[1M] Montaż podgrzewacza dodatkowego w TDI

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.
ODPOWIEDZ
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

[1M] Montaż podgrzewacza dodatkowego w TDI

Post autor: igi84 »

Witam.

Postanowiłem wmontować u siebie podgrzewacz cieczy chłodzącej gdyż moje autko nie było wyposażone w nie fabrycznie, ze względu na inny klimat eksploatacji samochodu Francja.
Co będziemy potrzebować:
1) króciec 028 121 145 B
2) obudowa termostatu 038 121 133 A
3) wąż podgrzewacz => nagrzewnica 1J0 122 157 EJ ASO 50.60 zł
(wąż występuje łącznie z szybkozłączem)
4) dwie uszczelki 037 121 687 10.93 zł; 037 121 688 9.93
5) trzy wtyczki świec 028 971 782 A (dostępne na szrotach)
6) puszka przekaźników
7) przekaźniki 53 i 100 łącznie z podstawkami

Dlaczego postanowiłem go zamontować, ponieważ jest dość potrzebny w okresie zimowym gdyż pozwala na szybsze od szronienie szyb jak również silnik nie dostaje szoku termicznego po przez powrót zimnego płynu z nagrzewnicy.

Także zaczynamy, dobrze by było to zrobić przy wymianie rozrządu, zdjęta pompa vacu i spuszczony płyn ułatwią montaż.

Po pierwsze musimy odłączyć czujnik temperatury i odłączyć węże od starego plastikowego króćca.

Obrazek

Po rozłączeniu węży odkręcamy wspornik przewodu podciśnieniowego, mocowanie sztywnej rury płynu chłodzącego i króciec od głowicy. Tylna śruba jest bardzo długa przy montażu nowego króćca będziemy musieli ją wymienić na krótszą.

Obrazek

Czyścimy powierzchnie styku uszczelek i zakładamy nowy króciec z podgrzewaczem i podłączamy nowy wąż, oczywiście całą resztę również :)

Obrazek

To co łatwiejsze już mamy za sobą ;p, następnie zabieramy się za instalację elektryczna łącznie z podłączeniem do komputera.
Odłączamy akumulator i rozbieramy podszybie kolejność wycieraczki, plastik i dokopujemy się do komputerka. Odłączamy lewą dłuższą kostkę wysuwając blokadę w stronę filtra kabinowego.

Obrazek

Teraz musimy rozebrać kostkę aby dostać się do pinów, w tym celu wyciągamy pierwszą blokadę.

Obrazek


następnie drugą znajdującą sie między przewodami

Obrazek

i wyciągamy czarną kostkę z pinami

Obrazek

musimy przepchnąć przewody do pinu 21 i 22 aby komputer mógł sterować małym i dużym obwodem, bez problemu przebijemy się przez sylikonową uszczelkę a przewody po prostu wciskamy w metalowe piny.

Obrazek

następnie składamy wszystko do kupy i ciągniemy przewody do "wodospadu" pamiętając który jest który gdyż jest to ważne.
Następnym krokiem będzie dokopanie się do puszki bezpieczników we wnętrzu auta i podłączenie przewodu do bezpiecznika nr 34 10A zasilanie przekaźników

Obrazek

teraz musimy doprowadzić wszystkie przewody do puszki z przekaźnikami i podłączamy je zgodnie ze schematem, przewód zasilający akumulator => przekaźniki 10mm2; przekaźniki => świece 2,5mm2

Obrazek

Obrazek

przekaźnik nr 100 steruje dwiema świecami analogicznie 53 jedną, także pin 21 z komputera podpinamy pod przekaźnik 53 a 22 pod 100 :)

Obrazek
Obrazek


zasilanie świec z akumulatora zabezpieczamy bezpiecznikiem 50A pozycja dla tego bezpiecznika jest ostatnia w puszeczce jeżeli takowej nie posiadamy tak jak u mnie, wpiąłem bezpiecznik z obudową od wzmacniacza ;p
Na koniec podłączamy świece :)

Obrazek

I cieszymy się podgrzewaczem płynu chłodzącego ;p
Przydała by się jeszcze wymiana alternatora na 120A jeżeli ktoś ma u siebie 90A ze względu na to iż komputer załącza podgrzewacz w zależności od obciążenia alternatora jak również wiele razy opisywane na forach nadmuch musi być na przednią szybę i temperatura płynu chłodzącego poniżej jakiejś wartości, w linku log z pracy podgrzewacza kanał 016

http://vaglog.rtnet.pl/buli84_108447.html

Mam nadzieję iż komuś się przyda gdyż nigdzie nie znalazłem manualu z tym zagadnieniem i może też ktoś nie posiada tego podgrzewacza. :)

[ Dodano: 2012-12-23, 16:01 ]
Podam jeszcze do jakich silników jest ten manual AHF; ATD; ALH; ASZ; ASV; ARL; AGR :)
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

[1M] Montaż podgrzewacza dodatkowego w TDI

Post autor: igi84 »

a dlaczego masz kiepskie warunki założenia ?? poczytaj viewtopic.php?t=7073 właśnie sobie zakładałem z tym że u Ciebie przy AFN pin w komputerze to 34 dwie świece i 17 jedna świeca.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Montaż podgrzewacza dodatkowego w TDI

Post autor: szymekgd »

igi84 pisze:Mam nadzieję iż komuś się przyda gdyż nigdzie nie znalazłem manualu z tym zagadnieniem i może też ktoś nie posiada tego podgrzewacza. :)


Przyda się, kończę kompletować elementy i też będę zakładać, manuala nie będę już tworzył ;)

igi84 pisze:jak również wiele razy opisywane na forach nadmuch musi być na przednią szybę


Sprawdzisz to? Ostatnio jakoś o tym warunku nie wspominają, tym bardziej, że przy "manualnej" regulacji nie ma żadnych "detektorów" położenia pokrętła.

Napisz jak szybko się załącza, jak grzeje itp. ;)

Warunki konieczne do załączenia to;
- sprawny alternator i jego obciążenie<50%
- silnik pracuje od 10s
- obroty>903,
- temp. w dolocie (G72) przy uruchamianiu<5st. +/- jakiś błąd
- temp. płynu G62<od temp. zapisanej w mapie, dla ASV<55st. dla temp. otoczenia -5st. (sprawdzisz czy faktycznie tak krótko grzeją?)
- sprawny G62 i G72
- napięcie aku>9V.

Nie piszesz też czy zabezpieczyłeś bezpiecznikiem 1A, tak jak na schemacie, zasilanie cewek przekaźników? Jeżeli masz dostęp do schematu sterownika AFN to poproszę ;)

ps fajki wyszukałeś na szrocie, mieli więcej? Osobiście szukałem podgrzewacza z tańszymi świecami z gwintem M8, ale pogłupieli z cenami...
Michal
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Montaż podgrzewacza dodatkowego w TDI

Post autor: szymekgd »

Dopisałem się do Twojego tematu.

Dlaczego kiepskie? Ostatnio chciałem zobaczyć czy mój sterownik obsługuje podgrzewacz i zlogowałem dojazd do pracy (7km), teoretycznie wszystkie warunki były spełnione (00000000) ale obciążenie alternatora utrzymywało się cały czas na poziomie 99% więc ecu nie sterował świecami. Przy -10st. nie chciało mi się maski otwierać i sprawdzać czy mam w alternatorze wyjście informujące o obciążeniu DF oraz czy jest ono podłączone do ecu - trzeba rozebrać dodatkowo wtyczkę.Druga sprawa to wyłączanie podgrzewacza w zależności od temp. płynu G62, jeżeli prawdą jest (a jest na 99%) to zależy to od mapy, a mapa dla ASV mówi, że dla do -5st. wyłącza przy 55st., a przy -15 przy 70st. i wg. mnie nie ma szału, szczególnie dla zakresu +5..-10

igi84 pisze:z tym że u Ciebie przy AFN pin w komputerze to 34 dwie świece i 17 jedna świeca.


Jesteś pewny? Źródła mówią, że 6 - 1 świeca, 26 - 2 świece...
Michal
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

[1M] Montaż podgrzewacza dodatkowego w TDI

Post autor: igi84 »

Jesteś pewny? Źródła mówią, że 6 - 1 świeca, 26 - 2 świece...


zależy od wtyczki komputera
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

[1M] Montaż podgrzewacza dodatkowego w TDI

Post autor: igi84 »

Ja wyszperałem na szrocie fajki do świec ogólnie chciał 20 zł za komplet 3 szt u anglika między Auchan-em a krzyżówką z obwodową. Jak szybko to powiem Ci że wtedy gdy wyłączą się świece w cylindrach ze względu na duże obciążenie alternatora u siebie mam 90A i już mam gotowy do wciśnięcia 120A aby na wolnych mógł załączyć wszystkie 3 świece. Co do zabezpieczenia cewek jak pisałeś bezpiecznikiem 1A to nie ma takiej konieczności gdyż tam leci od kompa masa i na schemacie nie ma takowego bezpiecznika. A co do schematu to mam z Alhambry lub Passata z tym silnikiem zależy od tego jaki masz komputer czy z dwiema wtyczkami jedna bardzo mała a druga 2,5 razy szersza czy jedną szeroką, przy dwóch wtyczkach to piny 34 i 17 a przy jednej 26 i 6

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2012-12-23, 19:20 ]
szymekgd pisze:ps fajki wyszukałeś na szrocie, mieli więcej?


a czy mieli więcej nie wiem ;p

szymekgd pisze:Sprawdzisz to? Ostatnio jakoś o tym warunku nie wspominają


ja mam klimatronic więc nie wiem wyczytałem na forum bodajże vw że też musi być, a czy praktycznie musi nie wiem nie sprawdzałem ;p sprawdzę przy okazji :)
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Montaż podgrzewacza dodatkowego w TDI

Post autor: szymekgd »

igi84 pisze:Co do zabezpieczenia cewek jak pisałeś bezpiecznikiem 1A to nie ma takiej konieczności gdyż tam leci od kompa masa i na schemacie nie ma takowego bezpiecznika


Bezpiecznik jest/brak, w zależności od schematu, za głównym przekaźnikiem ;) Tam leci plus, sterowanie z ecu jest masą.

Na VW schemaciku jest zabezp.:
[center]Obrazek [/center]

igi84 pisze:A co do schematu to mam z Alhambry lub Passata z tym silnikiem zależy od tego jaki masz komputer czy z dwiema wtyczkami jedna bardzo mała a druga 2,5 razy szersza czy jedną szeroką, przy dwóch wtyczkach to piny 34 i 17 a przy jednej 26 i 6


Hmm...z zewnątrz wydaje się, że wtyczka jest szeroka i pojedyńcza, sprawdzę.
Michal
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

[1M] Montaż podgrzewacza dodatkowego w TDI

Post autor: igi84 »

szymekgd pisze:za głównym przekaźnikiem Tam leci plus


tak i zabezpieczony jest 10A bezpiecznikiem nr 34 w skrzyneczce w kabinie czyli + na cewki, na wyjściu z kompa nie ma zabezpieczenia :)
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3127
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M] Montaż podgrzewacza dodatkowego w TDI

Post autor: DzieX »

Co to za fajny program masz igi84? :)
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Montaż podgrzewacza dodatkowego w TDI

Post autor: szymekgd »

igi84 pisze:na wyjściu z kompa nie ma zabezpieczenia :)


Ten bezpiecznik nie jest na wyjściu kompa, na cewki idzie plus zasilający komp i na tym plusie jest zabezp. , ale to w sumie szczegół ;)
Michal
ODPOWIEDZ