[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK

Postprzez davidlive » 28 października 2013, o 18:45

Witam.

Na wstępie wyjaśnię nie nie zamierzam wyjmować z auta dobrego silnika AGZ bo to by nie miało sensu o marne 20KM.

Sprawa wygląda następująco, kupiłem w Niemczech bardzo zadbane i ładne toledo 2.3 z silnikiem AGZ 150KM, na gwincie.

I w tym gwincie właśnie problem, auto było swego czasu tak opuszczone (do transportu podniosłem) że koleś wadził miska o jakieś gó...na na drodze i wylało olej z silnika, i silnik padł.

I dowiedziałem się że możliwe jest zamontowanie bez większych modów silnika AQN 170KM.

Pytanie co muszę zmienić zakładając oczywiście że kupie kompletny silnik z komputerem bo wiązka podobno identyczna.

pozdrawiam
davidlive
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 28 października 2013, o 18:20
Lokalizacja: Orzelec Duży
Car:
Engine:

Postprzez remiq » 28 października 2013, o 21:08

davidlive, poczytaj wcześniejsze posty. Dowiesz się, że nie jest identyczna przez zapłon. A mechanicznie się da bez problemów. Wszystkie mocowania pasują.
Obrazek

Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Avatar użytkownika
remiq
Junior Admin
 
Posty: 2964
Dołączył(a): 4 kwietnia 2009, o 21:55
Lokalizacja: Świętochłowice
Car: Audi 80/Saxo/Passat
Engine: 2,0E/1,5D/1,9TDI

Postprzez davidlive » 28 października 2013, o 21:49

czytałem posty, jednak wolałem odgrzać trochę temat bo może pojawiły się jakieś istotne informacje bo w podanych postach nikt nie napisał "przekładałem" "zrobiłem" "WIEM" niestety większość to domysły albo niepewne info
davidlive
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 28 października 2013, o 18:20
Lokalizacja: Orzelec Duży
Car:
Engine:

Postprzez remiq » 28 października 2013, o 22:05

davidlive, tutaj mało kto swapuje coś grubszego, niż zderzaki, czy hamulce. Poszukaj na forum Golfa. Tam pewnie będą wiedzieli.
Obrazek

Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Avatar użytkownika
remiq
Junior Admin
 
Posty: 2964
Dołączył(a): 4 kwietnia 2009, o 21:55
Lokalizacja: Świętochłowice
Car: Audi 80/Saxo/Passat
Engine: 2,0E/1,5D/1,9TDI

Postprzez davidlive » 28 października 2013, o 22:50

Pięknie to ująłeś ;p
davidlive
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 28 października 2013, o 18:20
Lokalizacja: Orzelec Duży
Car:
Engine:

Postprzez deejay-13 » 5 stycznia 2014, o 06:13

Przymierzem się do swapa. Jest ktoś na forum co zmieniał AGZ na AQN??
Na prostej drodze nie nauczysz się wychodzić z zakrętów...
Avatar użytkownika
deejay-13
Forumowicz
 
Posty: 435
Dołączył(a): 14 listopada 2012, o 17:15
Lokalizacja: Krosno
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 2.3 V5

Postprzez tomas1911 » 5 stycznia 2014, o 12:09

Tak ja to robilem
tomas1911
Forumowicz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 2 sierpnia 2011, o 20:28
Lokalizacja: Piotrkowice
Car:
Engine:

Postprzez deejay-13 » 5 stycznia 2014, o 13:31

Możesz opisać z grubsza jak to wygląda i na pw nr tel w celu konsultacji?
Na prostej drodze nie nauczysz się wychodzić z zakrętów...
Avatar użytkownika
deejay-13
Forumowicz
 
Posty: 435
Dołączył(a): 14 listopada 2012, o 17:15
Lokalizacja: Krosno
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 2.3 V5

Postprzez FUCKER » 6 stycznia 2014, o 10:11

Będziesz musiał dołożyć elektroniczny pedał gazu. Ja jakoś nie widzę problemu. Bo te silniki mają osobno wiązkę silnika. Wypnij wszystkie kostki na podszybiu i wyjmij cały silnik z elektryką nic z silnika nie wypinaj. Jak będziesz miał silnik na wierzchu to oczyść go ze zbędnych rzeczy. Nie zapomnij o tych paru przewodach z pedału gazu. Konstrukcyjnie są to dwa różne silniki. Chociaż fizycznie pasują na poduszki. Pewnie ten AQN jest na CANie, wiec po włożeniu go do samochodu bez CAN.u nie będzie działać parę instrumentów w liczniku co lecą po CAN. A licznika do AQN bez CAN raczej nie znajdziesz.

Obrazek
Zapraszam do polubienia mojej strony

https://www.facebook.com/kameleon.org
FUCKER
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 19 stycznia 2013, o 00:48
Lokalizacja: Kędzierzyn
Car:
Engine:

Postprzez deejay-13 » 6 stycznia 2014, o 11:16

Takie wypowiedzi pomagają oby więcej takich
FUCKER, dzięki :564:
Na prostej drodze nie nauczysz się wychodzić z zakrętów...
Avatar użytkownika
deejay-13
Forumowicz
 
Posty: 435
Dołączył(a): 14 listopada 2012, o 17:15
Lokalizacja: Krosno
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 2.3 V5

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechaniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron