[1L] SWAP silnika 1.8 na mocniejszy

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
ODPOWIEDZ
Przemooo26
Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 27 cze 2011, 23:55

[1L] SWAP silnika 1.8 na mocniejszy

Post autor: Przemooo26 »

witam mam takie pytania i zainteresowałem się tym a mianowicie swapem silnika aktualnie mam 1.8 8vbenz 90km ABS ale chciałbym go wywalić i wstawić silnik z całym osprzętem a mianowicie rozważam
1) 1.8 turbo od golfa i nie tylko
2) 2.3 v5 od Toledo 1M 170km
3) 2.0 ABF toledo 1L 150km
4) 1.9 tdi ASZ Seat ibiza 130km
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2015, 12:31 przez Przemooo26, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
toledziak95
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:25

[1L] SWAP silnika 1.8 na mocniejszy

Post autor: toledziak95 »

Ja bym walił ASZ i później go kręcił:)
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3127
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1L] SWAP silnika 1.8 na mocniejszy

Post autor: DzieX »

Ciężko będzie wstawić 1, 2, i 4 silnik.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[1L] SWAP silnika 1.8 na mocniejszy

Post autor: remiq »

Żaden problem. Jeśli latają z tymi silnikami Golfy mk2, to Toledo też poleci. Komora silnika i elektryka bardzo podobna. Jedynie co to będzie rzeźba z zegarami, bo przy tych silnikach (oprócz ABF) o ile wiem jakoś schowali immobiliser.
Poza tym to żaden swap oprócz 1F na RP i PF na 2E nie jest taki sobie prosty. Zawsze jest error z elektryką, zawsze coś wyskoczy niespodziewanego, coś nie pasuje itp.
Dygresja: jak brać, to graty z aut z poprzecznym silnikiem , bo wzdłużne (Passat B5, Audi A4, A6, Skoda Superb) mają część osprzętu inną, np dolot, podstawa filtra oleju, czasem miska olejowa, kolektor wydechowy, orurowanie IC itp.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3127
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1L] SWAP silnika 1.8 na mocniejszy

Post autor: DzieX »

Ok, tylko trzeba do tego dodać cały zawias i heble. O ile z ABF byłby przygotowany o ile przy reszcie była by gruba rzeźba.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[1L] SWAP silnika 1.8 na mocniejszy

Post autor: remiq »

Żadna specjalnie gruba rzeźba. Spróbuj coś mocniejszego swapować do Poloneza, gdzie każdy prawie silnik pochodzi od innego producenta, a elementy napędu nie wytrzymują serii.
Jeśli ma silnik ABS, to i tak musi heble i zawias poprawić, bo ma małe tarcze i lekki silnik.

Generalnie przy swapie lecą do zmiany hamulce (zaciski, tarcze, serwo, pompa), zwrotnice, sprężyny, ew. stabilizator grubszy (wymienione silniki cięższe od ABS), półosie, skrzynia biegów, wysprzęglik hydrauliczny, lewarek na linki, cała elektryka silnika od skrzynki bezpieczników, przez ECU, po ostatni czujnik, sam silnik z kolektorami, przy turbawkach całe orurowanie dolotu, cały wydech (seryjna słomka będzie dławić). Przy dieslu pompa paliwa, filtr. Chłodnica najlepiej na dwa wiatraki, chyba że już ma szeroką. Przy VR5 bankowo zegary - obrotek zgłupieje. W 10.000 PLN się zmieści :)
Na łapy wszystko wejdzie, mocowania są, więc mechanicznie niewielki problem. Zabawa będzie z elektryką.

Ale czy warto? Jasne, że warto. Ile jest w Polsce 1L z VR5, albo 1,8T? Nie ma. Bycie pierwszym - bezcenne.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Przemooo26
Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 27 cze 2011, 23:55

[1L] SWAP silnika 1.8 na mocniejszy

Post autor: Przemooo26 »

dokładnie jak remiq powiedział "Ale czy warto? Jasne, że warto. Ile jest w Polsce 1L z VR5, albo 1,8T? Nie ma. Bycie pierwszym - bezcenne " no ja liczyłem koszty do 5000/6000tyś maks a dłubania jest i to sporo
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3127
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1L] SWAP silnika 1.8 na mocniejszy

Post autor: DzieX »

@remiq
No to ja wiem co trzeba, tylko to co wymieniłeś to się łatwiej pisze niż robi :D Rzeźba moim zdaniem jest duża - same sanki nie zawsze pasują i trzeba kombinować. Kwestia podejścia - co dla jednych jest trudne dla innych jest łatwe :)
ODPOWIEDZ