[1M] Szybsze nagrzewanie auta w zimie - zderzak TS!

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40, koti

[1M] Szybsze nagrzewanie auta w zimie - zderzak TS!

Postprzez Sony » 4 stycznia 2014, o 18:19

Cześć!

Jeśli posiadasz zderzak od Top Sporta, masz silnik diesla i zaślepiony EGR to ten poradnik jest dla Ciebie. Jeśli masz benzynkę i zderzak TS to i tak warto przeczytać.

Z racji tego, że mój diesel w zimie dłuuugo się nagrzewa, a dodatkowo mam zaślepiony EGR postanowiłem zamontować sobie "dogrzewacz" silnika w postaci tektury dopasowanej do kratek. Na allegro są zestawy dedykowane do Toledo/Leona 1M, jednakże nie znalazłem nic do Top Sporta (tylko seryjne zderzaki). Zresztą lepiej samemu sobie takie docieplenie zrobić :) Koszty praktycznie żadne, a radocha z samodzielnie wykonanej pracy jest.

Co będzie potrzebne:
1. Tektura
2. Czarny stretch.
3. Długopis/mazak.
4. Nożyczki
5. Taśma klejąca
6. Śrubokręt

Demontujemy dolne kratki oraz górną środkową ze zderzaka (zdjęcie wykonane przed demontażem środkowej górnej).
Obrazek

Docinamy tekturę tak aby pasowała do każdej kratki. Do kratek górnych bocznych musimy dociąć tekturę pi razy oko, najlepiej odrysować wzór. Następnie owijamy każdą tekturę czarną folią stretch coby Nam nie namokła i nie była widoczna pod kratkami. Możemy ją dodatkowo potraktować taśmą klejącą tak, żeby stretch dobrze dolegał i się nie rozwinął.
Obrazek

Tekturę montujemy w kratki na wcisk, podklejając ją w kilku miejscach taśmą klejącą, aby pęd powietrza nie wepchnął jej do środka. Następnie składamy wszystko do kupy i tyle :) Po złożeniu tak się to prezentuje:
Obrazek

Moim zdaniem całkiem skuteczna metoda i estetycznie wyglądająca :) Efektami takiej modyfikacji podzielę się z Wami jak przejadę autem jakiś odcinek, bo teraz auto przez kilka dni nie będzie przeze mnie użytkowane.


UWAGA!

Nie zaślepiamy kratki dolnej bocznej od strony pasażera (lub zaślepiamy częściowo) i górnej bocznej od strony kierowcy!
Pierwszą trafia powietrze do SMIC'a. Drugą trafia powietrze, które zasysa silnik.


Pozdrawiam,
Sony
Ostatnio edytowano 5 stycznia 2014, o 03:46 przez Sony, łącznie edytowano 1 raz
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6713
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez leeon » 4 stycznia 2014, o 19:20

Którędy teraz trafia powietrze dla chlodnicy i IC? Wydaje mi sie ze w tym momencie chec poprawy sprawila ze przedobrzyles ;)
Avatar użytkownika
leeon
Sponsor
 
Posty: 421
Dołączył(a): 29 lipca 2010, o 20:41
Lokalizacja: Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez Sony » 4 stycznia 2014, o 19:28

leeon, powietrze podobno trafia przez górną boczną kratkę po stronie kierowcy, więc będzie do zdemontowania jak coś :P Jednak muszę poczytać i się upewnić ;)
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6713
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez leeon » 4 stycznia 2014, o 19:31

chlodzenie IC prawa dolna, powietrze do dolotu lewa gorna z tego co mi sie wydaje;)
Avatar użytkownika
leeon
Sponsor
 
Posty: 421
Dołączył(a): 29 lipca 2010, o 20:41
Lokalizacja: Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez Sony » 4 stycznia 2014, o 19:33

A bardzo możliwe, że masz rację, więc trza będzie je odsłonić :P Tak na logikę to auto mi się zagotuje jak tego nie zrobię ? :D
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6713
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez eR » 4 stycznia 2014, o 20:37

Sony, jak sobie będziesz tylko latał np. do roboty 5-10 km w jedna stronę to może to rozwiązanie ma jakiś sens. Ale to wygląda jak u jakiegoś dziadka użytkującego poloneza albo inny wiekowy pojazd z roz***nym termostatem i myślę, że w przypadku dzisiejszych samochodów to nie jest do niczego potrzebne. Pozatykałeś tylko niezbędne dziury i tyle ;-)
eR
Forumowicz
 
Posty: 346
Dołączył(a): 21 września 2010, o 20:17
Lokalizacja: Kielce
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez GangstaMarc » 4 stycznia 2014, o 22:57

Bezsens jak dla mnie. Istnieje taki wynalazek jak termostat... a to co się schłodzi przez blok to śmiech na sali. Dajmy na to, że optymalną temperaturę uzyskasz może jakieś 15 sekund szybciej :) Pogratulować :)
GangstaMarc
 

Postprzez Sony » 5 stycznia 2014, o 03:42

eR, dolna boczna kratka od strony pasażera i górna boczna od strony kierowcy zostaną odślepione. Termostat mam sprawny, ale zaślepiony EGR i temp. robią swoje. To nie benzyna, że nagrzeje się po 3-4km. Co do wyglądu natomiast to uwierz, że przedstawione przeze mnie rozwiązanie nie rzuca się w oczy.

GangstaMarc, się okaże czy śmiech na sali jak ruszę autem w trasę. Póki co jak pisałem auto kilka dni będzie stało niejeżdżone.
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6713
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez Jacek1234gml » 5 stycznia 2014, o 06:00

Wcale nie bezsens i wcale rozwalony termostat nie ma nic do tego. Tolek w dieslu ma problem z dogrzaniem się. I w temperaturze -5 już jest dylemat jechać z zimnym silnikiem czy wyłączyć ogrzewanie i marznąć.
Ja w standardowym zderzaku utkałem tylko kratki dolne, te między lampami zostawiłem otwarte, a użyłem do tego płaskiego plastiku i tobie też bym radził bo jak karton dostanie wody i się rozpuści to będziesz wydłubywał jego resztki z chłodnic. Pozdrawiam;)
Avatar użytkownika
Jacek1234gml
Forumowicz
 
Posty: 99
Dołączył(a): 26 listopada 2013, o 21:50
Lokalizacja: Siedlce
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

Postprzez koti » 5 stycznia 2014, o 10:44

Sony nie masz podgrzewacza płynu chłodzącego? U mnie przy ujemnych temperaturach po 4km miejskiej jazdy mam na zegarze 70 stopni.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Avatar użytkownika
koti
Moderator
 
Posty: 1391
Dołączył(a): 4 sierpnia 2008, o 16:50
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Następna strona

Powrót do DIY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron