[ALL] Zawieszenie

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.

Moderatorzy: Sony, CYRULIK, remiq

Postprzez marek_igor » 25 listopada 2012, o 17:10

Osłona będzie tarła, bo jest jeszcze niżej niż miska, która i tak już jest nisko :P
Można nabyć osłonę metalową mocowaną do podłużnic, kosztuje niestety ok 250zł
"... co zbudowała Alfa to nie samochód, to co Alfa zbudowała to 4 metry sztuki" J. Clarkson
Avatar użytkownika
marek_igor
Sponsor
 
Posty: 2000
Dołączył(a): 29 września 2011, o 06:32
Lokalizacja: Niepołomice
Car: Alfa 166
Engine: 2.4 jtd

Postprzez Kitaj » 25 listopada 2012, o 17:19

Jak 5 osób wsiądzie do tolka to prawie jak eibach :lol:

A własnie? Jak to jest gdy już obniżone auto zostanie obciążone bagażem albo pasażerami?
Jakieś spostrzeżenia użytkowników obniżonego auta? :-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
------------------------------
Avatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
 
Posty: 2816
Dołączył(a): 1 lipca 2008, o 23:52
Lokalizacja: Okolice Oławy
Car: E46 330xd/A6 C5 2.8
Engine: M57D30/2.8 ALG

Postprzez marek_igor » 25 listopada 2012, o 17:36

Chyba już to gdzieś na forum było,
jeśli chodzi o sprężyny sportowe progresywne:
obniżasz auto o np 30mm, wsiada 1 osoba auto siada o 1 cm, ale aby siadło następny centymetr to musi wsiąść już 2 osoby, a kolejny centymetr w dół to już dodatkowe 4 osoby itd... :) czujesz nie ? :D
"... co zbudowała Alfa to nie samochód, to co Alfa zbudowała to 4 metry sztuki" J. Clarkson
Avatar użytkownika
marek_igor
Sponsor
 
Posty: 2000
Dołączył(a): 29 września 2011, o 06:32
Lokalizacja: Niepołomice
Car: Alfa 166
Engine: 2.4 jtd

Postprzez Roxon40 » 25 listopada 2012, o 19:50

A będzie -40.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
:one: Jest 154,5 KM i 339,7Nm :582:
:diabelek: EcuProject :diabelek:
Avatar użytkownika
Roxon40
Moderator
 
Posty: 4284
Dołączył(a): 14 listopada 2009, o 23:37
Lokalizacja: Zabrze
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

Postprzez spec » 25 listopada 2012, o 20:06

marek_igor, raczej nie o to chodzi w progresywnych sprężynach :)
A tak gwoli ścisłości Eibach Pro Kit to sprężyny liniowe.
spec
Forumowicz
 
Posty: 842
Dołączył(a): 27 stycznia 2010, o 21:44
Lokalizacja: Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez marek_igor » 25 listopada 2012, o 20:52

spec, więc o co? są wiadomo też inne aspekty sprężyn progresywnych ale mowa była o "opadaniu" w dół a w tym przypadku tak właśnie to działa. Zwoje na dole są bardzo blisko siebie lub nawet jeden na drugim a im wyżej tym odległości zwojów większe
"... co zbudowała Alfa to nie samochód, to co Alfa zbudowała to 4 metry sztuki" J. Clarkson
Avatar użytkownika
marek_igor
Sponsor
 
Posty: 2000
Dołączył(a): 29 września 2011, o 06:32
Lokalizacja: Niepołomice
Car: Alfa 166
Engine: 2.4 jtd

Postprzez spec » 25 listopada 2012, o 23:30

To o ile i się zmniejszy prześwit pod ciężarem zależy tylko od twardości sprężyny i ciężaru pod jaki jest wyprodukowana. Bardzo twarde sprężyny przy kilku osobach mogą zmniejszyć prześwit samochodu minimalnie lub nawet wcale a to nie zależy od jej typu (czy jest liniowa czy progresywna).

W teorii sprężyny progresywne miały dostosowywać się do sposobu jazdy. Dzięki ich budowie (różne rozmieszczenie zwojów) i materiałowi z jakich są zbudowane, sprężyny progresywne miały być wygodne podczas normalnej spokojnej jazdy (gdzie przenoszą drgania o dużej amplitudzie i dużym okresie) i utwardzać się wraz z agresywniejszą jazdą (gdzie przenoszą drgania o niewielkiej amplitudzie w krótkim okresie).

Czy da się to na drodze odczuć? Uważam, że przy zastosowaniu samych sprężyn na seryjnych amortyzatorach raczej kiepsko będzie to można zauważyć. Tutaj raczej potrzeba odpowiednią sprężynę + dopasowany amortyzator.
spec
Forumowicz
 
Posty: 842
Dołączył(a): 27 stycznia 2010, o 21:44
Lokalizacja: Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez marek_igor » 26 listopada 2012, o 08:30

spec napisał(a): Uważam, że przy zastosowaniu samych sprężyn na seryjnych amortyzatorach raczej kiepsko będzie to można zauważyć. Tutaj raczej potrzeba odpowiednią sprężynę + dopasowany amortyzator.


Z tym nie mogę się zgodzić, ponieważ sam kilka lat temu jeździłem na zestawie seryjne amory plus sportowe sprężyny, prowadzenie było dużo lepsze, brak przechyłów w zakrętach i lepsza przyczepność.
W obecnym Tolku też tak zrobiłem i było bardzo dobrze i gdyby nie to, że musiałem zmienić amortyzator to zostałaby seria dopóki by nie padły.
Oczywiście kwestia tego jaki też amortyzaotr seryujny siedzi w aucie bo w naszych byłó też kilka rodzajów...
"... co zbudowała Alfa to nie samochód, to co Alfa zbudowała to 4 metry sztuki" J. Clarkson
Avatar użytkownika
marek_igor
Sponsor
 
Posty: 2000
Dołączył(a): 29 września 2011, o 06:32
Lokalizacja: Niepołomice
Car: Alfa 166
Engine: 2.4 jtd

Postprzez spec » 26 listopada 2012, o 12:50

Chodziło mi tu o pracę sprężyny progresywnej i wyczucia usztywniania się wraz z szybszą jazdą. Sam jeżdżę na Eibachu + seryjny amortyzator, znajomy na H&R + seryjny amortyzator i w obu przypadkach prowadzenie poprawiło się na plus.
spec
Forumowicz
 
Posty: 842
Dołączył(a): 27 stycznia 2010, o 21:44
Lokalizacja: Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez marcinpe29 » 27 listopada 2012, o 21:48

Witam.Posiadam Toledo II 1.9TDI alh.Noszę się z wymianą zawieszenie.Czy zawieszenie od 1.9tdi 110km sport jest takie same jak w moim alh,a jęśli nie to czy będzie pasowało do mojego tolka?.Generalnie chodzi mi o to aby auto lepiej trzymało się drogi i nie było zbyt twarde i niskie.Koła15 195/65.
marcinpe29
Forumowicz
 
Posty: 19
Dołączył(a): 18 listopada 2012, o 13:44
Lokalizacja: słomniki
Car:
Engine:

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechaniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron