[1L] Problem z przepływomierzem po swapie silnika

Czyli szeroko pojęte modyfikacje naszych aut.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40

[1L] Problem z przepływomierzem po swapie silnika

Postprzez Tolas » 12 kwietnia 2015, o 16:42

Jako że nie znalazłem tematu to chciałbym się zapytać. Na co zwrócić uwagę przy swapowaniu silnika ? Co wymienić ?

Mianowicie mam taki problem. Kupiłem swapowanego Tolka z 1.6 AFT na 2.0 2e. Teraz mam ciągle z nim parę problemów. Ciągle wyrzuca mi błąd przepływomierza zwracie na masie i na plusie. Podmieniałem już przepływkę, komputer i dalej to samo. W wiązce nie ma jakiegokolwiek napięcia. Wiązke rozprułem ale nie widać żadnego przerwanego kabla. Komputer jaki w nim mam to Simens 037609024AG. Czy ktoś źle zrobił swapa ? Może kable są ułamane w koszulkach ? Nie mam już pomysłów dlatego prosiłbym żeby ktoś opisał mi co powinno się wymieniać przy swapie. Z góry dzięki ;)

Poprawiłem nazwę tematu na bardziej właściwą do twojego problemu.
Ostatnio edytowano 12 kwietnia 2015, o 20:50 przez Tolas, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Tolas
Forumowicz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 5 września 2014, o 15:37
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez remiq » 12 kwietnia 2015, o 20:44

Przepływka jest od 2E (klapowa), czy AFT (drucik)?

2E ma dość proste sterowanie. AFT bardziej skomplikowane, bo tam komputer steruje też bezpośrednio zapłonem i siłownikiem skróconego dolotu no i wtrysk jest sekwencyjny, a nie jednoczesny.

Wymieniać się powinno wszystko, co jest niezbędne do działania, chyba że mamy pewność, że dany element pasuje. Ja swapowałem kompletny silnik z całym osprzętem (alternator, pompy), skrzynię, wiązkę elektryczną, bak z przewodami paliwa, skrzynię biegów, zegary ze swoją wiązką i poduszki silnika, ale wkładałem diesla w miejsce benzyny. Tak więc zależy co na co swapujesz. No i należy zwrócić uwagę, żeby cały zestaw był sprawny przed przekładką :)
Ostatnio edytowano 12 kwietnia 2015, o 20:56 przez remiq, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek

Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Avatar użytkownika
remiq
Junior Admin
 
Posty: 2961
Dołączył(a): 4 kwietnia 2009, o 21:55
Lokalizacja: Świętochłowice
Car: Audi 80/Saxo/Passat
Engine: 2,0E/1,5D/1,9TDI

Postprzez Roxon40 » 12 kwietnia 2015, o 20:53

Na temat swapów jest kilka tematów, więc proszę poczytać co się wymienia , co jest potrzebne, natomiast tu trzymajmy się opisanego przez ciebie problemu.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
:one: Jest 154,5 KM i 339,7Nm :582:
:diabelek: EcuProject :diabelek:
Avatar użytkownika
Roxon40
Moderator
 
Posty: 4139
Dołączył(a): 14 listopada 2009, o 23:37
Lokalizacja: Zabrze
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

Postprzez Tolas » 13 kwietnia 2015, o 16:15

remiq, przepływomierz wygląda jak na tym zdjęciu:

Obrazek

Wydaje mi się że jest to od 1.6 aft. Ale jeśli nie ma napięcia we wtyczce to chyba wina kabli. Bo komputer jest też chyba od 1.6.
Avatar użytkownika
Tolas
Forumowicz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 5 września 2014, o 15:37
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez remiq » 13 kwietnia 2015, o 21:08

To na pewno nie jest od 2E. Pisałeś, że komputer to Siemens i numery pasują do późnej serii 2E. Wsadź przepływkę klapkową, albo komputer od AGG/ADY. Przepływki klapkowe wymagają innego napięcia, niż drutowe (jak Twój). Może dlatego widzi zwarcie.
Obrazek

Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Avatar użytkownika
remiq
Junior Admin
 
Posty: 2961
Dołączył(a): 4 kwietnia 2009, o 21:55
Lokalizacja: Świętochłowice
Car: Audi 80/Saxo/Passat
Engine: 2,0E/1,5D/1,9TDI

Postprzez Tolas » 14 kwietnia 2015, o 15:12

no tak też myślałem. To dobrze że komputer jest od 2E, bo juz myślałem że od AFT. Znajdę przepływkę od 2E i wtedy się zobaczy. Ale jak wytłumaczyć to że multimetr pokazuje 0.00 na wtyczkach ?
Avatar użytkownika
Tolas
Forumowicz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 5 września 2014, o 15:37
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez remiq » 16 kwietnia 2015, o 23:02

Nie wiem. Może komp padnięty i leci w trybie awaryjnym. Ja tam z fusów mogę wróżyć, ale muszę je POMACAĆ ;)
Obrazek

Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Avatar użytkownika
remiq
Junior Admin
 
Posty: 2961
Dołączył(a): 4 kwietnia 2009, o 21:55
Lokalizacja: Świętochłowice
Car: Audi 80/Saxo/Passat
Engine: 2,0E/1,5D/1,9TDI

Postprzez Tolas » 17 kwietnia 2015, o 10:31

zdjęcie wtyczek bez napięcia

w tej wiązce nie ma prądu biała wtyczka to przypływomierz. To obok to nawet nie wiem co to.

4 pin wtyczka z napięciem

Przepływka od 2.0 jest 4 pin tak ? Bo w tej wtyczce 4 pinowej jest napięcie. Więc chyba tu powinna byc ona podłaczona.
Avatar użytkownika
Tolas
Forumowicz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 5 września 2014, o 15:37
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:


Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron