[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Postprzez Pinio Gdynia » 3 lutego 2010, o 12:15

teray dobrye trafiem. wie ktos czy moge mozna wymienić V5 150km na 170km bez zmiany całego osprzętu silnika? najlepiej jak mozna by wymienic na 1.8 20VT . robił to ktoś? bede wdzieczny!
Ostatnio edytowano 13 kwietnia 2015, o 12:45 przez Pinio Gdynia, łącznie edytowano 1 raz
taki piękny dźwięk, nie potrzebna Ci muzyka...
Avatar użytkownika
Pinio Gdynia
Forumowicz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 14 sierpnia 2009, o 17:56
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez kornat » 3 lutego 2010, o 12:28

Pinio Gdynia, z 150KM na 170KM jest większe prawdopodobieństwo że będzie pasował niż na 1.8T tylko możesz nie mieć tej mocy bo sterownik jest przygotowany na mniejszą moc i trzeba go przeprogramować i to nie jest łatwe chyba żebyś kupił komputer również do danego silnika. Koszt są duże tylko czy to będzie opłacalne (czas, pieniądze) do przyrostu mocy 20KM. Lepiej zabawić się w 1.8T bo zawsze można mieć ponad 200KM tylko że znowu koszta <zygi>
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez Pinio Gdynia » 3 lutego 2010, o 13:13

koszta beda. wczoraj kolega mro podpowiedział by naprawić gwint w bloku silnika który mi się "wyrżnał" i juz nic nie trzyma. Jezeli tego nie naprawie w ten sposób to do wymiany jest silnika(tak pisali leonclub.pl) albo blok co sie nie opłaca. i teraz pojawia się pytanie, z doswiadczenia wiem ze róznie z tym bywa, ale to było bmw. teraz jest Seat (VW Group) i moze wyglada to inaczej. Najbardziej chciałbym 1.8t, ale nie orientuje sie co bedzie do wymiany...
taki piękny dźwięk, nie potrzebna Ci muzyka...
Avatar użytkownika
Pinio Gdynia
Forumowicz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 14 sierpnia 2009, o 17:56
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez kornat » 3 lutego 2010, o 13:32

Pinio Gdynia, Nie wiem jaką masz skrzynie ale na pewno silnik z całym osprzętem, wiązka, komputer, przydałyby się lepsze heble bo to wiadomo większa moc a coś to musi zatrzymać :) Chyba najtaniej i najlepiej będzie kupić jakiegoś rozbitka lub angola i przekładać bo zawsze wypadnie jakaś pierdółka która nie pasuje a później ciężko dokupić. Co nie będzie już potrzebne sprzedać i coś się tam zwróci. Ale trzeba się liczyć że takie coś pochłania pracy, czasu i kasiorki. Dobrze by było pogadać z osobami które mają do czynienia ze SWAPami to udzielą dokładnych informacji.
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez Pinio Gdynia » 4 lutego 2010, o 19:44

skrzynie mam manualna 5 biegowa. z hamulcami chyba nie bedzie problemu. a czy ktos z forum juz to robił? ktos przekladal silnik?
taki piękny dźwięk, nie potrzebna Ci muzyka...
Avatar użytkownika
Pinio Gdynia
Forumowicz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 14 sierpnia 2009, o 17:56
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez KMLL » 4 lutego 2010, o 20:05

Kolego silnika 2,3 V5 150 na 170KM nie przełożysz tak bez problemowo choćby dlatego, że tam cewka jest pojedyncza na każdy cylinder, a w zwykłej V5 150KM jedna dla wszystkich cylindrów, ale jak się z tym pobawisz to pewnie jest to do zrobienia. Zmiana na 1.8T chyba raczej mało opłacalna dlatego, że musiałbyś wymienić praktycznie całą wiązkę i osprzęt.

PS. Jakbyś był zainteresowany mam do sprzedania silniki V5 150 i 170KM :-)
KMLL
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29 września 2009, o 21:55
Lokalizacja: Radom
Car:
Engine:

Postprzez Pinio Gdynia » 5 lutego 2010, o 19:04

czyli przy zmianie na 170 nie bylo byu koniecznosci zmiany opsrzetu i wiazki? kolego KMLL nie orientuje się w temacie cewki, nie wiem na czym to polega. Ile kosztuje u Ciebie 170 km motor i jakiego rodzaju potwierdzenie co do pochodzenia tego silnika?
taki piękny dźwięk, nie potrzebna Ci muzyka...
Avatar użytkownika
Pinio Gdynia
Forumowicz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 14 sierpnia 2009, o 17:56
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez KMLL » 6 lutego 2010, o 10:10

Wiązkę musisz zmienić/przerobić właśnie ze względu na cewki czyli zapłon silnika, brak modułu zapłonowego który jest w 150KM. Ogólnie to nie wiem czy to ma sens bo na prawdę trzeba kogoś, kto ma o tym pojęcie, żeby to wszystko później bez problemu chodziło.
Silniki po 1200zł z potwierdzeniem nie ma problemu.
KMLL
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29 września 2009, o 21:55
Lokalizacja: Radom
Car:
Engine:

Postprzez ALLka » 6 lutego 2010, o 17:31

Ja tylko dodam, że my w zeszłym roku robiliśmy swap w BMW, wiązkę mieliśmy od angola i ciężko było z położeniem jej bo oryginalnie była w drugą stronę rozłożona i niektóre przewody trzeba było przedłużać :) Nie wiem czy w tolku byłaby taka sama sytuacja ale warto to wziąć pod uwagę :)

Co do samego SWAPu to bardzo przyjemna zabawa pod warunkiem, że ma się dużo czasu, dużo odpowiedniego miejsca, dużo dobrych narzędzi i co najważniejsze dużo pieniędzy, bo co chwila trzeba coś dokupić ;)
ALLka
 

Postprzez Pinio Gdynia » 6 lutego 2010, o 20:48

słuszna uwaga, jak robilem swapa bmw e36 to wiazka była ok, problem polegał na tym ze fabryczny silnik nie miał immo a ten kupion miał i to był problem. a moze bysmy kupili tolka z angli na kilku chetnych? kazdy cos weźmie, taniej wyjdzie!
taki piękny dźwięk, nie potrzebna Ci muzyka...
Avatar użytkownika
Pinio Gdynia
Forumowicz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 14 sierpnia 2009, o 17:56
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Następna strona

Powrót do Mechaniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron