Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[ALL] SWAP hamulców

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Olsztyn

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: bartek »

Jestem obecnie na etapie szukania mocniejszych hamulców do mojego "diabełka"
Seria trochę puchnie przy dynamicznej jeździe.
Postaram się opisać to co udało mi się znaleźć na ten temat na przykładzie seria TDI 90,110KM
przód:
seria tarcza 280mm jarzmo razem ze zwrotnicą. Aby przejść na 288 należy wymienić zwrotnicę, dokupić zacisk, jarzmo i oczywiście tarcze+klocki, blaszana osłona tarczy
części te występują w autkach o tej samej płycie podłogowej co nasze Tolki z silnikami:
TDI 130-150KM, benzynka 1.8T, V5
następnie(jak kto woli od razu) do przejścia na tarcze 312, należy zmienić tylko jarzmo zacisku oczywiście tarczę+klocki(chociaż są takie same jak w 288, zależy od stanu).
Zacisk i zwrotnica taka sama jak 288
tył:
seria 232, tarcza niewentylowana:
aby przejść na 256 wentylowaną trzeba dokupić jarzmo i zacisk, tarcze (pasują przednie od benzyn 1.4, 1.6) + klocki , z osłony tarczy można odciąć rant, lub odgiąć po całości, wtedy wejdzie większa tarcza(wymiana osłony kłopotliwa, trzeba zdejmować piastę)
części pochodzą od leona cupra R lub skody octawii I RS
Dobrze jest też wymienić przednie (gumowe) przewody hamulcowe na takie w stalowym oplocie.
jak coś pokręciłem to proszę o poprawki.
Miłego hamowania :-D
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2015, 12:51 przez bartek, łącznie zmieniany 3 razy.
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
maniekmc
Forumowicz
Posty: 844
Rejestracja: 19 maja 2008, 15:02

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: maniekmc »

Bartek, chyba 288mm wchodzi bez żadnych modów do standardowych zacisków od 280mm.
Sam zakładałem ATE PowerDisc :D
A Tobie bym radził założyć tarcze 288mm z jakiś stopów bardzo szybko odprowadzających ciepło i przewody w oplocie, styknie na przód i już będziesz miał o wiele lepsze hamowanie.
Później zmień opony ja jakieś wyczynowe np: P1 i amorki sportowe, skrócisz drogę hamowania o kilka dobrych metrów.
Powodzenia w modach!
[center]Obrazek[/center]
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Olsztyn

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: bartek »

maniekmc pisze:Bartek, chyba 288mm wchodzi bez żadnych modów do standardowych zacisków od 280mm.

nie podejdzie
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
maniekmc
Forumowicz
Posty: 844
Rejestracja: 19 maja 2008, 15:02

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: maniekmc »

szkoda,że nie mam już tych starych faktur- tam miałem rozmiar tarcz i chyba było to 288mm, ale ja miałem benzynę, co niczego nie zmienia :D
[center]Obrazek[/center]
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Olsztyn

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: bartek »

Golf 1.8 and 1.8T | Golf 130/150 TDI | Seat Leon 130/150 TDI i 1.8 & 1.8T

Przód: 288mm x 25mm wentylowane, zaciski 54mm ATE jednotłoczkowe
Tył: 232mm x 9mm tarcze nie wentylowane

2.0 8v | TDI 115 | TDI 110 | TDI 100 | TDI 90

Przód: 280mm x 22mm wentylowane, 1 tłoczkowe zaciski typu FS III
Tył: 232mm x 9mm tarcze nie wentylowane
280-288 inne zwrotnice, zaciski i jarzma :-P
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
sz.p.bartek
Forumowicz
Posty: 268
Rejestracja: 20 maja 2008, 15:10
Auto: ...
Model: ...
Skąd?: Trójmiasto
Kontakt:

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: sz.p.bartek »

bartek pisze:seria 232, tarcza nie wentylowana:
aby przejąć na 256 wentylowaną trzeba dokupić jarzmo i zacisk, tarcze (pasują od benzyn 1.4, 1.6) + klocki


To 1.4 i 1.6 benzyna ma z tyłu 256mm wentylowane? :shock: One chyba z przodu mają 256mm.
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Olsztyn

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: bartek »

sorki, chodziło mi o 1.4, 1.6 przód(już poprawiam)
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: remiq »

Kolejny krok: hamulce Brembo z Leona Cupra R lub Audi S3 z tarczą 323mm :)

http://www.drivertuition.com/LeonCupraBrakes.htm
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Olsztyn

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: bartek »

tył już założony:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
hamulce jeszcze się układają, ale już czuć, że ręczny lepiej trzyma, a podczas hamowania samochód mniej "nurkuje" :-)
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
grzesiek998
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:17

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: grzesiek998 »

bartek pisze:hamulce jeszcze się układają, ale już czuć, że ręczny lepiej trzyma, a podczas hamowania samochód mniej "nurkuje"

bartek jaki koszt tych modow byl?bo zastanawiam sie czy u siebie tak nie zrobic
MR Motors - 140KM 313Nm
Obrazek
ODPOWIEDZ