[1M 1.8 20V AGN] Przekładka skrzyni z automatu na manual

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK

[1M 1.8 20V AGN] Przekładka skrzyni z automatu na manual

Postprzez matys1406 » 17 września 2015, o 11:28

Witam serdecznie.
Chce zrobić przekładke z automatu na manual w silniku 1.8 20v 125km. Powodem jest zła praca automatu i związane z tym problemy i z tego co mi wiadomo taniej i lepiej wychodzi przekładka.
Proszę o porade osób które będą wiedziały dokładnie jakie części bede potrzebował.
Zastanawiam sie głownie nad pedałami, pedał sprzędla jest na lince czy raczej hydrauliczny? Wtedy dochodzi pompa sprzęgła i wysprzęglik?
Oraz cała reszta to jak myślicie? I czy uda mi sie znaleźć?

Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 17 września 2015, o 20:20 przez matys1406, łącznie edytowano 2 razy
matys1406
Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 19 czerwca 2014, o 20:06
Lokalizacja: Zielona Góra
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1,8 20V 125KM

Re: [1M 1.8 20V AGN] Przekładka z automatu na manual - zapyt

Postprzez haszczu » 17 września 2015, o 20:56

Pedał sprzęgła jest hydrauliczny tak że pompa sprzęgła będzie potrzebna i węże. Szukaj raczej po szrotach bo sam wąż od pompy sprzęgła do wysprzeglika w ASO kosztuje 350zl

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Było 1.8 20v AGN 125KM
Jest 1.8 20VT AUQ 180KM

Polary, kubki termiczne i breloki klubowe - PW, tel: 795-952-746
Avatar użytkownika
haszczu
Moderator
 
Posty: 2882
Dołączył(a): 1 marca 2013, o 19:50
Lokalizacja: Pilzno
Car: Toledo 1M
Engine: 1.8 20VT AUQ

[1M 1.8 20V AGN] Przekładka skrzyni z automatu na manual

Postprzez matys1406 » 20 września 2015, o 12:10

No dzieki za info, zamierzam po szrotach ale tez nie jest łatwo...;/ najlepiej to z takiego samego auta wszystko przelozyc ale nigdzie na aukcjach nie moge znalezc zeby ktos mial komplet ;/
matys1406
Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 19 czerwca 2014, o 20:06
Lokalizacja: Zielona Góra
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1,8 20V 125KM

[1M 1.8 20V AGN] Przekładka skrzyni z automatu na manual

Postprzez DzieX » 20 września 2015, o 13:15

Szukaj dawcy, nie baw się w kompletowanie tego z różnych aut.
Seat Toledo 3.2 V6
facebook, forum
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2161
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: AGZ, M9R

[1M 1.8 20V AGN] Przekładka skrzyni z automatu na manual

Postprzez matys1406 » 17 marca 2016, o 23:55

Siemanko no znalazlem praktycznie na miejscu anglika z tym samym silnikiem, dzownilem do mechanika i zapytałem czy to bedzie wszysto pasowało, powiedział że pasuje wszystko prócz pedałów. powiedziałem że skompletuje i sie odezwe.
Stąd teraz moje pytanie bo szukam na necie i teraz nie wiem jakie te pedały mają być bo widze są wystawione pedały komplet zwykłe a też inne gdzie ludzie opisują pedał gazu jako potencjometr.
czym to sie różni i jakie ja mam w tolku 99r 1.8 ? bo nie wiem co kupić ;/

tutaj np. wydaje mi sie ze to są zwykle
http://allegro.pl/pedal-gazu-toledo-2-e ... 75769.html
a tutaj ten potencjometr http://allegro.pl/potencjometr-gazu-6q1 ... 57060.html
matys1406
Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 19 czerwca 2014, o 20:06
Lokalizacja: Zielona Góra
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1,8 20V 125KM

[1M 1.8 20V AGN] Przekładka skrzyni z automatu na manual

Postprzez vwir » 18 marca 2016, o 10:17

W tolkach 1.8 był gaz albo na linkę albo po kablu (wtedy przy pedale gazu masz potencjometr który przekazuje pozycję pedału do ECU). Musisz zobaczyć przy silniku (a dokładnie przepustnicy, jak jest sterowana).
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2783
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

[1M 1.8 20V AGN] Przekładka skrzyni z automatu na manual

Postprzez matys1406 » 18 marca 2016, o 12:23

Wychodzi na to ze jest na linke bo przez cala dlugosc widze idzie linka do przepustnicy. Dobra wiem juz chyba jakich szukac dzieki

EDIT:
Siemanko ! Przekładka zakończyła sie sukcesem :)))
Tak więc części kupiłem od kompletnego anglika, wszystko pasuje oprócz wężyka wysprzęglika i pedału sprzęgła ale nie mialem problemu z dokupieniem na szrocie ;)
Pedał hamulca wystarczy zamienić z szerokiego na wąski reszta zostaje wraz z pedałem gazu.
Kupiłem nowe sprzęgło które pieknie teraz chodzi ;)
Z tego co wiem oprócz zmiany przekaznikow zeby odpalil w kompie nic nie przekodowywali.
Autko jest bardziej dynamiczne bez dwóch zdań nie słychać już tego wycia silnika ;)
Do tego srednie spalanie wg komputer w pierwszy dzien spadlo juz o 1litr także o ile mniej gazu mi bedzie palił ;)

Moje wrażenia? Jestem zadowolony :) :564:
matys1406
Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 19 czerwca 2014, o 20:06
Lokalizacja: Zielona Góra
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1,8 20V 125KM

[1M 1.8 20V AGN] Przekładka skrzyni z automatu na manual

Postprzez vwir » 13 kwietnia 2016, o 21:35

W TDI trzeba zmienić kodowanie. Podejrzewam, że w benzynie też. W przeciwnym przypadku będzie wolniej schodził z obrotów po wciśnięciu sprzęgła. Nie będzie też poprawnie działał tempomat (o ile masz). W 1.8 jest dwumasa? Bo jeśli tak to przy kodowaniu automatu szybko ją załatwisz.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2783
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

[1M 1.8 20V AGN] Przekładka skrzyni z automatu na manual

Postprzez matys1406 » 14 kwietnia 2016, o 10:39

Masz racje ;/ Bo faktycznie troche wolniej schodzi z obrotów, co do tempomatu to mam ale nie zależało mi żeby koniecznie pozostał aczkolwiek jesli dam do przekodowania na manuala to tempomat wtedy tez zacznie działać czy trzeba osobno go kodować lub w jakiś sposób podłączać?
W 1.8 nie ma dwumasy.
Ile mogą wziąć za takie przekodowanie?
matys1406
Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 19 czerwca 2014, o 20:06
Lokalizacja: Zielona Góra
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1,8 20V 125KM

[1M 1.8 20V AGN] Przekładka skrzyni z automatu na manual

Postprzez vwir » 14 kwietnia 2016, o 10:55

Jeśli już ktoś będzie kodował silnik to niech zrobi tak, żeby tempomat był aktywny. Znajdź kogoś ogarniętego z kompem to zrobi to za zgrzewkę piwa. Albo sam sobie kup interfejs - przyda się.
Wchodzisz w engine i patrzysz co masz wpisane w soft coding. Jeśli jest 00001 to jest automat, jeśli 00002 to manual. Zmieniasz w ten sposób, że wchodzisz w recode, wpisujesz 00002 i akceptujesz. Wyłączasz VAGa, wyłączasz zapłon i po ponownym włączeniu powinien być już manual.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2783
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Następna strona

Powrót do Mechaniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron