[1M 2.3 V5] Dłuższa skrzynia biegów

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK

[1M 2.3 V5] Dłuższa skrzynia biegów

Postprzez atari » 24 lutego 2015, o 12:23

Znowu padł mi synchronizator 2 biegu, chce zmienić skrzynie na jakąś z dłuższą 5, ma ktoś jakieś info o przełożeniach? Chodzi żeby 1,2,3 była w miarę tak jak teraz a 4 i 5 dłuższą bo teraz robie około 60 km w trasie dziennie i przyda się to.

[ Dodano: 2015-02-24, 11:23 ]
znalazlem tabele z przelozeniami skrzyni i skrzynia EXA ma 1,2,3 takie same tylko 4 i 5 dluzsze, rozni szie jeszcze przelozeniem glownym, to jest to w mechanizmie roznicowym tak? te skrzynie maja zamienne bebechy? dalo by sie wstawic walki z kolami biegow od EXA do dzwona z mojej skrzyni z zachowanie mojego przelozenia glownego? W sumie to wielszasc od TDi by mi pasowala przelozeniami tylko czy te bebechy sa zamienne w tych skrzynkach?
Ostatnio edytowano 13 kwietnia 2015, o 12:58 przez atari, łącznie edytowano 1 raz
atari
Forumowicz
 
Posty: 20
Dołączył(a): 24 lutego 2015, o 12:09
Lokalizacja: Szczecin
Car:
Engine:

Postprzez vwir » 24 lutego 2015, o 13:01

Najczęściej przekłada się tylko piąty bieg, bo do tego nie trzeba rozbebeszać skrzyni. Ba - nawet nie trzeba jej wyciągać z auta.
Jeśli chcesz to mam piąty bieg z mojego TDI (zakładałem dłuższy). Przełożenie 0,769. Przełożenie samego piątego biegu to nie problem i powinno podejść. Czasami są różnice w grubości trybów - mogę pomierzyć i sobie zobaczysz, czy Ci spasuje. Czwartego biegu ja bym nie ruszał (i u siebie też nie ruszałem) bo jednak czasami przydaje się przy wyprzedzaniu. Zmieniłem u siebie z 0,769 na 0,717 (czyli jakieś 7% różnicy) i jest idealnie. Teraz piątka to coś pomiędzy piątką i szóstką w skrzyni sześciobiegowej.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2781
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez Kitaj » 24 lutego 2015, o 13:27

atari napisał(a):Znowu padł mi synchronizator 2 biegu


Zobacz czy wszystko jest ok ze sprzegłem bo jeżeli nie wysprzegla do końca to synchronizator poleci :)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
Audi A6C5 Quattro 2.8ALG Pb+Lpg "Nocny Pogromca" :evilbat:
------------------------------
Avatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
 
Posty: 2815
Dołączył(a): 1 lipca 2008, o 23:52
Lokalizacja: Okolice Oławy
Car: E46 330xd/A6 C5 2.8
Engine: M57D30/2.8 ALG

Postprzez atari » 24 lutego 2015, o 13:38

Sprzęgło będę wymieniał i tak bo właśnie coś z nim nie tak, wiec skrzynie będę ściągał, co do przelozenia to właśnie chcę założyć 0.717 bo zmieniając na 0.76 nie zyskam zbyt wiele
atari
Forumowicz
 
Posty: 20
Dołączył(a): 24 lutego 2015, o 12:09
Lokalizacja: Szczecin
Car:
Engine:

Postprzez vwir » 24 lutego 2015, o 14:03

To jakie masz teraz przełożenie?
0,717 najłatwiej znajdziesz ze skrzyni ASD. Wszelkie TDI 1Z na takich jeździły.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2781
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez atari » 24 lutego 2015, o 14:56

Teraz mam chyba około 0.83 oraz przełożenie główne około 3.93co daje 4000obr przy 140 to trochę dużo
atari
Forumowicz
 
Posty: 20
Dołączył(a): 24 lutego 2015, o 12:09
Lokalizacja: Szczecin
Car:
Engine:

Postprzez vwir » 24 lutego 2015, o 15:02

Hmmm... Jeździłeś już z takim silnikiem z założonym 0,717? To będzie jakieś 14% różnicy. Dla mnie to by było zdecydowanie za dużo. Ale w sumie co kto lubi ;) Może w benzynie to jest inaczej odczuwalne niż w TDI.
W TDI właściciele skrzyni z przełożeniem 0,755 zakładają najczęściej 0,7. A z 0,769 najlepiej zmienić na 0,717. W obydwu przypadkach to ok. 7% różnicy.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2781
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez atari » 24 lutego 2015, o 15:29

Kolega ma bmw z 2.5l silnikiem i automatem może trochę mocniejszy ale też i dużo ciezszy, na 5 biegu ma niecałe 3000 obr przy 140 tez tak chce, zdaje sobie sprawę można zapomnieć o wyprzedzaniu ale wtedy sobie zredukuje
atari
Forumowicz
 
Posty: 20
Dołączył(a): 24 lutego 2015, o 12:09
Lokalizacja: Szczecin
Car:
Engine:

Postprzez vwir » 24 lutego 2015, o 16:44

A ten 2,5L to nie jest przypadkiem rzędowa szóstka?
Generalnie to u mnie (w dieslu!) miałem 3200 obrotów przy 140km/h. Teraz (po zmianie piątego biegu) mam trochę poniżej 3000 obrotów przy 140km/h.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2781
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez atari » 24 lutego 2015, o 17:58

3200 na 5 juz by moglo byc, ale do tego dochodzi przelozenie glowne
atari
Forumowicz
 
Posty: 20
Dołączył(a): 24 lutego 2015, o 12:09
Lokalizacja: Szczecin
Car:
Engine:

Następna strona

Powrót do Mechaniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron