[1M] Szybsze nagrzewanie auta w zimie - zderzak TS!

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40, koti

Postprzez marek_igor » 5 stycznia 2014, o 11:30

Jacek1234gml napisał(a): Tolek w dieslu ma problem z dogrzaniem się. I w temperaturze -5 już jest dylemat jechać z zimnym silnikiem czy wyłączyć ogrzewanie i marznąć.


Co za pierdoły....
"... co zbudowała Alfa to nie samochód, to co Alfa zbudowała to 4 metry sztuki" J. Clarkson
Avatar użytkownika
marek_igor
Sponsor
 
Posty: 2000
Dołączył(a): 29 września 2011, o 06:32
Lokalizacja: Niepołomice
Car: Alfa 166
Engine: 2.4 jtd

Postprzez Sony » 5 stycznia 2014, o 12:30

Jacek1234gml napisał(a):i tobie też bym radził bo jak karton dostanie wody i się rozpuści to będziesz wydłubywał jego resztki z chłodnic.
Po to owinąłem karton stretchem.

koti napisał(a):Sony nie masz podgrzewacza płynu chłodzącego?
No właśnie nie posiadam takowego. Jak miałem EGR odślepiony to szybciej mi się nagrzewał Tolek, ale nie będę specjalnie go odślepiał.
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6736
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez eR » 5 stycznia 2014, o 12:36

koti, Pogratulować tylko tego bajeru bo na zimę jak znalazł.
Jacek1234gml, Może trochę źle to ująłeś, że ma problem z dogrzewaniem się. To jest tak skonstruowany silnik i koniec. W zimie średnio zaczyna się rozgrzewać po przejechaniu ok. 7-10 km, chyba, że jest uszkodzony termostat.
eR
Forumowicz
 
Posty: 346
Dołączył(a): 21 września 2010, o 20:17
Lokalizacja: Kielce
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez Jacek1234gml » 5 stycznia 2014, o 12:58

Ja kiedyś pisałem o swoich problemach. Do nagrzania się mój tolek potrzebuje ok 8 km. I jeśli się jedzie normalnie trzymając około 2000 rpm to jest dobrze. Ale jak jest na drodze lód i trzeba ostrożnie gazem operować to już temperatura spada do 70-75 st. A to raczej nie za dobre dla silnika jest.
Termostat jest sprawny w 100proc, egr wyłączony a pomogło dopiero takie zaślepienie kratki. Postaram się włączyć jeszcz egr bo jak będzie -20 to problem będzie występował dalej
Avatar użytkownika
Jacek1234gml
Forumowicz
 
Posty: 99
Dołączył(a): 26 listopada 2013, o 21:50
Lokalizacja: Siedlce
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

Postprzez bartek » 5 stycznia 2014, o 17:12

jak temp. spada to termostat jebnięty.
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Avatar użytkownika
bartek
Sponsor
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 22:12
Lokalizacja: Olsztyn
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez GangstaMarc » 5 stycznia 2014, o 17:30

dokładnie... to raczej możliwe z fizycznego punktu widzenia, nawet jakbyś jechał niesamowicie spokojnie :) No chyba, że by było z -50 stopni to uwierzę :)
GangstaMarc
 

Postprzez eR » 5 stycznia 2014, o 18:03

Jak już o spadku temp. dyskusja się rozwinęła to mam takie pytanie. Czy np. gdy jest - 20 stopni w zimie temperatura silnika (diesel) podczas postoju może zacząć spadać, gdy załączy się wentylator nawiewu wnętrza na wyższe obroty ? (pokrętło z temp oczywiście na poz. max.)
Tamtej zimy kilka razy zaobserwowałem taką sytuację przy dużych ujemnych temp. Ale tylko na postoju, podczas jazdy trzyma 90 stopni i czy jadę wolno czy szybko to ani drgnie.
eR
Forumowicz
 
Posty: 346
Dołączył(a): 21 września 2010, o 20:17
Lokalizacja: Kielce
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez GangstaMarc » 5 stycznia 2014, o 18:35

eR, na postoju jest to jak najbardziej normalne...
GangstaMarc
 

Postprzez Jacek1234gml » 5 stycznia 2014, o 19:09

Przez nawiew włączony auto może się studzic. Bo przecież nagrzewnica jest wpieta w mały obieg i termostat jej nie reguluje.

Jeśli termostat by padał to czy rura od niego odcjodzaca nie powinna być ciepła przy temperaturze na blacie poniżej 85 stopni. Bo jak pamiętam to przy tej temperaturze się otwiera termostat
Avatar użytkownika
Jacek1234gml
Forumowicz
 
Posty: 99
Dołączył(a): 26 listopada 2013, o 21:50
Lokalizacja: Siedlce
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

Postprzez Sony » 7 stycznia 2014, o 16:35

No i są wyniki. Co prawda temp. na zewnątrz oscylowała u mnie w ok. 8 stopni, ale po 4km wskazówka była na 90*C! A po połowie tego dystansu leciało już ciepłe powietrze ;)

Dam znać jaki będzie efekt w czasie mrozów, tylko ciekaw jestem kiedy nadejdą :P
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6736
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do DIY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron