[ALL] Malowanie rur od Fmic

Czyli szeroko pojęte modyfikacje naszych aut.
ODPOWIEDZ
M@rtinus
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 05 sie 2013, 00:05
Auto: Seat Leon 1M
Model: 1.9 AHF
Skąd?: Kwidzyn

[ALL] Malowanie rur od Fmic

Post autor: M@rtinus »

Witam.
Doradźcie Panowie.

Chcę pomalować rury od Fmic-a na czarny mat. Pomaluje to strukturą. Ale na rury nakładać podkład ? Jeśli tak to jaki ?

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[ALL] Malowanie rur od Fmic

Post autor: remiq »

A z czego są te rury? Bo wiesz, amelinium to nie pomalujesz... ;)
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
M@rtinus
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 05 sie 2013, 00:05
Auto: Seat Leon 1M
Model: 1.9 AHF
Skąd?: Kwidzyn

[ALL] Malowanie rur od Fmic

Post autor: M@rtinus »

Wiadomo że nierdzewka.
Awatar użytkownika
Dawid1992P
Forumowicz
Posty: 383
Rejestracja: 20 sie 2012, 21:28

[ALL] Malowanie rur od Fmic

Post autor: Dawid1992P »

Proszkowo może ?
M@rtinus
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 05 sie 2013, 00:05
Auto: Seat Leon 1M
Model: 1.9 AHF
Skąd?: Kwidzyn

[ALL] Malowanie rur od Fmic

Post autor: M@rtinus »

Chcę dać podkład i na to struktura czarny mat. Wszystko spray.
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Skąd?: Żary

[ALL] Malowanie rur od Fmic

Post autor: Bartek26 »

też sie zastanawiam czym pomalowac jedną nierdzewkę od FMIC'a... i chyba użyje matowego czarnego sprayu a przed tym zmatuje rurke 800tką i porządnie odtłuszczę.
Skill.... You can't buy it ....
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Skąd?: Sędziszów Małopolski

[ALL] Malowanie rur od Fmic

Post autor: NED »

Stal nierdzewną należy odtłuścić ( umyć wodą z detergentem - wybrać taki bez lanoliny- a następnie czystą wodą albo do odtłuszczenia użyć rozpuszczalnka np. ksylen), lekko oczyścić piaskiem lub elektrokorundem tak, aby usunąć wszelkie zanieczyszczenia, a następnie dokładnie odpylić. Można również podłoże oczyścić szczotką drucianą pod warunkiem, że szczotka będzie ze stali nierdzewnej oraz najlepiej nowa ( w żadnym przypadku nie była nią czyszczona stal węglowa, ocynk, ołów itp.).
Na dobrze przygotowane podłoże eksploatowane w warunkach atmosferycznych można nałożyć zestaw farb epoksydowo-poliuretanowych. Grunt epoksydowy to dwuskładnikowa farba najlepiej na pigmentach inertnych, utwardzana poliaminą, farba nawierzchniowa to również dwuskadnikowa farba poliuretanowa. Oba wyroby mogą występować w wersji rozpuszczalnikowej lub wododyspersyjnej. W przypadku ręcznego czyszczenia podłoża należy wybrać do gruntowania farbę z grupy farb tolerujących gorsze przygotowanie powierzchni. Alternatywą może być farba proszkowa poliestrowa ( dla konstrukcji w warunkach atmosferycznych) lub epoksydowo-poliestrowa ( wewnątrz pomieszczeń).

Lub


Jest jeszcze jedna alternatywa - mozna zastosowac powloke DTM - dwuskladnikowy poliuretan jednopowlokowy. Niektore DTM'y z powodzeniem mozna nakladac na stale szlachetne i galwanizowane oraz tworzywa sztuczne, a ich przyczepnosc jest czasem wieksza od podkladow epoksydowych
NED
ODPOWIEDZ