Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
davidlive
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 28 paź 2013, 17:20

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: davidlive »

Witam.

Na wstępie wyjaśnię nie nie zamierzam wyjmować z auta dobrego silnika AGZ bo to by nie miało sensu o marne 20KM.

Sprawa wygląda następująco, kupiłem w Niemczech bardzo zadbane i ładne toledo 2.3 z silnikiem AGZ 150KM, na gwincie.

I w tym gwincie właśnie problem, auto było swego czasu tak opuszczone (do transportu podniosłem) że koleś wadził miska o jakieś gó...na na drodze i wylało olej z silnika, i silnik padł.

I dowiedziałem się że możliwe jest zamontowanie bez większych modów silnika AQN 170KM.

Pytanie co muszę zmienić zakładając oczywiście że kupie kompletny silnik z komputerem bo wiązka podobno identyczna.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: remiq »

davidlive, poczytaj wcześniejsze posty. Dowiesz się, że nie jest identyczna przez zapłon. A mechanicznie się da bez problemów. Wszystkie mocowania pasują.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
davidlive
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 28 paź 2013, 17:20

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: davidlive »

czytałem posty, jednak wolałem odgrzać trochę temat bo może pojawiły się jakieś istotne informacje bo w podanych postach nikt nie napisał "przekładałem" "zrobiłem" "WIEM" niestety większość to domysły albo niepewne info
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: remiq »

davidlive, tutaj mało kto swapuje coś grubszego, niż zderzaki, czy hamulce. Poszukaj na forum Golfa. Tam pewnie będą wiedzieli.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
davidlive
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 28 paź 2013, 17:20

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: davidlive »

Pięknie to ująłeś ;p
Awatar użytkownika
deejay-13
Forumowicz
Posty: 435
Rejestracja: 14 lis 2012, 16:15
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Skąd?: Krosno

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: deejay-13 »

Przymierzem się do swapa. Jest ktoś na forum co zmieniał AGZ na AQN??
Na prostej drodze nie nauczysz się wychodzić z zakrętów...
tomas1911
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 02 sie 2011, 20:28

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: tomas1911 »

Tak ja to robilem
Awatar użytkownika
deejay-13
Forumowicz
Posty: 435
Rejestracja: 14 lis 2012, 16:15
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Skąd?: Krosno

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: deejay-13 »

Możesz opisać z grubsza jak to wygląda i na pw nr tel w celu konsultacji?
Na prostej drodze nie nauczysz się wychodzić z zakrętów...
FUCKER
Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 18 sty 2013, 23:48

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: FUCKER »

Będziesz musiał dołożyć elektroniczny pedał gazu. Ja jakoś nie widzę problemu. Bo te silniki mają osobno wiązkę silnika. Wypnij wszystkie kostki na podszybiu i wyjmij cały silnik z elektryką nic z silnika nie wypinaj. Jak będziesz miał silnik na wierzchu to oczyść go ze zbędnych rzeczy. Nie zapomnij o tych paru przewodach z pedału gazu. Konstrukcyjnie są to dwa różne silniki. Chociaż fizycznie pasują na poduszki. Pewnie ten AQN jest na CANie, wiec po włożeniu go do samochodu bez CAN.u nie będzie działać parę instrumentów w liczniku co lecą po CAN. A licznika do AQN bez CAN raczej nie znajdziesz.

Obrazek
Zapraszam do polubienia mojej strony

https://www.facebook.com/kameleon.org
Awatar użytkownika
deejay-13
Forumowicz
Posty: 435
Rejestracja: 14 lis 2012, 16:15
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Skąd?: Krosno

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: deejay-13 »

Takie wypowiedzi pomagają oby więcej takich
FUCKER, dzięki :564:
Na prostej drodze nie nauczysz się wychodzić z zakrętów...
ODPOWIEDZ