie nie pasuje praktycznie nic od 4-cylindrówki.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 1.8 20V] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: DzieX »

remiq pisze:Może rozrusznik, alternator, łapa skrzyni i hmmm... tyle. VR5 są w tym temacie równie upierdliwe, jak VR6, gdzie przy swapie nie pasuje praktycznie nic od 4-cylindrówki.


Miałem na myśli przełożenie anglika na europę ;) Na pewno łatwiej niż wybebeszać wszystko pod maską.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[1M 1.8 20V] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: remiq »

DzieX, Ty przekładałeś anglika. Był problem z wiązką, czy miałeś europejską?
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 1.8 20V] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: DzieX »

Nie miałem europejskiej, ale nie było problemu. Wiązki jest za dużo, a nie za mało. Na angliki.info jest opis przekładki toledo albo leona. Jedynie parę kabli trzeba przedłużyć, ale to jest 1:1.

Tutaj fotki: http://angliki.info/threads/toledo-99-0 ... adka.1404/
rafal.1911
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 16 gru 2012, 04:47

[1M 1.8 20V] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: rafal.1911 »

Sprzętu nie posiadam ale pomysł mam na wyciągnięcie silnika. Przekładka anglika na częściach z 1.8 odpada mam go od salonu wiec szkoda mi go rozbierać po za tym w angliku jeszcze opłaty trzeba by było zrobić. Ale jak z elektryką niema wiekszych problemów to myślę że sobie poradzę. A do okręgowej stacji diagnostycznej nie mam zamiaru jechać bo po co opłaty na 1.8 zostaną :) chyba nie będę miał potem z tym problemów??
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 1.8 20V] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: DzieX »

Ja pisałem, że nie ma problemu z elektryką przy przekładce! Przy swapie będzie przerabianie wiązki.
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4493
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Skąd?: Zabrze

[1M 1.8 20V] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: Roxon40 »

rafal.1911 pisze:chyba nie będę miał potem z tym problemów??
Nie, do czasu jakiegoś wypadku kiedy wezmą auto na prześwietlenie i okaże się ze masz nie ten silnik i OC płacisz nie taki wtedy mogą się zacząć problemy. Zwykła drogówka pod maskę z reguły nie zagląda więc nie będą się czepiać.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[1M 1.8 20V] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: remiq »

rafal.1911 pisze:chyba nie będę miał potem z tym problemów??

wszystkie przeglądy na lewo potem będziesz robił?
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
ODPOWIEDZ