[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.

Moderatorzy: Sony, CYRULIK, remiq

Postprzez DzieX » 6 stycznia 2014, o 15:50

AGZ też jest oczywiście na CANie.
Seat Toledo r32 4wd DSG
facebook, forum
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2241
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: BHE, M9R

Problem po SWAPIE w Toledo 1M silnik 2.3 AQN.

Postprzez mariusz_98 » 5 października 2018, o 13:05

Witam Wszystkich forumowiczów. Jakiś czas temu zmieniałem silnik 2.3 AGZ 150 na 2.3 AQN 170. Mechanik zamówił komputer wiązkę wszystko podłączył i tu zaczęły się problemy.
Samochód normalnie odpala bez najmniejszego problemu, silnik równo pracuje natomiast wyświetlają mi się kontrolki Check, EPC i trójkąt. Dodatkowo nie mam światła wstecznego.

Z tego co wiem mechanik pozbawił mnie pompy powietrza wtórnego, sonda lambda 1 wywala błąd, 2 sonda sporadycznie na początku później znika, a drugiej sondy nie mam i nie miałem w starym silniku. Problem jest z pierwszą.
Nie mam kontroli trakcji nie wiem z kąd ten trójkąt się pojawił.
Po skasowaniu błędów EPC za jakiś czas wraca, a check będzie sie palił dopóki nie rozwiążę problemu z sondami i pompą powietrza wtórnego.
Sprawdzałem także czujniki hamowania i wstecznego, bezpieczniki... Może mechanik namieszał trochę w instalacji? Tam gdzie powinna iść pompa powietrza wtórnego zlutował z innym obwodem ale to mało ważne bo pompy i tak nie ma.


Bardzo proszę o pomoc walczę już dwa tygodnie bez rezultatu.
Załączniki
IMG_20180926_204309.jpg
Zdjęcie z błędami.
mariusz_98
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 października 2018, o 12:16
Lokalizacja: Olsztyn
Car: Toledo II
Engine: 2.3 V5 AQN

Problem po SWAPIE w Toledo 1M silnik 2.3 AQN.

Postprzez DzieX » 5 października 2018, o 15:14

Teraz to już wróżenie. Na samym początku trzeba było wziąć schematy agz i aqn, i porównać. Jędrne co mi przychodzi do głowy to sprawdzić pinout miernikiem na podstawie schematuz aqn. Tyle że nie będzie wiadomo co gdzie podłączył. Ew. jedz i niech poprawia jak wziął kasę i spieprzył. Nie słuchaj tłumaczeń, że po swapie może tak być, bo nie może.

BTW jaki jest sens swapować agz na aqn?
Seat Toledo r32 4wd DSG
facebook, forum
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2241
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: BHE, M9R

Problem po SWAPIE w Toledo 1M silnik 2.3 AQN.

Postprzez mariusz_98 » 5 października 2018, o 16:53

Jak nie znajde w ciągu kilku dni rozwiązania to faktycznie wybiorę się tylko, że mam 100km do niego. Znajomy znajomego...

Swapa musiałem zrobić ponieważ AGN poszła uszczelka i tłoki.
mariusz_98
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 października 2018, o 12:16
Lokalizacja: Olsztyn
Car: Toledo II
Engine: 2.3 V5 AQN

Problem po SWAPIE w Toledo 1M silnik 2.3 AQN.

Postprzez DzieX » 5 października 2018, o 17:11

W agz chyba?

Powiem tak - bez schematów z narzędzia ELSA bym nie podchodził.
Seat Toledo r32 4wd DSG
facebook, forum
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2241
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: BHE, M9R

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Postprzez mariusz_98 » 7 października 2018, o 16:24

Narzędzia Elsa nie chcą mi działać pod Windows 10 wybieram schemat instalacji pod swój samochód i dalej nic nie wykrywa. Na razie postaram się na spokojnie prześledzić wiązki jutro podnienie sondę lambde zobaczymy czy coś da. Resztę da się wyłączyć programowo usunąć całkowicie błędy z ECU to znaczy 2 sonda i pompa powietrza wtórnego znam gościa co się tym zajmuje.

Mechanik mówił mi jeszcze, że ten błąd EPC może mieć związek z czujnikiem skrętu połączonym z ABS?
mariusz_98
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 października 2018, o 12:16
Lokalizacja: Olsztyn
Car: Toledo II
Engine: 2.3 V5 AQN

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Postprzez DzieX » 7 października 2018, o 18:03

A zainstalowałeś SVG viewer? Nowsze elsy powinny działać.

Wtedy zapaliłaby się trakcja.
Seat Toledo r32 4wd DSG
facebook, forum
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2241
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: BHE, M9R

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Postprzez mariusz_98 » 8 października 2018, o 05:50

Jak wrócę do domu to sprawdzę te SVG.
Trójkąt od trakcji pali się cały czas przycisk nie reaguje nie mogę włączyć i wyłączyć.
mariusz_98
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 października 2018, o 12:16
Lokalizacja: Olsztyn
Car: Toledo II
Engine: 2.3 V5 AQN

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Postprzez mariusz_98 » 18 października 2018, o 09:47

Udało mi się rozwiązać problem z sonda 1. Okazalo się, że papraki nie dali sondy 6pin szerokopasmowa tylko zostawili 4pin tak jak w poprzednim silniku oryginalnie i mieli gdzieś martw się sam...
Można powiedzieć, że został mi już tylko problem z tym EPC i trójkąt.
EPC po skasowaniu nie pali się przez dłuższy czas po czym wraca.
Brak pomysłów...
mariusz_98
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 października 2018, o 12:16
Lokalizacja: Olsztyn
Car: Toledo II
Engine: 2.3 V5 AQN

Poprzednia strona

Powrót do Mechaniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron