[ALL] SWAP hamulców

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK

[ALL] SWAP hamulców

Postprzez bartek » 21 maja 2010, o 20:12

Jestem obecnie na etapie szukania mocniejszych hamulców do mojego "diabełka"
Seria trochę puchnie przy dynamicznej jeździe.
Postaram się opisać to co udało mi się znaleźć na ten temat na przykładzie seria TDI 90,110KM
przód:
seria tarcza 280mm jarzmo razem ze zwrotnicą. Aby przejść na 288 należy wymienić zwrotnicę, dokupić zacisk, jarzmo i oczywiście tarcze+klocki, blaszana osłona tarczy
części te występują w autkach o tej samej płycie podłogowej co nasze Tolki z silnikami:
TDI 130-150KM, benzynka 1.8T, V5
następnie(jak kto woli od razu) do przejścia na tarcze 312, należy zmienić tylko jarzmo zacisku oczywiście tarczę+klocki(chociaż są takie same jak w 288, zależy od stanu).
Zacisk i zwrotnica taka sama jak 288
tył:
seria 232, tarcza niewentylowana:
aby przejść na 256 wentylowaną trzeba dokupić jarzmo i zacisk, tarcze (pasują przednie od benzyn 1.4, 1.6) + klocki , z osłony tarczy można odciąć rant, lub odgiąć po całości, wtedy wejdzie większa tarcza(wymiana osłony kłopotliwa, trzeba zdejmować piastę)
części pochodzą od leona cupra R lub skody octawii I RS
Dobrze jest też wymienić przednie (gumowe) przewody hamulcowe na takie w stalowym oplocie.
jak coś pokręciłem to proszę o poprawki.
Miłego hamowania :-D
Ostatnio edytowano 13 kwietnia 2015, o 12:51 przez bartek, łącznie edytowano 3 razy
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Avatar użytkownika
bartek
Sponsor
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 22:12
Lokalizacja: Olsztyn
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez maniekmc » 21 maja 2010, o 20:21

Bartek, chyba 288mm wchodzi bez żadnych modów do standardowych zacisków od 280mm.
Sam zakładałem ATE PowerDisc :D
A Tobie bym radził założyć tarcze 288mm z jakiś stopów bardzo szybko odprowadzających ciepło i przewody w oplocie, styknie na przód i już będziesz miał o wiele lepsze hamowanie.
Później zmień opony ja jakieś wyczynowe np: P1 i amorki sportowe, skrócisz drogę hamowania o kilka dobrych metrów.
Powodzenia w modach!
[center]Obrazek[/center]
Avatar użytkownika
maniekmc
Forumowicz
 
Posty: 845
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 15:02
Lokalizacja: Warszawa
Car:
Engine:

Postprzez bartek » 21 maja 2010, o 20:26

maniekmc napisał(a):Bartek, chyba 288mm wchodzi bez żadnych modów do standardowych zacisków od 280mm.

nie podejdzie
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Avatar użytkownika
bartek
Sponsor
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 22:12
Lokalizacja: Olsztyn
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez maniekmc » 21 maja 2010, o 20:32

szkoda,że nie mam już tych starych faktur- tam miałem rozmiar tarcz i chyba było to 288mm, ale ja miałem benzynę, co niczego nie zmienia :D
[center]Obrazek[/center]
Avatar użytkownika
maniekmc
Forumowicz
 
Posty: 845
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 15:02
Lokalizacja: Warszawa
Car:
Engine:

Postprzez bartek » 21 maja 2010, o 20:33

Golf 1.8 and 1.8T | Golf 130/150 TDI | Seat Leon 130/150 TDI i 1.8 & 1.8T

Przód: 288mm x 25mm wentylowane, zaciski 54mm ATE jednotłoczkowe
Tył: 232mm x 9mm tarcze nie wentylowane

2.0 8v | TDI 115 | TDI 110 | TDI 100 | TDI 90

Przód: 280mm x 22mm wentylowane, 1 tłoczkowe zaciski typu FS III
Tył: 232mm x 9mm tarcze nie wentylowane
280-288 inne zwrotnice, zaciski i jarzma :-P
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Avatar użytkownika
bartek
Sponsor
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 22:12
Lokalizacja: Olsztyn
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez sz.p.bartek » 21 maja 2010, o 20:43

bartek napisał(a):seria 232, tarcza nie wentylowana:
aby przejąć na 256 wentylowaną trzeba dokupić jarzmo i zacisk, tarcze (pasują od benzyn 1.4, 1.6) + klocki


To 1.4 i 1.6 benzyna ma z tyłu 256mm wentylowane? :shock: One chyba z przodu mają 256mm.
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
Avatar użytkownika
sz.p.bartek
Forumowicz
 
Posty: 270
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 15:10
Lokalizacja: Trójmiasto
Car: ...
Engine: ...

Postprzez bartek » 21 maja 2010, o 20:44

sorki, chodziło mi o 1.4, 1.6 przód(już poprawiam)
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Avatar użytkownika
bartek
Sponsor
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 22:12
Lokalizacja: Olsztyn
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez remiq » 24 maja 2010, o 23:51

Kolejny krok: hamulce Brembo z Leona Cupra R lub Audi S3 z tarczą 323mm :)

http://www.drivertuition.com/LeonCupraBrakes.htm
Obrazek

Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Avatar użytkownika
remiq
Junior Admin
 
Posty: 2961
Dołączył(a): 4 kwietnia 2009, o 21:55
Lokalizacja: Świętochłowice
Car: Audi 80/Saxo/Passat
Engine: 2,0E/1,5D/1,9TDI

Postprzez bartek » 14 czerwca 2010, o 17:17

tył już założony:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
hamulce jeszcze się układają, ale już czuć, że ręczny lepiej trzyma, a podczas hamowania samochód mniej "nurkuje" :-)
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Avatar użytkownika
bartek
Sponsor
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 22:12
Lokalizacja: Olsztyn
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez grzesiek998 » 1 lipca 2010, o 16:44

bartek napisał(a):hamulce jeszcze się układają, ale już czuć, że ręczny lepiej trzyma, a podczas hamowania samochód mniej "nurkuje"

bartek jaki koszt tych modow byl?bo zastanawiam sie czy u siebie tak nie zrobic
MR Motors - 140KM 313Nm
Obrazek
Avatar użytkownika
grzesiek998
Sponsor
 
Posty: 324
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, o 22:17
Lokalizacja: mińsk maz
Car:
Engine:

Następna strona

Powrót do Mechaniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron