[1M] Regulacja cięgien skrzyni biegów 5b

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40, koti

[1M] Regulacja cięgien skrzyni biegów 5b

Postprzez Kitaj » 21 lutego 2014, o 19:18

http://www.youtube.com/watch?v=sheTKD03hmo&hd=1

Jest tu bardzo fajny filmik który wszystko pokazuje ale dla pewności jeszcze opiszę ;-)

1. Wciskamy wybierak w dół ale nie do samego końca i blokujemy go dźwigienką przekręcając ją o 90 stopni w kierunku obrotu wskazówek zegara.
2. Ściągamy 2 palcami plastikowe pokrętło oraz po ściśnięciu przekręcamy go delikatnie w lewo aby go zablokować.
3. Analogicznie z postępujemy z drugim cięgnem.
4. Idziemy do wnętrza samochodu i wyciągamy mieszek do góry.
5. Kierujemy drążek w lewo ale nie wrzucamy biegu. Po zgraniu 2 otworów blokujemy je drucikiem lub czymś podobnym (ja posłużyłem się torxem)
6. Wracamy pod maskę i nasze pokrętła kręcimy w prawo żeby się zatrzasnęły na gwincie.
7. Przekręcamy dźwigienkę do pozycji początkowej tak aby wybierak mógł się poruszać oraz wyciągamy blokadę drążka w aucie.

Gdyby dźwigienka nie chciała się przekręcić trzeba drugą ręką ruszać wybierakiem góra dół i w którymś momencie powinna dać się przekręcić :-)

Gotowe :-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
Audi A6C5 Quattro 2.8ALG Pb+Lpg "Nocny Pogromca" :evilbat:
------------------------------
Avatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
 
Posty: 2815
Dołączył(a): 1 lipca 2008, o 23:52
Lokalizacja: Okolice Oławy
Car: E46 330xd/A6 C5 2.8
Engine: M57D30/2.8 ALG

Postprzez NED » 21 lutego 2014, o 20:56

Taaa tylko że u mnie po takiej regulacji nie dało się wbić wszystkich biegów do góry (1,3,5 włącznie z wstecznym) dopiero po ustawieniu metodą prób i błędów ustawiłem biegi tak że chodzą jak malina.Też wzorowałem się na tym filmiku. Ten instruktarz ma jednak jedną zaletę , pokazuje jak zabrać się do regulacji.
NED
Avatar użytkownika
NED
Forumowicz
 
Posty: 280
Dołączył(a): 10 grudnia 2010, o 15:46
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.8 20V

Postprzez spec » 23 lutego 2014, o 12:05

Ta regulacja to chyba raczej kasowanie luzu ...
W sumie od jakiegoś czasu na 4 biegu przy pewnych obrotach - 2 tys lewarek terkocze. Nie widać żeby się trząsł ale słychać terkotanie. Może to pomoże?
spec
Forumowicz
 
Posty: 842
Dołączył(a): 27 stycznia 2010, o 21:44
Lokalizacja: Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez vwir » 24 lutego 2014, o 09:44

Dwumasy już nie masz?
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez spec » 24 lutego 2014, o 12:05

Mam dwumasa. Nic nie wskazuje żeby się kończył. Dźwięk terkotania przypomina grzechotkę, jakby coś było luźne i dwa plastiki się o siebie stukały :-) Oglądałem wszystko pod mieszkiem ale niby luzów nie ma...
spec
Forumowicz
 
Posty: 842
Dołączył(a): 27 stycznia 2010, o 21:44
Lokalizacja: Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez vwir » 24 lutego 2014, o 13:45

Miałem tak jak kupiłem auto. Dwumasa się nie odzywała, ale lewarek przy jednych konkretnych obrotach wpadał w rezonans i hałasował. Po kilku latach wysypała się dwumasa, wymieniłem na jednomasę i hałas od lewarka ustał. Trochę to dziwne, bo dwumasa powinna zmniejszać drgania. Może po prostu z dwumasą miałem taka amplitudę drgań, że lewarek wpadał w rezonans, a przy jednomasie częstotliwość się zmieniła i teraz lewarek nie wpada w rezonans. A może to po prostu efekt wyciągania i wkładania skrzyni biegów (i przy okazji odpinania cięgien od lewarka).
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez kuzio » 24 lutego 2014, o 15:23

A jeśli ktoś ma problem z wbijaniem tylko jednego biegu (reszta chodzi ok) to też wina regulacji? W moim przypadku czasami zdarzają się problemy z włączeniem 2 biegu. Najczęściej na zimnym silniku i w zimie. Bieg wchodzi "na siłę" :-/
Nie wkładam pieniędzy w starego złoma, wkładam serce w pasję

MOJE TOLEDO: viewtopic.php?t=6225&postdays=0&postorder=asc&start=0

Obrazek
Avatar użytkownika
kuzio
Forumowicz
 
Posty: 662
Dołączył(a): 30 marca 2012, o 19:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ALH+

Postprzez ghul17 » 24 lutego 2014, o 19:33

Kuzio mam to samo od kąd autko przyjechało zzagranicy przebieg około 250tyś, 2bieg wchodzi tak jak by na dwa... ciągniesz lewarek, idzie do połowy....czekasz pół sekundy.... i wpada... zwłaszcza na zimnym to jest. podobnie jest jak np jade na dwójce dojezdzam do skrzyzowania chce wrzucić 1 i musze ją cięzko wpychać trzymać reką i po 1sekundzie wejdzie topornie .... moja diagnoza jest ze padły synchronizatory na 1 i 2 biegu koszt synchronizatora około 100zł z używanej innej skrzyni olej juz zmieniałem na valvoline (brak poprawy).zabawa z regulacją linek też nie dała wfektu ogólnie miałem zrzucać skrzynie ale ... hmm jeszcze mnie to tak nie wkurza i nie ma mrozów po 20 stopni a wtedy jest najgorzej. skrzynia o ile pamietam EBF (pisze Ci na wlepie w bagażniku koło kodu silnika)

zna ktoś serwisy lub kogoś kto ma skrzynie na części?? żeby po pieniążkach zdobyć synchronizatory?? :mrgreen:

filmik fajny wkoncu fachowo pokazane jak to sie robi.
ghul17
Forumowicz
 
Posty: 184
Dołączył(a): 23 lutego 2013, o 19:09
Lokalizacja: Wojnicz Małopolska
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez Kitaj » 24 lutego 2014, o 22:37

Ja ci sprzedam całą moją skrzynie :-P Ale raczej nie licz na tani serwis u mnie gościu chciał z wyciągnięciem skrzyni 800zł i powiedział że te 800 to taka wstępna kwota, za diabła nie chciał powiedzieć co jest i jeszcze chciał auto na 2-3dni żeby trafniej określić usterkę bo u mnie na zimnym oleju biegi chodziły rzeźniczo czasami w zimie przy -10 nie byłem w stanie wybić na luz żeby odpalić samochód albo ruszyłem na 1 i nie mogłem wrzucić 2 to czasami tak długo wchodziła że auto staneło. Znowu na rozgrzanym biegi chodziły w miarę ok tylko właśnie jedynka wchodziła do połowy i dalej nie chciała i trzeba było na luz i znowu albo na siłę. no i o wrzuceniu 2ki np przed skrzyżowaniem przy 40 mogłem pomarzyć, musiałem dłuuugo trzymać drążek i dociskać dopiero wchodziła :-/ Te skrzynie w vagu to porażka, znowu jetta mimo przelotu silnika i skrzyni jakieś 600tyś biegi chodzą bardzo lekko tylko że leje się z niej jak nie wiem co...
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
Audi A6C5 Quattro 2.8ALG Pb+Lpg "Nocny Pogromca" :evilbat:
------------------------------
Avatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
 
Posty: 2815
Dołączył(a): 1 lipca 2008, o 23:52
Lokalizacja: Okolice Oławy
Car: E46 330xd/A6 C5 2.8
Engine: M57D30/2.8 ALG

Postprzez ghul17 » 25 lutego 2014, o 00:43

to jaka ta była tajemnica mechanika?? chyba ze regulacja załatwiła sprawe? w passacie u ojca b3 2.0 115koni skrzynia do konca chodziła ok, niestety te TDI 90/110 tak maja.... w ibizie 6kfl silnik alh wczesniejsze moje autko np wsteczny mi zgrzytał i jedynka tez ze zgrzytem wchodziła, u mnie w toledo ten plus ze skrzynie sam zrzucam, kanał, klucze, pojecie itd jest, nasteptnie skrzynia do kolegi on ja rozpoławia i patrzymy co i jak, szukam czesci wymieniamy on mi ja skreca zalewam olej i montuje ja w aucie cena robocizny maks 100zł, do tego 2 synchronizatory 200zł i pewnie łożyskowanie pasowało by zmienić natomiast ilość użytych przekleństw przy zakładaniu skrzyni niezliczona... :mrgreen: hehe ale robiłem to juz w passat b3 benzyna,polo 6n 1.9d (w polo rozleciało mi sie łożysko na wałku nastepnie tryby 3 biegu zmieliły dosłownie te łożysko na szczescie skrzynia zregenerowana jezdzi do dziś odpukać ;-) tak zę w toledo mysle ze prosciej bedzie, miejsca i dojscie jest tylko jak narazie jeszcze jakos znosze te biegi ...i sprzegło odpukać ok to szkoda narazie grzebać. moze kiedys samo wyjdzie....
ghul17
Forumowicz
 
Posty: 184
Dołączył(a): 23 lutego 2013, o 19:09
Lokalizacja: Wojnicz Małopolska
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Następna strona

Powrót do DIY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron