[ALL] Zawieszenie

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK

[ALL] Zawieszenie

Postprzez tony » 16 lipca 2008, o 09:04

Zawieszenie w samochodzie jest istotnym elementem , decydującym o tym jak samochód będzie się prowadzić. To od niego zależy komfort jazdy , tłumienie nierówności , trzymanie się na zakrętach.


Tuning zawieszenia obejmuje trzy warianty zmian:
-Wymiana seryjnych sprężyn na krótsze.
-Wymiana seryjnych sprężyn i amortyzatorów.
-Wymiana seryjnego zawieszenia na zawieszenie gwintowane.

Wymiana seryjnych sprężyn na krótsze jest najprostsz± z modyfikacji tej części samochodu. Powoduje ona obniżenie prześwitu i zmianę (korzystną) położenia środka ciężkości. Wpływa to głównie na wygląd auta , jednak pozwala też na lepsze prowadzenie go po prostej jak i szybsze pokonywanie zakrętów. Są to jednak zmiany stosunkowo niewielkie , a więc o ekstremalnych wyczynach na takim samochodzie nie może być mowy. Ale różnica w prowadzeniu jest bardzo duża oczywiście na plus. I właśnie ten rodzaj modyfikacji jest przeprowadzany na początku styczności z obniżaniem i utwardzaniem zawieszenia.
Do Cinquecento i Seicento najczęściej montowane sprężyny to: AP, OMP, H&R, Ventura, Eibach, Weitec i ostatnio wchodzące na rynek i cieszące się sporym powodzeniem Pro Sporty. Ceny oscylują w granicach 500-800zł za nówki i 250-350 za używki.

Wymiana seryjnych sprężyn i amortyzatorów na sportowe utwardzane, zdecydowanie poprawia możliwości samochodu. Mamy tu już nie tylko do czynienia z poprawą wyglądu auta spowodowaną obniżeniem prześwitu. Nowe amortyzatory zmieniają całkowicie charakterystykę zawieszenia powodując , iż nad takim samochodem możemy zapanować w wielu krytycznych sytuacjach. Jedyną wadą jest znaczny spadek komfortu jazdy , a spowodowane to jest tym , iż sportowe zawieszenie jest twarde , przez co czuć każdą nierówność, a w zimę samochód prowadzi jak "sanki". Ta opcja polecana jest raczej do samochodów często używanych w rajdach lub kjs.

Wymiana całego zawieszenia na śrubowe (gwintowe) jest rozwiązaniem ekstremalnym. Jeśli nie zamierzasz ciągle startować w żadnych zawodach, nie zawracaj nim sobie głowy. Zawieszenie takie składa się z kolumny zawierającej amortyzator wraz z zamocowaną sprężyną. Regulację przeprowadza się za pomocą śrub i zaworów. Możemy tu w zasadzie ustawić prześwit jak i twardość zawieszenia.

Obniżające sprężyny progresywne polecamy każdemu, kto ma ochotę poczuć smak sportowej jazdy a jednocześnie nie chce rezygnować z całego komfortu jazdy i możliwości ładowania do bagażnika dużych pakunków, czy też jady w 4 osoby na pokładzie. Sprężyny te w pierwszej fazie ugięcia reagują prawie tak samo, jak seryjne. Jednak ugięcie to zostaje szybko wytłumione eliminując efekt "falowania" karoserii auta na pojedynczych nierównościach nawierzchni (szczególnie na tzw. chopkach, czyli krótkich wzniesieniach, po których następuje gwałtowne obniżenie powierzchni drogi). Prowadzenie auta jest bardziej stabilne, a wychylenie boczne podczas nagłych zakrętów znacznie mniejsze. Szybko pokonywane zakręty nie wychylają auta, lecz trzymają płasko, jak przyklejone do drogi. Pozwala to na jeszcze szybsze, bezpieczne pokonywanie zakrętów. Ważne jest tu zasygnalizowanie pewnej tendencji auta do wyślizgiwania się tyłu na zewnątrz zakrętu zamiast odchylania się na bok i unoszenie tylnego wewnętrznego koła do góry. Zjawisko to jest w tej modyfikacji ledwie wyczuwalne i łatwe do opanowania. Szczególnie przez osoby, które ćwiczyły zimą jazdę poślizgami kontrolowanymi po śniegu.


Materiał zamieszczony dzięki uprzejmości autora strony:
http://www.lakiernic.republika.pl/
Pozdrawiam użytkowników Seata Toledo. Dziękuję wam za dobroć i za modlitwy. Z serca wam błogosławię.
Serdetschnje posdrawjam Toledziakuf
Tony
Avatar użytkownika
tony
Administrator
 
Posty: 2724
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 20:26
Lokalizacja: Wyszków
Car:
Engine:

Postprzez grzesiek998 » 23 stycznia 2010, o 15:46

jakie sprezyny mozna zalozyc zeby nie zmieniac seryjnych amorow?

[ Dodano: 2011-06-08, 19:23 ]
jest sens zakladac eibach pro kit od leona? chodzi mi o to czy tyl bardzo nie siadzie...ma ktos to zalozone w tolku?
MR Motors - 140KM 313Nm
Obrazek
Avatar użytkownika
grzesiek998
Sponsor
 
Posty: 324
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, o 22:17
Lokalizacja: mińsk maz
Car:
Engine:

Postprzez migacz1981 » 11 października 2012, o 20:52

Zastanawiam się nad obniżeniem auta i po przemyśleniu co chce zrobić doszedłem do wniosku,że wybieram markę EIBACH i zestaw samych sprężyn PRO KIT tylko nie znalazłem dedykowanego zestawu :-/ ,ale człowiek nie jest taki,żeby nie szukał i nie kombinował i nie znalazł tego ,teraz pytanie czy to podejdzie,bo cena jest jak dla mnie więcej niż atrakcyjna,bo to tylko ok. 25% więcej niż seria dobrej klasy.
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Avatar użytkownika
migacz1981
Sponsor
 
Posty: 939
Dołączył(a): 10 października 2010, o 18:22
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice
Car: Seat Toledo 1L/1M
Engine: 1.9 TDI AHU/ASV

Postprzez remiq » 12 października 2012, o 16:01

migacz1981, powinny pasować sprężyny od Golfa II, III, Vento i Jetty. Zamontuj i daj znać jak wrażenia z jazdy (głównie komfort).
Obrazek

Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Avatar użytkownika
remiq
Junior Admin
 
Posty: 2964
Dołączył(a): 4 kwietnia 2009, o 21:55
Lokalizacja: Świętochłowice
Car: Audi 80/Saxo/Passat
Engine: 2,0E/1,5D/1,9TDI

Postprzez Młodzian » 12 października 2012, o 22:12

migacz1981, bierz gwint bo jest lepszy niż springi zawsze możesz dać taka wysokość jaka ci pasuje bo uwierz zawsze jest za mało :) i chcesz niżej...
Avatar użytkownika
Młodzian
Forumowicz
 
Posty: 277
Dołączył(a): 26 czerwca 2012, o 12:13
Lokalizacja: Wrocław
Car:
Engine:

Postprzez remiq » 12 października 2012, o 22:43

Młodzian, znajdź mi DOBRY nowy gwint (nie TA-technix, MTS, FK, czy inne chińczyki) do 1L poniżej 2,5-3tys. PLN... A tu dobre markowe sprężyny poniżej 500zł.
Obrazek

Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Avatar użytkownika
remiq
Junior Admin
 
Posty: 2964
Dołączył(a): 4 kwietnia 2009, o 21:55
Lokalizacja: Świętochłowice
Car: Audi 80/Saxo/Passat
Engine: 2,0E/1,5D/1,9TDI

Postprzez Młodzian » 12 października 2012, o 22:52

remiq, masz racje co do firmy ale gwintem zawsze możesz kręcić a springi jak wyjdą to tak będzie i nie zawsze możesz by zadowolony
Avatar użytkownika
Młodzian
Forumowicz
 
Posty: 277
Dołączył(a): 26 czerwca 2012, o 12:13
Lokalizacja: Wrocław
Car:
Engine:

Postprzez Bambusek » 24 listopada 2012, o 20:58

Takie male pytania mam odnosnie obnizenia auta.
Chcialbym swojemu Tolkowi podarowac mala glebe, zeby nie przesadzic i troche go utwardzic zeby sie tak nie bujal :) Moze mi ktos cos doradzic zeby bylo w miare tanio i dobrze :) Tolek 1.9 TDI ASV. Chodzi mi o wymiane sprezyn i amorkow pewnie. Chyba ze macie inne propozycje to czekam na propozycje :)
Bambusek
Forumowicz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 15 lutego 2012, o 12:33
Lokalizacja: Chorzele
Car:
Engine:

Postprzez rafrut6 » 24 listopada 2012, o 23:30

Ja polecam eibach pro kit i KYB Ultra Sr
http://www.rbauto.eu
POLECAM
:)
Było Toledo ALH 165/350NM
Było S1 -180/400 NM
Jest Toledo 2.3 AGZ 150
Avatar użytkownika
rafrut6
Forumowicz
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 23 lutego 2010, o 22:30
Lokalizacja: Olsztyn-LW
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 2.3 V5

Postprzez Bambusek » 25 listopada 2012, o 11:27

rafrut6 napisał(a):Ja polecam eibach pro kit i KYB Ultra Sr

Ale to ja musze wymieniac same sprezyny zeby bylo dobrze czy trzeba i amorki?! Albo gwint zalozyc ale nie wiem czy nie za twardy bedzie wtedy :P
Bambusek
Forumowicz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 15 lutego 2012, o 12:33
Lokalizacja: Chorzele
Car:
Engine:

Następna strona

Powrót do Mechaniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron