Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[1M 1.8 20V AGN] Przekładka skrzyni z automatu na manual

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
matys1406
Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 19 cze 2014, 20:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1,8 20V 125KM
Skąd?: Zielona Góra

[1M 1.8 20V AGN] Przekładka skrzyni z automatu na manual

Post autor: matys1406 »

Witam serdecznie.
Chce zrobić przekładke z automatu na manual w silniku 1.8 20v 125km. Powodem jest zła praca automatu i związane z tym problemy i z tego co mi wiadomo taniej i lepiej wychodzi przekładka.
Proszę o porade osób które będą wiedziały dokładnie jakie części bede potrzebował.
Zastanawiam sie głownie nad pedałami, pedał sprzędla jest na lince czy raczej hydrauliczny? Wtedy dochodzi pompa sprzęgła i wysprzęglik?
Oraz cała reszta to jak myślicie? I czy uda mi sie znaleźć?

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2015, 20:20 przez matys1406, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
haszczu
Moderator
Posty: 3380
Rejestracja: 01 mar 2013, 18:50
Auto: Seat
Model: Leon 1.8T AUQ
Skąd?: Pilzno

Re: [1M 1.8 20V AGN] Przekładka z automatu na manual - zapyt

Post autor: haszczu »

Pedał sprzęgła jest hydrauliczny tak że pompa sprzęgła będzie potrzebna i węże. Szukaj raczej po szrotach bo sam wąż od pompy sprzęgła do wysprzeglika w ASO kosztuje 350zl

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
matys1406
Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 19 cze 2014, 20:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1,8 20V 125KM
Skąd?: Zielona Góra

[1M 1.8 20V AGN] Przekładka skrzyni z automatu na manual

Post autor: matys1406 »

No dzieki za info, zamierzam po szrotach ale tez nie jest łatwo...;/ najlepiej to z takiego samego auta wszystko przelozyc ale nigdzie na aukcjach nie moge znalezc zeby ktos mial komplet ;/
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 1.8 20V AGN] Przekładka skrzyni z automatu na manual

Post autor: DzieX »

Szukaj dawcy, nie baw się w kompletowanie tego z różnych aut.
matys1406
Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 19 cze 2014, 20:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1,8 20V 125KM
Skąd?: Zielona Góra

[1M 1.8 20V AGN] Przekładka skrzyni z automatu na manual

Post autor: matys1406 »

Siemanko no znalazlem praktycznie na miejscu anglika z tym samym silnikiem, dzownilem do mechanika i zapytałem czy to bedzie wszysto pasowało, powiedział że pasuje wszystko prócz pedałów. powiedziałem że skompletuje i sie odezwe.
Stąd teraz moje pytanie bo szukam na necie i teraz nie wiem jakie te pedały mają być bo widze są wystawione pedały komplet zwykłe a też inne gdzie ludzie opisują pedał gazu jako potencjometr.
czym to sie różni i jakie ja mam w tolku 99r 1.8 ? bo nie wiem co kupić ;/

tutaj np. wydaje mi sie ze to są zwykle
http://allegro.pl/pedal-gazu-toledo-2-e ... 75769.html
a tutaj ten potencjometr http://allegro.pl/potencjometr-gazu-6q1 ... 57060.html
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M 1.8 20V AGN] Przekładka skrzyni z automatu na manual

Post autor: vwir »

W tolkach 1.8 był gaz albo na linkę albo po kablu (wtedy przy pedale gazu masz potencjometr który przekazuje pozycję pedału do ECU). Musisz zobaczyć przy silniku (a dokładnie przepustnicy, jak jest sterowana).
matys1406
Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 19 cze 2014, 20:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1,8 20V 125KM
Skąd?: Zielona Góra

[1M 1.8 20V AGN] Przekładka skrzyni z automatu na manual

Post autor: matys1406 »

Wychodzi na to ze jest na linke bo przez cala dlugosc widze idzie linka do przepustnicy. Dobra wiem juz chyba jakich szukac dzieki

EDIT:
Siemanko ! Przekładka zakończyła sie sukcesem :)))
Tak więc części kupiłem od kompletnego anglika, wszystko pasuje oprócz wężyka wysprzęglika i pedału sprzęgła ale nie mialem problemu z dokupieniem na szrocie ;)
Pedał hamulca wystarczy zamienić z szerokiego na wąski reszta zostaje wraz z pedałem gazu.
Kupiłem nowe sprzęgło które pieknie teraz chodzi ;)
Z tego co wiem oprócz zmiany przekaznikow zeby odpalil w kompie nic nie przekodowywali.
Autko jest bardziej dynamiczne bez dwóch zdań nie słychać już tego wycia silnika ;)
Do tego srednie spalanie wg komputer w pierwszy dzien spadlo juz o 1litr także o ile mniej gazu mi bedzie palił ;)

Moje wrażenia? Jestem zadowolony :) :564:
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M 1.8 20V AGN] Przekładka skrzyni z automatu na manual

Post autor: vwir »

W TDI trzeba zmienić kodowanie. Podejrzewam, że w benzynie też. W przeciwnym przypadku będzie wolniej schodził z obrotów po wciśnięciu sprzęgła. Nie będzie też poprawnie działał tempomat (o ile masz). W 1.8 jest dwumasa? Bo jeśli tak to przy kodowaniu automatu szybko ją załatwisz.
matys1406
Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 19 cze 2014, 20:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1,8 20V 125KM
Skąd?: Zielona Góra

[1M 1.8 20V AGN] Przekładka skrzyni z automatu na manual

Post autor: matys1406 »

Masz racje ;/ Bo faktycznie troche wolniej schodzi z obrotów, co do tempomatu to mam ale nie zależało mi żeby koniecznie pozostał aczkolwiek jesli dam do przekodowania na manuala to tempomat wtedy tez zacznie działać czy trzeba osobno go kodować lub w jakiś sposób podłączać?
W 1.8 nie ma dwumasy.
Ile mogą wziąć za takie przekodowanie?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M 1.8 20V AGN] Przekładka skrzyni z automatu na manual

Post autor: vwir »

Jeśli już ktoś będzie kodował silnik to niech zrobi tak, żeby tempomat był aktywny. Znajdź kogoś ogarniętego z kompem to zrobi to za zgrzewkę piwa. Albo sam sobie kup interfejs - przyda się.
Wchodzisz w engine i patrzysz co masz wpisane w soft coding. Jeśli jest 00001 to jest automat, jeśli 00002 to manual. Zmieniasz w ten sposób, że wchodzisz w recode, wpisujesz 00002 i akceptujesz. Wyłączasz VAGa, wyłączasz zapłon i po ponownym włączeniu powinien być już manual.
ODPOWIEDZ